۶ دی ۱۴۰۲، ۱۵:۰۳
کد خبرنگار: 1197
کد خبر: 85335484
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جشنواره «فراگیری نخستین واژه» برای کلاس اولی‌های همدان برگزار شد

همدان- ایرنا- جشنواره «فراگیری نخستین واژه» روز چهارشنبه با هدف تبیین اهمیت آب و ترویج فرهنگ صرفه جویی برای کلاس اولی‌های شهر همدان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان روز چهارشنبه در پانزدهمین جشنواره «فراگیری نخستین واژه» شهر همدان، به دانش آموزان پایه اول دبستان،اظهار کرد: «آب» موضوع مهمی است چون تامین، انتقال و توزیع آن به سختی انجام می‌شود و همکاران ما به صورت شبانه روزی برای تهیه آب شرب، تلاش می‌کنند.

فرهاد بختیاری فر گفت: نهادینه کردن فرهنگ صرفه‌جویی در میان دانش‌آموزان، گام مهمی در راستای کاهش مصرف آب است.

وی با تاکید بر اهمیت صرفه‌جویی در مصرف آب، خطاب به این دانش‌آموزان، بیان کرد: شما باید قدر این نعمت الهی را بدانید و فرهنگ صرفه جویی را به خانواده خود انتقال دهید.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان در باره جشنواره نخستین واژه،توضیح داد: این جشنواره در سراسر کشور برای دانش‌آموزان پایه‌ی اول دبستان که الفبا و نگارش واژه‌ی «آب» را آموختند، برگزار می‌شود و امروز آغاز برگزاری این جشن در استان همدان است.

وی ادامه داد: ۵۰۰ نفر از دانش آموزان دختر و پسر پایه‎ی اول ابتدایی شهر همدان در این جشن حضور دارند و پس آن نیز این جشن در تمام شهرستان‌ها و مدارس استان برگزار می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان در پایان پیرامون دلایل برگزاری این برنامه، گفت: زیربنای نهادینه کردن هر فرهنگی، از مدارس آغاز می‌شود و ما امیدواریم که با برگزاری این برنامه‌ها و آموزش‌های لازم به دانش‌آموزان، گام مهمی در راستای کاهش مصرف آب، برداریم.

به گزارش ایرنا، دانش‌آموزان حاضر در این مراسم، سوگند یاد کردند که منابع طبیعی را هدر ندهند و همیار آب باشند.

استان همدان یک هزار و ۷۲ روستا با جمعیت بالای ۲۰ خانوار دارد که از این تعداد حدود ۸۳۰ روستا از خدمات آبفا بهره مند هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha