۵ دی ۱۴۰۲، ۲۲:۱۹
کد خبرنگار: 5418
کد خبر: 85334661
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پوتین بر گسترش پرداخت‌ها با ارزهای ملی تاکید کرد

تهران-ایرنا- ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه گفت: مسکو در سال ۲۰۲۴ توجه زیادی به تعمیق روابط اقتصادی با کشورهای مستقل مشترک المنافع و به ویژه گسترش پرداخت‌ها از طریق ارزهای ملی خواهد داشت.

به گزارش سه شنبه شب ایرنا از خبرگزاری "تاس" پوتین در افتتاحیه اجلاس غیررسمی کشورهای مستقل مشترک المنافع تصریح کرد: ما طبیعتاً تا حد امکان به تقویت بیشتر همکاری‌های اقتصادی در چارچوب کشورهای مستقل مشترک المنافع توجه خواهیم کرد.

وی ادامه داد: ارزش تجارت بین کشورهای ما رشد ثابتی را در سال جاری داشت. طبق داده‌های ده ماهه گذشته، این تجارت دو درصد افزایش یافت و به ۸۳.۷میلیارد دلار رسید.

رئیس جمهور روسیه تاکید کرد: "مسکو به همکاری با شرکای مشترک المنافع برای استفاده فعال‌تر از ارزهای ملی در پرداخت‌های متقابل ادامه خواهد داد. ما اطمینان داریم که استفاده از ارزهای ملی این امکان را فراهم می‌کند تا با اطمینان بیشتری از حاکمیت اقتصادی و مالی کشورهایمان دفاع کنیم.

به گزارش ایرنا, ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در روزهای گذشته رؤسای کشورهای مستقل مشترک المنافع از جمله ارمنستان را برای شرکت در یک نشست غیررسمی به سن‌پترزبورگ دعوت کرد. این نشست در روزهای ۲۵ و ۲۶ دسامبر سال جاری (پنجم و ششم دی ۱۴۰۲) برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha