۵ دی ۱۴۰۲، ۱۴:۴۱
کد خبرنگار: 2239
کد خبر: 85334237
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فروش طلا بدون داشتن کد استاندارد در البرز ممنوع است

کرج - ایرنا -سرپرست اداره کل استاندارد استان البرز اعلام کرد: فروش مصنوعات و زیور آلات طلا بدون داشتن کد استاندارد در این استان ممنوع است.

محمد آیینی روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: سازمان ملی استاندارد ایران به عنوان تنها مرجع انگ گذاری و تعیین عیار فلزات گرانبها در داخل کشور، بازار تولید و عرضه مصنوعات طلا را تحت نظارت دارد.

وی ادامه داد: تمام سازندگان طلا پس از دریافت کد شناسایی باید آن را روی مصنوعات طلا در محل قابل رویت درج نمایند که در استان البرز این کد با حرف «a» آغاز می‌شود.
آئینی افزود:شهروندان هنگام خرید مصنوعات طلا به کد درج شده روی آن توجه نموده و از خرید طلای بدون کد استاندارد خودداری نمایند.

سرپرست اداره کل استاندارد البرز بیان کرد: استان البرز با تعداد حدود ۱۷ واحد طلاسازی فعال، یکی از استانهای دارای سازنده مصنوعات طلا در کشور است.
وی ادامه داد: با توجه به قیمت طلا، متاسفانه احتمال تقلب در تولید این محصول زیاد بوده که با نظارت تمام وقت کارشناسان اداره کل استاندارد این میزان به حداقل رسیده و با بازرسی‌های انجام شده در سطح بازار دست متخلفان و سودجویان کوتاه شده است.
آیینی هدف از درج کد شناسایی را قابلیت ردیابی سازندگان اعلام کرد و افزود: در صورتی که عیار مصنوعات طلای تولیدشده پایین‌تر از حد استاندارد تشخیص داده شود، سازنده آن به شرط داشتن کد، قابل شناسایی است و مورد پیگیرد قانونی قرار می گیرد.
این مسوول در پایان به شهروندان توصیه کرد هنگام خرید طلا ضمن خودداری از خرید طلای بدون کد، قبل از پرداخت وجه اعتبار کد مصنوع طلا را استعلام نمایند.

برای این‌کار کافی است حرف G (حتما بزرگ باشد) را به اول کد اضافه کرده و آن را به شماره ۱۰۰۰۱۵۱۷ پیامک نمایند و بلافاصله پاسخ استعلام را دریافت کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha