راه‌اندازی پویش بزرگ «عمو قاسم»/بررسی محوشدن ابرها روی دریاچه ارومیه

تهران - ایرنا - بسته اخبار اجتماعی ایرنا در ششمین روز از دی به وصول ۳۴۰۰ میلیارد ریال فرار مالیاتی، ممنوع‌الخروجی ۱۷ هزار بدهکار مالی، کمک مسیریاب‌های داخلی در مدیریت ترافیک به پلیس، ارائه ۸ هزار ویدئوی آموزشی در شبکه شاد، بررسی محوشدن ابرها روی دریاچه اومیه، توزیع شیر در مدارس ابتدایی ۲۷ استان و برگزاری اجتماع فرزندان حاج قاسم پرداخته است.

به گزارش ایرنا، در بسته خبری پیش رو مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را باهم مرور می‌کنیم ،امروز سرویس جامعه خبرگزاری ایرنا با اخبار مختلفی از حوزه اجتماعی ایران همراه بود که گزیده این اخبار را می‌توانید در ادامه بخوانید.

بخشنامه بودجه سال ۱۴۰۳ دهیاری‌ها و شهرداری‌های سراسر کشور ابلاغ شد

بخشنامه بودجه سال ۱۴۰۳ دهیاری ها و شهرداری های سراسر کشور از سوی رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور برای اجرا در دهیاری‌ها و شهرداری ها به استانداری‌ها ابلاغ شد.

در اجرای مفاد ماده (۳۵) آیین نامه مالی دهیاری‌ها و وظایف محوله به وزارت کشور، طی جلسات بحث و بررسی کارشناسی با جمعی از مدیران و کارشناسان منتخب دفاتر امور روستایی و شوراهای استانداری‌های سراسرکشور و دفاتر تخصصی سازمان بخشنامه بودجه سال ۱۴۰۳دهیاری های سراسر کشور ابلاغ شد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

راه‌اندازی پویش بزرگ «عمو قاسم»/بررسی محوشدن ابرها روی دریاچه ارومیه

دادستان تهران همراه هیأت ۹۰ نفره قضات به ندامتگاه مرکزی زنان رفت

دادستان عمومی و انقلاب تهران همراه با هیأت ۹۰ نفره قضات به‌منظور رسیدگی به درخواست‌ها، مسائل و مشکلات حقوقی و قضایی مددجویان از ندامتگاه مرکزی نسوان تهران بازدید کرد و در نتیجه این بازدید دستورات لازم قضایی برای رفع مشکلات زندانیان صادر شد.

علی صالحی در ادامه روند بازدیدهای مستمر خود از بازداشتگاه‌ها و زندان‌های تهران به همراه مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان تهران و هیأتی متشکل از ۹۰ نفر از معاونان دادستان و قضات در ندامتگاه مرکزی نسوان استان تهران حضور یافتند و ضمن بازدید از بخش‌های مختلف و گفت‌وگوی چهره به چهره با مددجویان درباره مطالبات آنها دستورهای لازم را صادر کردند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

راه‌اندازی پویش بزرگ «عمو قاسم»/بررسی محوشدن ابرها روی دریاچه ارومیه

حدود ۱۷ هزار بدهکار مالی ممنوع‌الخروج شدند

معاون امور اسناد رسمی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۶ هزار و ۹۶۵ بدهکار قطعی مالی شامل بدهکاران بانکی، بدهکاران چک‌های برگشتی، بدهکاران مهریه و بدهکاران مشمول ماده ۷۷ قانون شهرداری‌ها از طریق واحدهای اجرای اسناد رسمی این سازمان ممنوع‌الخروج شدند.

ممنوع الخروجی تضمینی است که قانونگذار برای جلوگیری از فرار متهمان در موارد کیفری و بر اساس قانون آیین دادرسی کیفری و در موارد حقوقی برای الزام فرد به انجام تعهد خود بر اساس قوانین مدنی و ثبتی در نظر گرفته است یا گاهی ممنوع الخروجی در اثر قرار ممنوعیت خروج از کشور صادر می‌شود.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

راه‌اندازی پویش بزرگ «عمو قاسم»/بررسی محوشدن ابرها روی دریاچه ارومیه

سامانه مشترک اطلاعات بین سازمان‌های متولی حفاظت از منابع طبیعی کشور تشکیل شود

رییس فراکسیون محیط‌زیست مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه سازمان‌های پایه در کشور باید تقویت شوند، گفت: سامانه مشترک اطلاعات بین سازمان‌های متولی حفاظت از منابع طبیعی کشور تشکیل شود.

سمیه رفیعی در بازدید از سازمان امور اراضی با اشاره به این که مهمترین رکن تصمیم‌گیری، داشتن آمار و اطلاعات دقیق است افزود: بر این اساس سازمان‌های پایه در کشور که وظیفه جمع‌آوری آمار را دارند باید تقویت شوند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

راه‌اندازی پویش بزرگ «عمو قاسم»/بررسی محوشدن ابرها روی دریاچه ارومیه

مسیریاب‌های داخلی در مدیریت ترافیک به پلیس کمک کنند

معاون اجرایی پلیس راهور از متولیان مسیریاب‌های داخلی خواست تا در مدیریت ترافیک به‌ویژه در کلانشهرها به پلیس کمک کنند.

سردار حسین رمضانی در ارتباط با مسیریاب‌های داخلی، اظهار داشت: امروزه شاهد حجم زیادی از تردد وسایل نقلیه در شهرها هستیم؛ پدیده ترافیک یکی از چالش‌هایی است که مردم در کلانشهرها با آن مواجه هستند و زمان زیادی را در ترافیک به سر می‌برند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

راه‌اندازی پویش بزرگ «عمو قاسم»/بررسی محوشدن ابرها روی دریاچه ارومیه

ارائه بیش از ۸ هزار ویدئوی آموزشی در شبکه «شاد»

همزمان با برگزاری امتحانات دانش‌آموزان در سطح کشور، شبکه شاد هشت هزار ویدئوهای آموزشی پایه اول تا دوازدهم، یادگیری آسان و مرور دروس مختلف را برای دانش‌آموزان فراهم کرده است.

دانش‌آموزان پایه‌های مختلف که نیازمند مرور دروس و یادگیری سرفصل‌های مختلف هستند، می‌توانند از صفحه اصلی نرم‌افزار شاد، بخش فیلم آموزشی را انتخاب کنند و بدون هیچگونه محدودیتی، ویدئوهای آموزشی مرتبط با پایه و درس مورد نظر خود را انتخاب و تماشا کنند. این ویدئوها بر اساس سرفصل‌های درسی تهیه شده‌ است تا دانش‌آموزان بتوانند به راحتی و در زمان مناسب به مطالب مورد نیاز دسترسی داشته باشند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

راه‌اندازی پویش بزرگ «عمو قاسم»/بررسی محوشدن ابرها روی دریاچه ارومیه

چاقو و قمه، سزای نیکی کادر درمان نیست

«حمله به کادر درمان با چاقو و قمه» خبر کوتاه بود و دردناک؛ پرستاران و نیروهای بیمارستانی که زندگی خود را وقف درمان بیماران بدحال در اورژانس بیمارستان‌ها کرده‌اند تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن جان یک فرد را نجات دهند، حالا توسط اوباش مضروب و دلسرد می‌شوند.

در ماه‌های اخیر مواردی زیادی از ضرب و شتم کادر درمان را در کشور شاهدیم و خبرهای تلخی که از گوشه و کنار کشور درباره درگیری همراهان بیمار و کادر درمان یا ضرب و شتم آنها می‌شنویم؛ نمونه اخیر آن حمله به کادر درمانی یک بیمارستان یاسوج و مورد جدیدتر حمله تعدادی شرور با چاقو و قمه به درمانگاهی در مشهد بود که البته مسببان این حوادث شناسایی و دستگیر شدند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

راه‌اندازی پویش بزرگ «عمو قاسم»/بررسی محوشدن ابرها روی دریاچه ارومیه

افزایش ۳۶ درصدی کشف کالای قاچاق در مسیر ریلی و هوایی

رئیس پلیس پیشگیری فراجا از افزایش ۳۶ درصدی کشف کالاهای قاچاق در مسیرهای ریلی و هوایی از ابتدای امسال خبر داد.

سردار رضا بنی اسدی فر روز چهارشنبه به تشریح اقدامات و عملکرد پلیس راه آهن و فرودگاه های کشور در سال جاری پرداخت و گفت: مدیریت انتظامی مطلوب و بدون حادثه ۱۵ هزار کیلومتر از خطوط ریلی، اماکن و ایستگاه‌های راه آهن با وجود افزایش ۱۰ درصدی آمار مسافران صنعت ریلی در این ایام را از توفیقات پلیس راه آهن کشور برشمرد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

راه‌اندازی پویش بزرگ «عمو قاسم»/بررسی محوشدن ابرها روی دریاچه ارومیه

هشدار دادگستری تهران درباره آگهی‌های استخدام

معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران در پیامکی هشدار داد که هرگونه آگهی استخدام که در آن از مشخصات و رمز حساب بانکی درخواست شود، در راستای فعالیت مجرمانه است.

در پیامک معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران به صورت سراسری امروز چهارشنبه ۶ دی برای همه شهروندان ارسال شده، آمده است: «هر گونه آگهی استخدام که در آن از شما مشخصات و رمز حساب بانکی تان درخواست شود، در راستای فعالیت مجرمانه بوده و احتمالا موجب مسئولیت برای شما خواهد بود.»ادامه خبر را اینجا بخوانید.

راه‌اندازی پویش بزرگ «عمو قاسم»/بررسی محوشدن ابرها روی دریاچه ارومیه

سربازان ورزشکار حرفه‌ای مجاز به فعالیت در تیم‌های ورزشی غیرنظامی نیستند

معاون اجتماعی سازمان وظیفه عمومی فراجا گفت: سربازان ورزشکارحرفه‌ای در حین خدمت صرفا مجاز به اشتغال و عضویت در تیم‌های ورزشی نیروهای مسلح بوده و هیچ یک از تیم‌های ورزشی نظامی مجوز انتقال یا واگذاری این دسته از ورزشکاران را به سایر تیم‌های غیرنظامی ندارند.

حسین زاهدی اظهارکرد: با توجه به تصمیمات اتخاذ شده در ستاد کل نیروهای مسلح، سربازان ورزشکارحرفه ای در حین خدمت صرفا مجاز به اشتغال و عضویت در تیم های ورزشی نیروهای مسلح بوده و هیچ یک از تیم های ورزشی نظامی مجوز انتقال یا واگذاری این دسته از ورزشکاران را به سایر تیم های غیر نظامی ندارند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

راه‌اندازی پویش بزرگ «عمو قاسم»/بررسی محوشدن ابرها روی دریاچه ارومیه

ضرورت هم‌افزایی بیشتر ایران و پاکستان در مبارزه هدفمند با مواد مخدر

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر فراجا در دیدار با فرمانده نیروی مبارزه با مواد مخدر پاکستان، بر هم‌افزایی و تبادل بر خط اطلاعات عناصر اصلی و فعال در زمینه قاچاق مواد مخدر در منطقه تاکید کرد.

سردار ایرج کاکاوند در دیدار با ژنرال محمد انیق الرحمان ملک فرمانده نیروی مبارزه با مواد مخدر پاکستان، ضمن تاکید بر ضرورت افزایش تعاملات و همکاری‌های سازنده بین دو کشور در حوزه مبارزه با مواد مخدر، به حادثه تروریستی راسک که به شهادت ۱۱ نفر از نیروهای پلیس منجر شد، اشاره کرد و افزود: از آنجایی که گروهک های تروریستی و قاچاقچیان مواد مخدر در منطقه، آمیخته به هم هستند، ضرورت دارد دو طرف با هم افزایی و گسترش همکاری های متقابل، تبادل اطلاعات و انجام عملیات‌های مشترک، بیش از پیش مقابله قاطع و هدفمندتر با قاچاقچیان مواد مخدر را به عنوان یک اولویت مهم در دستور کار خود قرار دهند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

راه‌اندازی پویش بزرگ «عمو قاسم»/بررسی محوشدن ابرها روی دریاچه ارومیه

وصول ۳۴۰۰ میلیارد ریال فرار مالیاتی و ۱۵۸ میلیون یورو رفع تعهد ارزی

رئیس کل دادگستری استان تهران با تاکید بر «استمرار قاطعانه» مبارزه با مفاسد و جرایم اقتصادی با «رویکرد تخصصی» در ابعاد مختلف آن، از وصول سه هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال فرار مالیاتی و ۱۵۸ میلیون یورو رفع تعهد ارزی توسط دستگاه قضا خبر داد.

علی القاصی مهر در نشست نحوه اجرای دستورالعمل اتقان و ارزیابی آراء قضایی و استفاده و بهره‌برداری از سامانه «تناد» اظهار داشت: مجموعه قضایی استان تهران صرفا در ۹ ماهه سال جاری با اقدامات و پیگیری‌های به‌عمل آمده در مرحله تحقیقات موفق به‌وصول سه هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال فرار مالیاتی و ۱۵۸ میلیون یورو رفع تعهد ارزی شده است که همین امر دلالت بر رویکرد و نگاه ویژه دستگاه قضا در صیانت از بیت‌المال در دوره «تحول و تعالی» دارد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

راه‌اندازی پویش بزرگ «عمو قاسم»/بررسی محوشدن ابرها روی دریاچه ارومیه

آغاز بررسی تعرفه‌های پزشکی سال آینده/۷هزار تخت بیمارستانی در آستانه بهره‌برداری

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تعیین تعرفه سال آینده در شورای عالی بیمه کشور در دست بررسی است که پس از نهایی شدن برای تصویب به هیات دولت ارسال می‌شود.

بهرام عین اللهی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران افزود: تعرفه‌های پزشکی هر سال در شورای عالی بیمه بررسی و پیشنهاد آن به هیات دولت ارسال می ‌شود تا مصوب شود؛ اکنون فرایند تعیین نرخ تعرفه‌های پزشکی در شورای بیمه شروع شده و هنوز به نتیجه نرسیده است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

راه‌اندازی پویش بزرگ «عمو قاسم»/بررسی محوشدن ابرها روی دریاچه ارومیه

پرداخت کمک‌هزینه درمان سرطان و بیماری‌های سخت‌درمان

مدیر سلامت بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان امام(ره) گفت: این بنیاد ۱۸ هزار کمک‌هزینه درمان به بیماران سخت‌درمان و مبتلا به سرطان پرداخت کرده است.

علی پزشکی اظهار داشت: تا پایان آذر ماه سال ۱۴۰۲ به ۱۸ هزار و ۶۶ بیمار نیازمند مبتلا به سرطان و بیماری‌های سخت‌درمان در سراسر کشور کمک‌هزینه درمان پرداخت شده است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

راه‌اندازی پویش بزرگ «عمو قاسم»/بررسی محوشدن ابرها روی دریاچه ارومیه

دستگاه‌ها از اعتبارات خود قانون هوای پاک را اجرا کنند/بررسی محوشدن ابرها روی دریاچه ارومیه

معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: رییس جمهور دستگاه‌ها را مکلف کرده تا از اعتبارات خود برای اجرای قانون هوای پاک استفاده کنند؛ با این کار بهانه نبود اعتبار برای اجرای این قانون از بین می‌رود.

علی سلاجقه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران افزود: در سال ۱۴۰۱ اعتباراتی برای اجرای قانون هوای پاک توسط دستگاه های مختلف مصوب شده بود اما در قانون بودجه دیده نشد؛ امسال با این تاکید که چون زمان بودجه ریزی است، این مساله در دستور کار همه دستگاه ها قرار گرفته است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

راه‌اندازی پویش بزرگ «عمو قاسم»/بررسی محوشدن ابرها روی دریاچه ارومیه

برگزاری اجتماع «فرزندان حاج قاسم»/پویش بزرگ «عمو قاسم» راه اندازی می‌شود

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش از برگزاری اجتماع استانی و منطقه‌ای با نام «فرزندان حاج قاسم» در کرمان و در استان‌های سراسر کشور خبر داد.

اصغر باقرزاده با اشاره به برنامه‌های این معاونت پیرامون شهادت حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: در آستانه فرا رسیدن چهارمین سالگرد عروج آسمانی و شهادت سرباز وفادار سپاه اسلام و به منظور استفاده از ظرفیت عظیم مدارس به عنوان اصلی‌ترین و تاثیرگذارترین کانون حضور دانش آموزان همچنین مشارکت همه جانبه مدیران، معلمان، دانش‌آموزان و اولیا در حمایت از ترویج و گسترش فرهنگ ایثار مقاومت و ایستادگی، شیوه نامه اجرایی «بزرگداشت چهارمین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی» به استان‌های سراسر کشور ارسال شد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

راه‌اندازی پویش بزرگ «عمو قاسم»/بررسی محوشدن ابرها روی دریاچه ارومیه

شیر در مدارس ابتدایی ۲۷ استان توزیع می‌شود/ استخدام ۷۰ هزار معلم و مربی پرورشی

سخنگوی آموزش و پرورش گفت: توزیع شیر را از استان‌های محروم آغاز کردیم و در ۲۱ استان حداقل یکبار در هفته شیر توزیع می‌شود و در ۶ استان نیز ۲ روز در هفته‌ شیر توزیع می‌شود اما ۷۰ درصد مدارس تحت پوشش قرار دارند و ۳۰ درصد مناطق تحت پوشش نیستند.

علی فرهادی در نشست خبری با خبرنگاران درباره توزیع شیر در مدارس کشور، اظهار داشت: توزیع شیر مدارس در یک بازه زمانی ۱۰ ساله متوقف و به همین دلیل از سبد تولید کارخانه‌ها حذف شد؛ بنابراین کارخانه‌ها باید مطابق با نیاز وزارت آموزش و پرورش فعالیت خود را تنظیم می‌کردند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

راه‌اندازی پویش بزرگ «عمو قاسم»/بررسی محوشدن ابرها روی دریاچه ارومیه

گواهینامه رانندگی دو زبانه صادر می‌شود

رئیس پلیس راهور فراجا از تصویب آیین نامه جدید راهنمایی و رانندگی در هیات دولت خبر داد و گفت: بر این اساس از این پس گواهینامه‌های رانندگی به صورت دو زبانه برای همه افراد صادر می شود.

سردار سیدکمال هادیانفر در نشستی خبری با موضوع تشریح تصویب آیین نامه راهنمایی و رانندگی در هیات دولت اظهار داشت: در آیین نامه جدید ۲ بند درباره تغییر شرایط صدور گواهینامه به تصویب رسید.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

راه‌اندازی پویش بزرگ «عمو قاسم»/بررسی محوشدن ابرها روی دریاچه ارومیه

اگر قصد دنبال کردن اخبار گروه جامعه ایرنا به صورت کامل در حوزه‌هایی مانند محیط زیست، زنان و خانواده، رفاه و تأمین اجتماعی، حقوقی و قضایی، آموزش و پرورش، بهداشت و سلامت، هلال احمر، اورژانس، انتظامی و حوادث، بهزیستی، مسائل و آسیب‌ها و مدیریت بحران را دارید، پیشنهاد می‌کنیم هر روز سری به این سایت‌ https://www.irna.ir/service/society بزنید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha