قلب درمان چالوس سنگین می‌تپد +فیلم

۷ دی ۱۴۰۲، ۱۳:۰۴
کد خبر: 85336279
قلب درمان چالوس سنگین می‌تپد +فیلم

نوشهر - ایرنا- فرماندار چالوس امروز پنجشنبه به خاطر گلایه برخی بیماران از کمبودها و نحوه خدمات رسانی در بیمارستان طالقانی، سرزده از این مرکز درمانی بازدید و تاکید کرد: امکانات و تجهیزات موجود این بیمارستان پاسخگوی نیاز بیماران نیست.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در در ماه های اخیر شماری از بیماران نسبت به کمبود کادر خدماتی، درمانی، اقلام دارویی و غیر بهداشتی بودن بخش های مختلف بیمارستان آیت الله طالقانی چالوس گلایه کرده اند.

علی قادری یکی از بیماران مراجعه کننده به این مرکز در مانی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : چهارشنبه شب هفته جاری به علت ابتلا به بیماری ویروسی به بیمارستان چالوس مراجعه داشته و مدت سه ساعت بابت ویزیت و درمان معطل شدم.

وی افزود : بعد صرف این مدت زمان فقط سرم به من تزریق شد و متاسفانه درمان نشدم و ناگزیر شدم به مراکز بخش خصوصی مراجعه کنم.

این شهروند چالوسی، غیر بهداشتی بودن محیط داخلی بیمارستان و کثیف بودن پتو را از دیگر مواردی بر شمرد که چنین وضعیتی سبب گلایه اغلب بیماران شده است.

محمد شریفی فرماندار چالوس در حاشیه بازدید از این بیمارستان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: چالوس حلقه اتصال چهار استان شمالی و جنوبی بوده و نکته مهم تر آنکه زیرساخت های این شهر به موازات اجرای طرح ملی آزاد راه تهران شمال توسعه پیدا نکرده است.

وی اظهار کرد : از زمان بازگشایی قطعه ۲ آزاد راه در تابستان امسال متاسفانه روز های پایان هفته، شاهد حضور چشمگیر مسافران و گردشگران به این منطقه هستیم که امکانات و تجهیزات موجود در این بیمارستان پاسخگوی نیاز بیماران نیست.

فرماندار چالوس، کمبود کادر درمانی، خدماتی، پشتیبانی و اقلام دارویی را از جمله نارسایی ها و چالش های این بیمارستان برشمرد و گفت : افزون بر آنکه این موضوع به استاندار گزارش می شود بلکه مسوولان بهداشت و درمان استان هم باید برای رفع این چالش ها تمهیدات ویژه ای اتخاذ کنند.

شریفی تاکید کرد: در این بازدید به مسوولان کادر بهداشت و درمان توصیه شد که در شرایط کنونی با حداقل امکانات به نحوی مدیریت کنند تا سبب نارضایتی بیماران نشود.

وی به مسوولان این بیمارستان فرصت ۲ هفته ای داد تا بخشی از ضعف ها مانند ارائه خدمات نظیر تمیز نمودن محیط داخلی بخش های مختلف بیمارستان و شستشوی ملحفه ها را رفع کنند.

مدیر بیمارستان آیت الله طالقانی چالوس هم در این بازید گفت : در این بیمارستان دستکم ۱۱۲ بیمار بستری هستند و ضمن آنکه روزانه به طور متوسط دست کم ۷۰۰ مراجعه کننده به عنوان بیمار و همراه بیماران داریم.

قلب درمان چالوس سنگین می‌تپد +فیلم

نادر مشایخ افزود: این تعداد بیمارانی که بستری هستند از نقاط مختلف غرب استان هستند و ضمن آنکه عده ای هم غیر بومی هستند.
وی بیان داشت : بنابراین با این نیروهای اندک ارایه خدمات به بیماران ممکن نیست.
این مسوول همچنین از تجهیز این بیمارستان به امکانات آنژیو گرافی در آینده نزدیک خبر داد و گفت : برای راه اندازی این تجهیزات حدود ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار صرف شده است.

بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی فوق تخصصی چالوس دارای بخش های مختلف پاراکلینیکی از جمله آزمایشگاه، رادیولوژی، داروخانه، پاتولوژی، سی تی اسکن، ام آر ای، اکوکاردیوگرافی، اندوسکوپی، کولونوسکوپی، هموفیلی، دیالیز و تالاسمی است.

این مرکز دارای بخش های بستری داخلی، اطفال، نوزادان، جراحی عمومی، جراحی اعصاب، ارتوپدی، ارولوژی، گوش و حلق و بینی، چشم، نورولوژی، سی سی یو، پست سی سی یو، آی سی یو، ان آی سی یو و اورژانس است.

بیمارستان امام رضا (ع)، بیمارستان تامین اجتماعی رازی غرب استان از دیگر مراکز درمانی است که در چالوس مستقر است.

شهرستان چالوس واقع در غرب استان مازندران سالانه پذیرای میلیون ها مسافر و گردشگر است. شهرستان های گردشگرپذیر غرب مازندران با زیرساخت های محلی خدمات ملی ارایه می کند که این رفع این چالش نیازمند توجه قوای سه گانه است که برای ارتقای زیرساخت های درمانی، راه، آب، برق، گاز این مناطق تدابیر ویژه ای اتخاذ کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha