تکمیل تجهیزات درمانی؛ مرهمی بر درد بیماران ایلامی

ایلام-ایرنا- سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام گفت: تجهیزات درمانی در بیمارستان‌ها و مراکز استان تامین و توسعه یافته و این امر از دغدغه بیماران برای سفر به خارج از استان به منظور درمان کاسته است.

دکتر "هدایت حیدری زاده" روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در حاشیه برگزاری جام رسانه ای امید در این استان، اظهار کرد: راه اندازی بخش سی.تی.اسکن بیمارستان امام رضا(ع) شهر ایوان، خرید یک دستگاه سی.تی.اسکن برای بیمارستان امام علی(ع) شهر سرابله، راه اندازی بخش آنژیوگرافی بیمارستان شهید مصطفی خمینی(ره) ایلام، راه‌اندازی دستگاه رادیولوژی دیجیتال سیروان و تکمیل و تجهیز و راه اندازی یک مرکز سطح ۳ ناباروری در شهر ایلام و یک مرکز سطح ۲ ناباروری در شهرستان دره شهر از جمله این تجهیزات و مراکز درمانی است.

وی افزود: همچنین بهره برداری از بیمارستان ۳۷۶ تختخوابی رازی بعد از ۱۲ سال، بهره برداری از ساختمان دانشکده پزشکی، بهره‌برداری از اورژانس بیمارستان امام خمینی(ره)شهر ایلام با ظرفیت ۶۸ تخت و بهره برداری از ۴ تخت PICU(تخت ویژه اطفال)در بخش اطفال بیمارستان امام خمینی( ره) شهر ایلام از دیگر اقدامات عملکردی دانشگاه علوم پزشکی در طول عمر دولت سیزدهم و در راستای دسترسی آسان و خدمت به مردم استان بوده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام گفت:بهره برداری از پنج مرکز بهداشتی درمانی و چهار خانه بهداشت در سطح استان، راه اندازی مرکز رشد و نوآوری، موافقت و تاسیس سه مجتمع آموزش عالی در شهرستان‌های آبدانان، دهلران، دره شهر و جذب دانشجو از بهمن ماه ۱۴۰۱ در رشته های پرستاری و بهداشت عمومی نیز در راستای توسعه مراکز درمانی استان بوده است.

دکتر حیدری زاده یادآور شد: همچنین با تاسیس مجتمع آموزش عالی در شهرستان ایوان، بین المللی کردن دانشگاه و جذب دانشجویان خارجی در رشته پزشکی و دندانپزشکی از کشورهای همسایه نیز موافقت به عمل آمده است.

وی، ارتقاء سطح علمی دانشگاه علوم پزشکی ایلام در نظام رتبه بندی جهانی سایمگو در سال۲۰۲۲ در جایگاه ۶۸۷ با ارتقاء ۶۸ پله ای و ورود به رتبه بندی تایمز (۶۰۰-۵۰۱) در بین دانشگاه های علوم پزشکی جهان و ورود به رتبه بندی تایمز (۸۰۰-۶۰۱) در بین تمام دانشگاه های جهان را از دیگر موفقیت های این دانشگاه برشمرد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام تاکید کرد: کسب مقام اول کمیته تحقیقات دانشجویی دانشگاه در سطح کشور، کسب ۹ رتبه برتر کشوری در جشنواره قرآن و عترت(هدهد) و هفت رتبه برتر کشوری در جشنواره سیمرغ توسط اساتید، کارکنان و دانشجویان از دیگر موفقیت‌های ارزنده این دانشگاه بشمار می رود.

دکتر حیدری زادی گفت: همچنین در راستای توجه به مجموعه دانشجویان این دانشگاه سالن ورزشی چند منظوره شهدای مدافع سلامت در پردیس۲ با ۱۲۰۰ متر زیر بنا احداث شده است.

وی یادآور شد: پرداخت کل بدهی در حوزه دارو ، مقیمی و ماندگاری پزشکان به مبلغ ۹۸۰ میلیارد ریال در حوزه معاونت توسعه، تبدیل وضعیت و جذب نیرو به تعداد ۱۴۰۰ نفر، استخدام پیمانی ۴۲ بهورز، استخدام پیمانی ۳۲ نفر پزشک و پرستار، استخدام و جذب ۷۰ نفر نیروی حفاظت فیزیکی و خدماتی از طریق شرکت آوای سلامت از دیگر خدمات این دستگاه در طول عمر دولت سیزدهم بوده است.

دکتر حیدری زادی افزود: ساخت فیلم مستند"سلامت در سفر اربعین" در خصوص به تصویر کشیدن ارائه خدمات حوزه های مختلف دانشگاه به زائرین اربعین حسینی و بهره برداری از 2 ساختمان پایگاه اورژانس پیش بیمارستانی ۱۱۵، افتتاح چهار پایگاه جدید اورژانس پیش بیمارستانی ۱۱۵، رونمایی از اولین اورژانس موتوری و دومین اتوبوس آمبولانس در سطح استان، احداث ساختمان شش واحدی متخصصان در شهرستان دهلران نیز از دیگر اقدامات قابل ذکر در حوزه درمان به مناسبت خدمات رسانی مطلوب به زوار ابا عبدالله الحسین علیه السلام بوده است.

وی خاطرنشان کرد: تکمیل و ساخت ۲۴ واحد منازل متخصصین ایلام، ساخت و تجهیز مرکز فوریت‌های پزشکی و درمانی پایانه مرزی مهران، ساخت و راه اندازی کتابخانه مرکزی دانشگاه، بیمارستان ۶۴ تختخوابی در حال احداث شهرستان ملکشاهی با پیشرفت۸۷ درصد، شروع ساخت بیمارستان ۳۲ تختخوابی شهرستان بدره با پیشرفت ۲۰ درصد از دیگر فعالیت های در دست اقدام است دانشگاه برای تسهیل در امر حوزه سلامت است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام ابراز امیدواری کرد که با حمایت دولت بتوان گام های بسیار مطلوبی در راستای تسکین درد بیماران ایلامی و ارتقا سطح سلامت مردم استان برداشته شود.

#پیشرفت_ایران
#پیشرفت_ایلام
#جام_امید
#ایرنا_ایلام
#تیم_خبری_شهید_محمود_صارمی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha