آموزش‌ فنی و مهارتی به ساکنان ۴۴ روستای مراوه‌تپه ارائه شد

گنبدکاووس- ایرنا- رییس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای مراوه‌تپه گفت: ساکنان ۴۴ روستای این شهرستان مرزی در دولت سیزدهم آموزش‌ مهارتی دریافت کردند که بخش عمده آن بانوان بودند.

مصطفی بی‌صوت روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: مراوه‌تپه ۱۰۸ روستا دارد که تاکنون در ۴۴ روستای آن آموزش‌های مهارتی برای علاقمندان ارائه شد که بیشترین استقبال از رشته‌های قالی‌بافی و خیاطی بود.

وی مهمترین هدف آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را دسترسی بهتر تمام افراد به ویژه روستاییان به شغل‌های پایدار مهارت محور برشمرد و گفت: با همکاری دهیاران، علاقمندان به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در روستاها شناسایی و زمینه برگزاری دوره‌های مهارتی برایشان فراهم می‌شود.

رییس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای مراوه‌تپه افزود: در ۲ سال گذشته ۲ هزار و ۸۳ نفر در این شهرستان آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را در قالب ۲۳۹ دوره فراگرفتند که تاکنون ۴۴ درصد آنان با سرمایه شخصی و یا دریافت تسهیلات و همکاری دستگاه‌های مختلف جذب بازار کار شدند.

بی‌صوت، بیشترین استقبال از آموزش‌های مهارتی را مربوط به رشته‌های صنایع دستی، برق و تاسیسات دانست و گفت: ۹ مربی دولتی و بخش خصوصی کار مهارت آموزی در این شهرستان را انجام می‌دهند.

وی افزود: آموزش‌ فنی و حرفه‌ای در حوزه‌های ثابت به صورت کارگاهی و سیار برای گروه‌های هدف مختلف از جمله ساکنان مناطق روستایی و محروم مرزی، عشایر، افراد دارای معلولیت، دانش آموختگان دانشگاهی، دانش‌آموزان، زنان خانه‌دار، زنان سرپرست خانوار، سربازان وظیفه و شاغلان در مراوه‌تپه انجام می‌شود.

وی بیان کرد: ساخت مرکز فنی و حرفه‌ای مراوه‌تپه از سال ۱۳۹۰ آغاز شد و تا قبل از دولت سیزدهم ۵۴ میلیارد ریال و در ۲ سال اخیر ۸۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار برای آن هزینه شد و در هفته دولت به بهره‌برداری رسید.

رییس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای مراوه‌تپه ادامه داد: این مرکز شامل پنج کارگاه برق، موتورسیکلت و خودرو، صنایع دستی، جوشکاری و تاسیسات است و علاوه بر آن علاقمندان می‌توانند به پنج آموزشگاه خصوصی‌ هم برای یادگیری مهارت مراجعه کنند.

شهرستان مراوه‌تپه حدود ۷۰ هزار نفر جمعیت دارد که در ۲ نقطه شهری و ۱۰۸ روستای دارای کُد شناسایی و در گستره سه هزار و ۶۰ کیلومتر مربع سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha