سرمایه‌گذاری ۲۲۴ همت در گلستان دست‌یافتنی است

گرگان - ایرنا - استاندار گلستان گفت: ۲۲۴ همت سرمایه‌گذاری برنامه‌ریزی شده در این استان توسط دولت سیزدهم تا پایان سال ۱۴۰۴ دست یافتنی است.

به گزارش ایرنا ، علی محمد زنگانه روز پنجشنبه در آیین بزرگداشت هفته حمل و نقل (۲۶ آذر تا دوم دی ماه) و در جمع فعالان این عرصه استان اظهار کرد: در ۲ سال اخیر ۱۵۰ همت از این سرمایه‌گذاری برای جبران عقب ماندگی و توسعه استان انجام شده است.

وی گفت: گلستان ناگزیر به انجام این سرمایه‌گذاری است چون عقب ماندگی تاریخی، مردم و مسوولان منطقه را رنج می‌دهد.

وی تاکید کرد: توافق جدی بین نماینده ولی فقیه، مسوولان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، دستگاه‌های نظارتی و امنیتی استان برای پیشرفت گلستان وجود دارد و باید وجود این نعمت را در استان که اشاره رییس جمهور در سفر اخیر به آن بود، قدر بدانیم.

خسته نشده‌ایم

زنگانه گفت؛ برای اجرایی شدن طرح گردشگری( آشوراده) در استان به پشتوانه مردم، عقب نشینی نکرده و خسته نیز نشده‌ایم.

وی ادامه داد: اجرای طرح گردشگری آشوراده توسط نماینده ولی فقیه در گلستان آغاز شده و غیرت ما اجازه نمی‌دهد، عقب نشینی کنیم و با قدرت و رعایت مسایل زیست محیطی پیگیر اجرا و بهره‌برداری آن هستیم.

سرمایه‌گذاری ۲۲۴ همت در گلستان دست‌یافتنی است

از احیای خلیج گرگان براحتی نمی‌گذریم

استاندار گلستان گفت: احیای خلیج گرگان موضوع مهم برای توسعه گلستان بوده و به راحتی از آن نمی‌توان گذشت و حفظ آن دستور رییس جمهور نیز است.

وی افزود: ‌مرحله نخست احیای خلیج گرگان انجام شده و ۴۰ سانتیمتر سطح آب بالا آمده و شوری آب را کاهش داده است.

زنگانه یادآورشد: پشتوانه احیای خلیج گرگان ، وجود هشت هزار صفحه مطالعه علمی بوده و نمی‌گذاریم خشک شود.

نگاه دولت سیزدهم به رونق اینچه‌برون

استاندار گلستان گفت: صادرات کالا از گمرک اینچه برون با توجه نگاه ویژه دولت سیزدهم و حضور ۲ بار معاون اقتصادی وزیر امور خارجه، ضمن اهمیت سرمایه‌گذاری در این منطقه، صادرات نیز رونق گرفته است.

زنگانه تاکید کرد: منطقه اینچه‌برون برای سرمایه‌گذاری بسیار مهم بوده و نمی‌توان به راحتی از اهمیت آن گذشت.

سرمایه‌گذاری ۲۲۴ همت در گلستان دست‌یافتنی است

وی افزود: برای رونق اینچه برون، جاده ارتباطی آن برای رونق اقتصادی آن علاوه بر جاده نفت محور گنبدکاووس به اینچه برون و آزادشهر به شاهرود ( خوش ییلاق ) ، در داخل کشور ترکمنستان مورد توجه جدی سرمایه گذاری قرار گرفته است.

وی با بیان این که تاکید رهبر معظم انقلاب برای استفاده از ظرفیت ریلی شرق خزر و ارتباط با کشورهای آسیای میانه است، ادامه داد: در حوزه اتصال ریلی اینچه برون - گنبدکاووس - آزادشهر به شاهرود نیز پیگیری عملیاتی شدن این طرح هستیم و این اقدام در راستای تکمیل خط ریلی غرب و سرخس در مشهد بوده و رقیب برای سرمایه گذاری در آن مناطق محسوب نمی‌شود.

استاندار گلستان گفت: هزار میلیارد ریال اعتبار مصوب برای ایجاد زیرساخت‌های منطقه آزاد تجاری اینچه برون، ۷ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل کریدور ارتباطی غرب به شرق استان، چهار هزار میلیارد ریال برای روکش آسفالت جاده‌های استان، چهار هزار میلیارد ریال اعتبار برای ادامه بهسازی خط ریلی «سبزدشت» به بندرگز، هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای بهسازی و تعریض بخشی از جاده «خوش ییلاق» آزادشهر و هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال برای بهسازی جاده آق قلا به گنبدکاووس، بخشی از اعتبارات ۳۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریالی مصوب حوزه راه و شهرسازی استان در سفر دور دوم رییس جمهور به گلستان است.

وی گفت: در سفر دوم رییس جمهور به گلستان در مجموع ۱۳۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای بخش‌های مختلف مصوب شد که ۱۰ هزار میلیارد ریال نسبت به دور نخست بیشتر است که این نشان از توجه دولت سیزدهم برای رفع عقب ماندگی از این خطه از شمال است.

زنگانه از دریافت مصوبه ۱۵ هزار میلیارد ریال برای ادامه ساخت سد نرماب مینودشت و تامین کننده آب شرب ۵۳۵ هزار نفر از جمعیت شرق استان، آغاز عملیات اجرایی مجتمع پتروشیمی گلستان، سرمایه‌گذاری ۳۰ هزار میلیارد ریال در حوزه ایجاد زیرساخت های صنعت برق استان و جشن متمرکز احیای ۱۲۸ واحدهای تولیدی و صنعتی استان را از دیگر رهاورد سفر دور دوم رییس جمهور به گلستان برشمرد.

مجاهدت رانندگان در دفاع مقدس فراموش نشدنی است

استاندار گلستان گفت: مجاهدت رانندگان در زمان جنگ تحمیلی که به دعوت بنیانگڌار کبیر انقلاب اسلامی در جابجایی کالا لبیک گفته، هرگز فراموش نخواهد شد.

وی افزود: لبیک رانندگان به دعوت امام راحل در زمان جنگ، روز تاریخی را رقم زده و نتیجه این اقدام بزرگ، روز ملی حمل و نقل (۲۶ آذر) نام گرفت.

زنگانه گفت: همواره از خدمت فعالان حوزه راهداری و حمل و نقل کشور و استان گلستان در ارایه خدمات هرچه بهتر به جامعه، قدردان هستیم.

وی با اشاره به این که رفع نقاط حادثه خیز جاده‌ای در گلستان در اولویت کاری قرار دارد، بیان کرد: این استان با شناسایی ۹۵ نقطه حادثه خیز جاده‌ای، بعد از استان تهران رتبه دوم کشوری را به خود اختصاص داده است.

زنگانه یادآور شد: طی ۲ سال اخیر با اولویت‌بندی نقاط حادثه خیز استان و تامین اعتبارات، ۳۰ درصد از این مناطق ایمن سازی شده است.

۱۲ هزار میلیارد ریال اعتبار مصوب توسعه راه‌ و حمل و نقل گلستان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل گلستان گفت: سفر دور دوم رییس جمهور به این استان در حوزه توسعه راهها و حمل و نقل جاده ای ۱۲ هزار میلیارد ریال اعتبار مصوب شده است.

عادل مصدقی افزود: این اعتبار از ۳۳ هزار میلیارد ریال اعتبار مصوب شده در حوزه راه و شهرسازی استان در سفر دور دوم رییس جمهور بوده است.

وی گفت: با ابلاغ اعتبار سفر ، اتفاقات بسیار خوب در حوزه بهبود توسعه راه‌های ارتباطی و حمل و نقل استان رخ دهد.

وی در خصوص اعتبارات مصوب دور نخست سفر رییس جمهور در اسفندماه سال ۱۴۰۰، خاطرنشان کرد: در این سفر ۲هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال مصوب،شده بود که ۱۰۰ درصد آن اجرایی شده به طوری که ۲ هزار میلیارد ریال آن تخصیص یافته و بقیه اعتبار نیز در دست اجرا است.

سرمایه‌گذاری ۲۲۴ همت در گلستان دست‌یافتنی است

مصدقی ادامه داد: به برکت نظام اسلامی و تقویت ارتباطات دولت سیزدهم با کشور ترکمنستان، رهاورد بسیار خوب برای ترانزیت کامیون حمل کالا در گمرک اینچه برون رخ داده است.

وی گفت: ورود و خروج کامیون حامل کالا در این گمرک به طور میانگین در روز به ۱۵۰ دستگاه رسیده، در حالی که در ابتدای دولت سیزدهم به دلیل کرونا صفر بود.

صدقی یادآورشد: امسال بیش از ۲۵ هزار ناوگان باری از پایانه مرزی اینچه برون تردد داشته که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۱ درصد رشد و ۳۰ درصد آن در حوزه ترانزیت است.

وی گفت: در حوزه جابجایی مسافر با ۲ میلیون و ۳۰۰ نفر، ۱۸ درصد رشد و جابجایی کالا با پنج میلیون تن و ۶ درصد نسبت به مدت مشابه سلل قبل رشد دارد.

به گفته وی در این استان ۱۷۵ شرکت حمل کالا، مسافر و ترانزیت با ۱۶ هزار و ۸۲۳ دستگاه ناوگان وجود دارد.

در این آیین از شماری از فعالان حوزه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گلستان با اهدای لوح و جوایزی قدرانی شد.

استان گلستان واقع در شمال کشور طبق سرشماری سال ۱۳۹۵؛ یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفر جمعیت را در خود جای داده است که از شمال با کشور ترکمنستان، از جنوب به سمنان، از غرب با مازندران و از شرق با خراسان شمالی همسایه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha