فعالیت ورزشی در فضاهای باز مشهد از امروز عصر تا صبح جمعه ممنوع است

مشهد- ایرنا- مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت:بر اساس مصوبه کارگروه مدیریت شرایط اضطرار پدیده گرد و غبار استان، تمامی فعالیت های ورزشی در فضاهای باز مشهد از امروز عصر تا صبح جمعه ممنوع است.

مهدی اله پور روز پنجشنبه با اعلام این مطلب در گفت و گو با خبرنگاران در مشهد افزود: نظر به اعلام وضعیت هشدار زرد از سوی اداره کل هواشناسی استان مبنی بر ناسالم شدن هوا تا صبح روز جمعه در نواحی بادخیز استان و متاثر شدن مشهد از این پدیده به شهروندان مشهدی توصیه می شود از تردد غیر ضروری به صورت خودرویی و پیاده روی خودداری کنند و خودمراقبتی و استفاده از ماسک و ممنوع بودن ورزش در اماکن باز را جدی بگیرند.

وی اضافه کرد: مردم برخی از شهرستان‌های شمالی و شرقی خراسان رضوی امروز با پدیده گرد و غبار مواجه بودند و امروز عصر نیز، شهروندان مشهدی شاهد وقوع لحظه ای این پدیده و کاهش سطح دید هستند.

دبیر کارگروه مدیریت شرایط اضطرار پدیده گرد و غبار خراسان رضوی گفت: هم اکنون شاخص کنونی و لحظه ای هوای کلانشهر مشهد در شرایط ناسالم برای گروههای حساس قرار دارد و طبق اعلام اداره کل هواشناسی خراسان رضوی از امروز عصر تا فردا صبح، افزایش میزان گرد و غبار پیش بینی می‌شود.

اله پور افزود: توصیه می شود شهروندان علاوه بر رعایت بحث حفاظت فردی و استفاده از ماسک ترددهای غیرضروری در فضای باز و حتی تردد با وسیله نقلیه شخصی را محدود یا حذف کنند.

وی ادامه داد: توصیه می شود از تردد افراد دارای بیماری زمینه‌ای تنفسی و قلبی، کودکان، افراد سالخورده، مادران باردار و افراد دچار حساسیت‌های پوستی در سطح شهر جلوگیری شود و آنان پیاده روی، ورزش های عمومی در فضای باز، خرید و یا پیگیری سایر امور خود را به وقت دیگری موکول و از ماسک استفاده کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha