۵ دی ۱۴۰۲، ۱۵:۴۲
کد خبر: 85334176
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کمبودی در ذخیره گندم استان اردبیل وجود ندارد

اردبیل - ایرنا - مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل گفت: تامین نیازمندی‌های استراتژیک مردم در این استان مورد توجه قرار گرفته و در حال حاضر هیچ کمبودی در ذخیره گندم نداریم.

به گزارش ایرنا، علی نوبخت روز سه‌شنبه در بازدید از کارخانه‌های آردسازی و انبار مکانیزه ۲۰ هزار تنی اردبیل اظهار کرد: ذخیره‌سازی کافی کالاهای اساسی و گندم از مصادیق بارز پدافند غیرعامل تلقی شده و ذخایر این کالاها درتنظیم بازار و تامین سبد خانوار بسیار ضروری است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل، ذخیره‌سازی ، تامین و توزیع گندم، آرد، نان و سایر کالاهای اساسی مورد نیاز مردم را یادآور شد و گفت: امسال ذخیره‌سازی گندم در استان به مقدار مورد نیاز مردم برای سال جاری و سال آینده انجام شده است.

وی از خرید ۲۷۳ هزار و ۸۰۰ تن گندم به ارزش ۴۱ هزار و هفت میلیارد ریال از گندم‌کاران استان خبر داد و گفت: امسال کار خرید گندم در ۴۴ مرکز خرید به‌صورت تضمینی از کشاورزان استان انجام شد.

نوبخت با اشاره به روند افزایشی خرید گندم از گندم‌کاران استان اردبیل در پنج سال اخیر ادامه داد: خرید گندم در سال ۱۳۹۸ به میزان ۱۹۷ هزار تن ، سال ۱۳۹۹ به میزان ۲۱۲ هزار تن ، سال ۱۴۰۰ به میزان ۱۶۹ هزار تن ، سال ۱۴۰۱ به میزان ۲۵۲ هزار تن و امسال هم از اول برداشت تاکنون ۲۷۳ هزار و ۸۰۰ تن از کشاورزان استان ثبت شده است.

امسال محصول گندم در ۲۷۵ هزار هکتار از اراضی دیم و آبی استان اردبیل کشت شده و گندم، بیشترین سهم اراضی کشت محصول کشاورزی را دارد.

میزان تولید گندم در استان اردبیل در سال‌های گذشته تا سطح ۶۰۰ هزار تن نیز افزایش یافته بود ولی به علت بروز خشکسالی و وضعیت جوی نامناسب و نیز نامتوازن بودن میزان و زمان بارش، طی ۲ سال اخیر میزان تولید گندم در این بیش از ۵۰ درصد کاهش یافته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha