آرزوی ۱۵ ساله مردم شهرهای فرخشهر و بن با تامین آب با کیفیت و پایدار محقق شد
عکس آرشیوی است

شهرکرد-ایرنا- مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای چهارمحال و بختیاری از تحقق آرزوی ۱۵ ساله مردم شهرهای فرخشهر و بن برای داشتن آب شرب با کیفیت و پایدار خبر داد.

به گزارش ایرنا، فردوس کریمی روز چهارشنبه در آیین بهره‌برداری از خط انتقال بن بروجن برای آب شرب مردم شهرستان فرخشهر و بن افزود: این خبر بسیار خوشحال کننده‌ای برای مردم این ۲ شهر است که سال‌ها با مشکلات کم‌آبی آب دست و پنجه نرم می‌کردند.

به گفته وی، طرح آبرسانی به نیمی از جمعیت چهارمحال و بختیاری شامل ۱۳ شهر و ۱۳ روستا است و با اجرا و بهره‌برداری از طرح بزرگ آبرسانی به نیمی از جمعیت استان آب به مخازن شهرهای شهرکرد، هفشجان، طاقانک، بروجن، سفیددشت، فرادنبه و نقنه، امروز نیز شبکه آب شرب بن و فرخشهر بهره‌مند شدند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان یادآور شد: با اجرای این طرح، مشکل کم‌آبی رفع و باعث بهبود کمی و کیفی آب در این ۲ شهر خواهد شد و مردم می‌توانند از آب با کیفیت و پایدار برای مصارف شرب استفاده کنند.

وی گفت: این طرح بزرگ قابلیت تامین آب شرب ۵۰ درصد از مردم شریف استان را پوشش می‌دهد و اجرای این طرح، گامی مهم در راستای توسعه و پیشرفت چهارمحال و بختیاری است و موجب بهبود کیفیت آب شرب برای مردم این استان خواهد شد.

به گفته وی، همچنین از پیگیری و حمایت وزارت نیرو و استاندار چهارمحال و بختیاری، نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی، پیمانکاران، مشاوران، مدیریت برنامه و بودجه استان، مجموعه مسوولان استانی و همکاران شرکت آب منطقه‌ای استان و همه کسانی که در این پروژه مشارکت داشتند، قدردانی می‌شود.

به گفته وی، از مزایای این طرح شامل، رفع مشکل کم‌آبی در دو شهر فرخشهر و بن، بهبود کیفیت آب آشامیدنی، افزایش بهداشت و سلامت مردم است.

به گزارش ایرنا، ۱۵ طرح در حوزه آب و برق چهارمحال و بختیاری با سرمایه‌گذاری ۲۷۰ هزار میلیارد ریال (۲۷ هزار میلیارد تومان) روز پنجشنبه ۲۵ آبان با حضور رییس‌ جمهور بهره‌برداری شد.

در سفر دور دوم رییس جمهور به این استان، وزیر نیرو، آبرسانی به ۵۰ درصد از جمعیت چهارمحال و بختیاری را در زُمره مهمترین این طرح‌ها برشمرد و گفت: این طرح آب پایدار ۱۳ شهر اصلی استان و ۱۳ مجتمع روستایی را تامین می‌کند و در حالی که عملیات اجرایی آن از سال ۹۰ آغاز شده بود اما تا قبل از دولت سیزدهم، تنها از ۳۰ درصد پیشرفت اجرایی یعنی به طور متوسط سالانه ۲.۷ درصد پیشرفت برخوردار شده بود معهذا طی ۲ سال اخیر سالانه ۳۵ درصد پیشرفت داشته و سرعت اجرای آن در دولت سیزدهم ۱۳ برابر شده است.

با تکمیل طرح آبرسانی بن بروجن و سد باباحیدر نیاز آبی ۶۴ درصد جمعیت مردم استان ، توسط وزارت نیرو تامین می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha