۶ دی ۱۴۰۲، ۱۵:۲۰
کد خبرنگار: 1112
کد خبر: 85335506
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

تدوین طرح صیانت از جنگل‌ها در سازمان منابع طبیعی

تهران- ایرنا- معاون امور جنگل‌های سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور از تدوین طرح صیانت از جنگل‌ها خبر داد و گفت: برای کنترل قاچاق چوب نیاز به تامین تجهیزات داریم و تمام دستگاه‌ها باید در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، نقی شعبانیان امروز (چهارشنبه) با تاکید بر اینکه میزان دقیق قاچاق چوب مشخص نیست، اظهار کرد: کشفیات سازمان منابع طبیعی از قاچاق حدود ۱۰۰ هزار مترمکعب در سال است، اما به طوری کلی نمی‌توان در این زمینه رصدی انجام داد.

وی افزود: برای کنترل قاچاق نیاز به تامین تجهیزات داریم و تمام دستگاه‌ها باید در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند تا بتوانیم همه گلوگاه‌های مجهز به تکنولوژی به‌روز کنیم و با افزایش نیروهای خدمات، قاچاق را کاهش دهیم.

شعبانیان با تاکید بر اینکه پس از وقفه‌ای پنج ساله تدوین طرح صیانت از جنگل‌ها طی یک سال گذشته با اعتبارات اندک سازمان منابع طبیعی سرعت بیشتری پیدا کرده است، گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌ها این طرح طی پنج سال آینده آماده سازی و تصویب خواهد شد، اما تا آن زمان با طرح فنی و حفاظتی برای مدیریت جنگل تلاش خواهیم کرد از جنگل‌های کشور حفاظت می‌کنیم.

معاون سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری با تاکید بر اینکه باید منافع مردم را در این زمینه در نظر بگیریم، تصریح کرد: پدیده ریزگردها یکی از مشکلاتی است که جنگل‌ها با آن درگیر هستند؛ زیرا ریزگردها بر روی برگ درختان می‌نشینند و امکان رشد و بهبود درخت را محدود می‌کند که خود یکی از آسیب‌هایی است که باید رفع شود.

طرح جامع حفاظت از جنگل تا یک ماه آینده ابلاغ می‌شود

سیدمجید میراحمدی، معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور نیز با بیان اینکه دومین جلسه مقابله با تخریب جنگل‌ها با موضوع حفاظت و صیانت از جنگل‌ها برگزار شد، اظهار داشت: حفاظت از اراضی مسئله ملی است و باید مورد توجه قرار بگیرد، زیرا اگر به خوبی صیانت نشود آسیب بسیاری به دنبال دارد.

وی خاطرنشان کرد: بخش‌هایی از جنگل‌ها در سال های گذشته مورد تعرض قرار گرفته و سوءاستفاده گران آسیب هایی را ایجاد کردند، بر همین اساس اولویت، خاتمه دادن به این شرایط است.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور با اشاره به گزارشات سازمان‌های مختلف، خاطرنشان کرد: اقدامات مناسبی صورت گرفته تا قاچاق بالغ بر سه میلیون متر مکعب چوب کنترل شده و کاهش یابد.

وی با اشاره به اینکه تهیه طرح جامع حفاظت از جنگل تا یک ماه آینده نهایی و ابلاغ می‌شود، اظهار داشت: مشکل قانونی در این زمینه وجود ندارد، بلکه قوانین مورد لازم تصویب شده، اما به صورت دقیق اجرا نمی شود که در این طرح کنترل به صورت هوشمند انجام خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha