۶ دی ۱۴۰۲، ۱۶:۳۴
کد خبرنگار: 3118
کد خبر: 85335622
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

«اتصالی سیم‌ برق» سبب ایجاد حریق در انبار آموزش و پرورش اصفهان شد

اصفهان_ایرنا_ مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: دلیل وقوع حریق در انبار تجهیزات اسکان آموزش و پرورش «ناحیه سه» اصفهان، «اتصالی سیم‌ برق» اعلام شد.

به گزارش ایرنا، منصور شیشه‌فروش روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: توسط ماموران اکنون عملیات جداسازی سیم‌های برق، اطفای حریق و تخلیه دود از محل حادثه انجام شده است.

وی تصریح کرد: انبار نگهداری تجهیزات اسکان نوروزی آموزش و پرورش «ناحیه سه» اصفهان در مجاورت هنرستان «قائم"، امروز طعمه حریق شد که بلافاصله هفت تیم امدادی آتش‌نشانی و اورژانس به محل اعزام شدند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان نیز گفت: ساعت ۱۲:۲۰ امروز با اعلام بروز حادثه در انبار مدرسه ناشنوایان در میدان «بسیج»، محدوده‌ خیابان «فیض»، ماموران ۱۰ ایستگاه آتش‌نشانی به همراه خودروهای مجهز به اطفای حریق، به محل شتافتند.

ابراهیم مُطلبی افزود: با مدیریت آتش نشان، دانش‌آموزان حاضر در مدرسه بلافاصله از محل خارج شدند و این حریق گسترده در انبار فرش و پتو ستاد اسکان فرهنگیان با سرعت عمل آتش نشانان مهار و از سرایت آ« به دیگر نقاط جلوگیری شد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان بیان داشت: در زمان مهار حریق، بدلیل ریزش قسمتی از انبار، ۲ نفر از ماموران آتش نشانی مصدوم و به بیمارستان عیسی بن مریم(ع) اصفهان منتقل شدند.

رئیس اداره برنامه‌ریزی و توسعه سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان نیز در باره ضرورت حفظ نکات ایمنی در مدارس به خبرنگار ایرنا گفت: هشدارهای لازم را در ابتدای مهر به همه مدارس طبق مبحث سوم ملی ساختمان(آخرین ویرایش سال ۹۵) و دستورالعمل‌های استانداردها در باره احداث مدارس جدید سازمان نوسازی و بهسازی آموزش و پرورش اعلام کردیم.

امید باقری با اشاره به اقداماتی که مسوولان مدارس باید رعایت کنند، گفت: سیستم‌ برق مدارس باید ایزوله و داخل کار باشد تا موجب ایجاد حریق و برق‌ گرفتگی نشود و در عین حال ساختمان نباید ریزش مصالح داشته باشد.

وی گفت: هر مدرسه‌ای که درخواست بازدید ایمنی داشته باشد، واحد پیشگیری سازمان آتش‌نشانی آمادگی لازم برای بازدید رایگان از آن را دارد و اگر مدرسه‌ای متقاضی ارائه آموزش های ایمنی هم باشد، ما آمادگی برای انجام این کار را داریم.

وی با بیان اینکه پله‌های مدارس نباید شیب تُند داشته باشد و از نوارهای ترمز برای پله‌ها استفاده شود، ادامه داد: جعبه کمک‌های اولیه و خاموش‌کننده‌های آتش‌ باید در کلاس‌ها نصب شود و جهت بازشوی درب کلاس‌ها به سمت خروج باشد تا دانش‌آموزان در مواقع اضطراری با مشکل مواجه نشوند.

رئیس اداره برنامه‌ریزی و توسعه سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با تاکید براینکه تابلوی مدارس و اتصالات گاز باید با بست‌ محکم شده و بخاری‌ها خارج از محل رفت و آمد دانش‌آموزان و دور از پرده باشد، گفت: مصرف‌کننده‌هایی که به پریزهای داخل کلاس نصب می‌شود، نباید بیش از توان پریز باشد تا موجب بروز حریق شود، همچنین داخل حیاط مدرسه یا انبارهای آن نباید مواد قابل اشتعال نگهداری شود.

به گزارش ایرنا، هفته گذشته ۱۰ هزار و ۹۱۴ تماس از سوی شهروندان با سامانه ۱۲۵ ستاد فرماندهی سازمان آتش‌نشانی اصفهان برقرار شد که نتیجه آن انجام ۲۵۳ عملیات در ۱۰۳ آتش‌ سوزی و ۱۵۰ حادثه و خدمات ایمنی بود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha