جدال شمالی‌ها در لیگ برتر بسکتبال؛ شهرداری گرگان مهمان ساروی را ۱۰۰ تایی می‌کند؟

گرگان- ایرنا- نیم فصل نخست دور مقدماتی رقابت‌های لیگ برتر بسکتبال باشگاه‌های کشور، امروز (جمعه) با یک بازی معوقه از هفته دهم در حالی بین شهرداری گرگان و آورتا ساری برگزار خواهد که نماینده گلستان به‌عنوان قهرمان سه دوره اخیر لیگ همانند چند بازی پیشین به دنبال گرفتن بیش از ۱۰۰ امتیاز از تیم ساروی و رسیدن به صدر جدول است.

به گزارش خبرنگار ایرنا مسابقه ۲ تیم بسکتبال شهرداری گرگان و آورتا ساری قرار بود، پنجشنبه ۳۰ آذر ماه در سالن امام خمینی (ره) مجموعه ورزشی آزادی گرگان برگزار شود همزمانی این مسابقه با سفر رییس جمهور به استان گلستان، باعث شد تا فدراسیون تاریخ از مسابقه را به هشتم دی ماه موکول کند.

شهرداری گرگان که به عنوان نماینده ایران در مرحله مقدماتی رقابت‌های لیگ برتر باشگاه‌های غرب آسیا حضور دارد، پیش از مسابقه امروز با ۱۰ بازی و کسب ۹ پیروزی و تنها یک باخت و مجموع ۱۹ امتیاز با احتساب یک بازی کمتر نسبت به ذوب‌آهن صدرنشین در مکان دوم جدول رده‌بندی جدول ۱۲ تیمی قرار دارد.

تیم آورتا ساری نیز از ۱۰ بازی گذشته خود، پنج برد و همین تعداد باخت را با مجموع ۱۵ امتیاز دارد، اما به علت اختلاف تفاضل نسبت به تیم مس کرمان در مکان هشتم جدول ایستاده است.

شاگردان سیدمصطفی هاشمی که مجموع تفاضل گل‌های خود را سه رقمی کردند (مثبت ۲۴۱) و خیالشان از بابت تفاضل حد راحت است برای رسیدن به صدر جدول فقط باید در مسابقه امروز به پیروزی برسند.

از سوی دیگر بازیکنان تیم آورتا نیز برای قرار گرفتن در جایگاه ششم یا هفتم، باید در مسابقه مقابل شهرداری گرگان برنده شوند، کاری که به عقیده بسیاری از کارشناسان و متخصصان بسکتبال با توجه به وجود بازیکنان ۲ تیم، حداقل بر روی کاغذ، نشدنی است و از حالا ۲ امتیاز بازی را به نام شهرداری کنار گذاشت

ساروی‌ها امیدوارند با حداقل اختلاف به گرگان ببازند تا در پایان نیم فصل جایگاه آنان از هشتم فعلی به هفتم برسد.

شاگردان «سیامک ویسی» در تیم آورتا انگیزه خود را برای برد در مقابل شهرداری گرگانی متمرکز کرده‌اند که یکی دو جین بازیکنان ملی‌پوش با تجربه و جوان، تعدادی بازیکن جوان، باانگیزه و آینده‌دار و ۲ بازیکن خارجی موثر دارد.

آنان امید دارند با پیروزی مقابل شهرداری گرگان، شگفتی‌ساز نیم‌فصل اول لقب بگیرند، کاری که در قلعه عقاب‌ها (سالن بسکتبال مجموعه ورزشی آزادی گرگان) با حضور بیش از چهار هزار هوادار، بسیار سخت و طاقت‌فرسا خواهد بود.

از سوی دیگر گرگانی‌ها فکر و زحمت خود را برای یک بازی زیبا و تماشاگرپسند با بیشترین اختلاف و کاری که در چند بازی اخیر خود انجام دادند، (کسب امتیازات سه رقمی)، متمرکز کرده‌اند.

کسب هر ۲ امتیاز مسابقه امروز از سوی گرگانی‌ها، مجموع امتیازات آنها را به عدد ۲۱ و همتراز با ذوب‌آهن اصفهان خواهد رساند، اما به علت اختلاف امتیاز آنان با قدرت و استحکام بیشتری بر صدر جدول تکیه بزنند و به استقبال نیم فصل دوم در دور مقدماتی لیگ امسال بروند.

در لیست تیم آورتا ساری که سکاندار هدایت را «سیامک ویسی» برعهده دارد، بازیکنان شاخصی همچون ابراهیم بیگی، یعقوب شلوشی، علیار نجفی با سابقه بازی در گرگان و مجید رحیمیان در کنار علی عسگری‌نژاد، امیرمهدی شفایی، علیرضا مرتضوی، محمد یزدان‌پناه، نیما فتخی و محمدجواد بخشی حضور دارند که باید به مصاف شهرداری بروند که امسال نیز با تغییر و تحولاتی اساسی و بنیادی، از راس کادر فنی (سرمربی) تا بازیکنان داخلی و خارجی، ایجاد کرد و باز هم سودای قهرمانی برای چهارمین سال متوالی (پوکر) را دارد.

گرگانی‌ها در لیگ امسال، از ۱۰ بازی خود تنها یک باخت آن هم مقابل «کاله آمل» البته در زمین خود دارند، اما پس از آن شکست و کسب تجربه تلخ و ناراحت کننده، عزم خود را جزم کردند تا از کورس با سایر حریفان مدعی و تا دندان مسلح به لحاظ یارگیری و کادر فنی خوب تیم‌های دیگر، عقب نمانند.

شاگردان هاشمی در تیم شهرداری گرگان، به غیر از ۲ مسابقه اخیر، مقابل فولاد هرمزگان و طبیعت تهران که به ترتیب ۹۶ و ۹۴ امتیاز در برابر مقابل ۵۴ و ۷۲ امتیاز کس کردند، سه مسابقه قبل‌تر در لیگ برتر کشور مقابل پالایش نفت آبادان، رعد پدافند مشهد و مس رفسنجان و نیز ۲ مسابقه مقابل نمایندگان سوریه و عراق در باشگاه‌های غرب آسیا را با سه رقمی کردن امتیازات خود پشت سر گذاشتند.

حال با توجه به شرایط ذکر شده از ۲ تیم شهرداری گرگان و آورتا ساری که از ساعت ۱۶ امروز در گرگان برگزار خواهد شد، باید منتظر ماند و به نظاره شکست، آیا شهرداری گرگان، روند پیروزی‌های متوالی خود را ادامه خواهد داد یا دیگر تیم شمالی لیگ، توان کشیدن ترمز پیروزی‌های گرگانی‌ها و فاصله انداختن آنها با صدر جدول را خواهد داشت؟

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha