۷ دی ۱۴۰۲، ۱۴:۰۳
کد خبرنگار: 996
کد خبر: 85336435
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲ هزار و ۳۰۰ تن ماهی سردآبی در بروجرد تولید شد

بروجرد - ایرنا - رییس اداره شیلات بروجرد گفت: ۲هزار و ۳۰۰ تن ماهی سردآبی ۹ ماهه سال جاری از ۴۰ مزرعه پرورش آبزیان این شهرستان تولید شد.

غلامحسین اکبری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همچنین در این مدت ۹ میلیون قطعه بچه ماهی سردآبی و حدود ۴۰۰ تن ماهی گرم آبی از ۲ مزرعه شهرستان تولید شده است.

وی اظهار کرد: تولید حدود ۲.۵ میلیون قطعه ماهی تزیینی و ۲ هزار تن خوراک ماهی از ۲ کارخانه شهرستان از دیگر اقدامات انجام شده در ۹ ماهه امسال است.

اکبری اضافه کرد: در این مدت ۲ واحد پرورش ماهی ۲۰ تنی و یک واحد ۱۰ تنی راه اندازی و ۲۱ نفر جهت اخذ پروانه پرورش ماهی در استخرهای کشاورزی معرفی و ۲ فقره پروانه بهره‌برداری ماهیان سردآبی به ظرفیت ۶۰ تن صادر شده است.

وی بیان کرد:‌ ۱۰ فقره مجوز صادرات خوراک ماهی از کارخانه دانه طلایی بروجرد به کشورهای قزاقستان، ارمنستان و افغانستان در این مدت صادر شده است.

رییس اداره شیلات بروجرد ادامه داد: بروجرد دارای۲ مزرعه پرورش ماهی خاویاری است و اولین مزرعه پرورش ماهی خاویاری استان در بروجرد احداث شد.

وی با اشاره به اینکه اکنون پنج مزرعه پرورش ماهیان خاویاری در لرستان فعال است، گفت: بروجرد و در مجموع لرستان می‌تواند به اندازه ظرفیت فعلی کشور ماهی خاویاری تولید کند.

اکبری افزود: ۴۱ مزرعه پرورش و تکثیر ماهی سردآبی با اشتغالزایی ۶۰۰ نفر در این شهرستان فعال است.

وی اظهار کرد: سالانه بیش از ۲ هزار تن ماهی در مجتمع‌های پرورش آبزیان شهرستان بروجرد تولید می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha