۷ دی ۱۴۰۲، ۱۰:۲۶
کد خبرنگار: 949
کد خبر: 85336126
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تخلیه نخاله های ساختمانی در اطراف شهر مشکل زیست محیطی دارد

کاشان - ایرنا- رییس اداره حفاظت محیط زیست اردستان گفت: تخلیه غیر مجاز نخاله های ساختمانی دراطراف و سطح شهر، علاوه براینکه چهره‌ شهر را نازیبا می کند، باعث بروز مشکلات بهداشتی و زیست محیطی نیز می‌شود.

حسین شواخی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: یکی از چالش های موجود تخلیه غیر مجاز نخاله های ساختمانی در مکان های غیرمجاز است که‌ مشکلات بهداشتی و زیست محیطی به همراه داشته، مسوولان مربوطه باید اقدام مناسب در این زمینه به عمل آورند.

وی اظهار کرد:در این خصوص قوانین بازدارنده ای وجود دارد که در صورت تشکیل پرونده قضایی احکام کیفری سنگین ، از جمله حبس، توقیف وسایل نقلیه متخلف تا ۱۰ هفته و دیگر مجازات ها را برای متخلفان به دنبال دارد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست اردستان از شهروندان خواست در صورت مشاهده تخلف و تخلیه غیر مجاز ضمن مستند سازی نحوه تخلف، موضوع را به واحد های مسوول مانند (شهرداری ها، حفاظت محیط زیست ، شبکه بهداشت ودرمان و دادگستری ) اطلاع دهند.

شواخی گفت: پساب تصفیه خانه فاضلاب اردستان سال هاست که به لاگون های خاکی ذخیره پساب وارد و سپس در محیط اطراف پخش می شود و اداره های متولی اقدام موثری در خصوص آن انجام نداده اند.

وی با اشاره به اینکه نفوذ این پساب به زمین باعث آلوده کردن آب های زیر زمینی می شود،افزود: در این ارتباط در سال گذشته اداره آب و فاضلاب اردستان از کارخانه فولاد اردستان که بخشی از پساب را خریداری کرده اما اقدام به برداشت نمی کند را به دادگاه معرفی کرده است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست اردستان اضافه کرد: در این زمینه مشکل زیست محیطی ادامه دارد و با توجه به اهمیت حفظ محیط زیست این موضوع در نشست های مختلف کارگروه رسیدگی به مسایل زیست محیطی و پسماند شهرستان مطرح و مورد بحث و بررسی قرار گرفته ولی به دلایل مختلف هنوز مشکل برطرف نشده است.

شواخی در ادامه‌ به موضوع فاضلاب کارخانه‌ تارو پود رنگارنگ اشاره کرد و افزود: فاضلاب صنعتی شرکت تارو پود رنگارنگ نیز به چاه جاذب وارد می شود که با توجه به‌ اینکه چاه های آب شرب و کشاورزی زواره در پایین دست کارخانه قرار دارند این پساب می تواند باعث آلودگی این منابع آبی شود.

وی اضافه کرد:در این ارتباط پرونده تخلف برای این کارخانه تشکیل و به دادگاه عمومی بخش زواره ارسال شده و پیگیر رسیدگی و صدور حکم قانونی و بازدارنده در این زمینه هستیم.

شهرستان اردستان با بیش از ۴۳هزار نفر جمعیت در ۱۱۸کیلومتری شمال اصفهان واقع شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha