۶ دی ۱۴۰۲، ۱۷:۱۹
کد خبرنگار: 5504
کد خبر: 85335650
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

جنایت جدید اسرائیل در غزه/ ۲۵ فلسطینی شهید شدند+ویدئو
ادامه بمباران مناطق مختلف نوار غزه

تهران – ایرنا - در اثر گلوله باران مقابل بیمارستان هلال احمر در شهر خان یونس در جنوب نوار غزه از سوی ارتش رژیم صهیونیستی، ۲۵ فلسطینی شهید و شمار دیگری هم زخمی شدند.

به گزارش ایرنا به نقل از الجزیره، هلال احمر فلسطین اعلام کرد ارتش رژیم صیهونیستی مقر این جمعیت را که هزاران آواره فلسطینی به آن پناه آورده اند مورد حملات توپخانه ای قرار داده است.

شبکه الجزیره قطر همچنین سه‌شنبه شب اعلام کرد که تصاویر ماهواره‌ای نشانگر آن است که رژیم صهیونیستی برای استقرار در خان یونس در جنوب نوار غزه تلاش می‌کند.

تصاویر ماهواره‌ای که به دست الجزیره رسیده، نشان می‌دهد که حدود ۳۰۰ خودروی نظامی و تانک نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی بدون هیچ گونه پیشروی در جای خود ثابت هستند.

الجزیره اعلام کرد که تحلیل تصاویر ماهواره‌ای همچنین حکایت از آن دارد که نظامیان صهیونیست جاده‌های مناطق جدیدی در خان یونس را تخریب می‌کنند تا مسیرهایی برای پیشروی نیروهای آنها باز شود.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

به دنبال پایان آتش ‌بس‌موقت چهار روزه میان حماس و اسرائیل، قطر به عنوان یکی از کشورهای میانجی اعلام کرد که توافق حماس و تل آویو برای تمدید آتش بس به مدت ۴۸ ساعت حاصل شده است. حماس هم اعلام کرد که با قطر و مصر در مورد تمدید آتش‌بس بشردوستانه موقت برای ۲ روز دیگر، بر اساس همان شروط آتش‌بس قبلی به توافق رسیده است.

سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳، آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم صهیونیستی حملات علیه غزه را از سرگرفت. این رژیم برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha