بیش از ۸۲ هزار کودک سواحل مَکُران در مقابل فلج اطفال واکسینه می‌شوند

چابهار - ایرنا - سرپرست دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی چابهار گفت: نوبت اول طرح واکسینه قطره خوراکی فلج اطفال با تعداد ۸۲ هزار و ۳۵۲ کودک زیر پنج سال که شامل سه هزار و ۲۱ کودک غیر ایرانی نیز می‌شود.

دکتر ایرج ضاربان روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: اجرای این طرح توسط ۷۶۶ تیم بهداشتی در حوزه دانشکده علوم پزشکی چابهار به صورت مراجعه تیم‌های بهداشتی به درب منازل و هم مراجعه خانواده‌ها به نزدیکترین مرکز جامع سلامت، پایگاه‌ بهداشتی و خانه بهداشت انجام می‌گیرد.

وی گفت: نوبت دوم این طرح از ۱۴ تا ۱۷ بهمن ماه برگزار می‌شود و از شهروندان درخواست می کنیم با ماموران بهداشتی که برای انجام واکسیناسیون فلج اطفال به منازل مراجعه می‌کنند، همکاری و مساعدت لازم را داشته باشند.

به گزارش ایرنا فلج اطفال به عنوان یک بیماری ویروسی یکی از خطرناک ترین بیماری های عصر حاضر است که معمولا کودکان خردسال را مبتلا می کند و سبب فلج دائمی اندام‌های تحتانی به ویژه پاها می‌شود.
سیستان و بلوچستان به سبب همسایگی با ۲ کشور افغانستان و پاکستان که همچنان در معرض بیماری های گوناگون مسری قرار دارند، همواره مورد توجه مسوولان بهداشتی درمانی کشور قرار دارد و به همین سبب با وجودی که در چند سال گذشته هیچ موردی از بیماری فلج اطفال در میان کودکان ایرانی این استان مشاهده نشده است، طرح واکسیناسیون برای ایمن سازی اطفال اجرا می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha