تداوم راه مقاومت؛ سردار سیدرضی موسوی سروقامتی دیگر از استان سمنان

سمنان - ایرنا - شهادت سردار سرتیپ سید رضی موسوی فرزند افتخارآفرین روستای چاشم از توابع شهرستان مهدیشهر استان سمنان و از جانبازان دفاع مقدس، در جریان حمله ارتش رژیم جنایتکار صهیونیستی به منطقه زینبیه در حومه دمشق، برگ زرینی دیگر از جان‌نثاری اهالی این دیار در دفاع از حق مظلوم و استکبارستیزی در عرصه ملی و بین‌المللی رقم زد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیزدهم دی ۱۳۹۸ در پی حمله هوایی نیروهای متجاوز و تروریست آمریکایی در نزدیکی فرودگاه بغداد، سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی به همراه چند تن دیگر از فرماندهان جهبه مقاومت به شهادت رسیدند و اکنون در چهارم دی ماه ۱۴۰۲ سردار سید رضی موسوی از جمله قدیمی‌ترین مستشاران سپاه در سوریه و از همراهان سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، در پی جنایت‌های رژیم غاصب صهیونیستی شربت شهادت نوشید تا بار دیگر جنایت‌های رژیم صهیونیستی بر همگان آشکار شود.

استان سمنان در دفاع از حق سابقه طولانی دارد؛ به طوری که در هشت سال جنگ تحمیلی بیشترین شهدا را به نسبت جمعیت برای دفاع از خاک وطن تقدیم کرد، به همان میزان در دفاع از حرم آل الله نیز درخشید و در برابر ظالم ایستاد و درست ۱۱ سال پیش سردار شهید حسن شاطری معروف به مهندس حسام خوشنویس یکی از فرماندهان سپاه قدس و مسوول بازسازی جنوب لبنان طی حمله مزدوران صهیونیستی در مسیر دمشق به لبنان در بیست و سوم بهمن ۱۳۹۱ به فیض عظیم شهادت نایل آمد. پس از این شهید والامقام جوانان نخبه این دیار از جمله شهید محمد طحان چوبمسجدی پانزدهم آبان ۱۳۹۴، شهید محمدحسین حمزه در بیست و نهم فروردین ۱۳۹۵، شهید عباس دانشگر بیستم خرداد ۱۳۹۵ در راه دفاع از مظلوم در حرم آل الله به شهادت رسیدند و سبکبال به سوی معبود شتافتند.

اکنون در زمستان ۱۴۰۲ بار دیگر با شهادت سردار سرتیپ رضی موسوی از نخبگان دیار دارالمرحمه سمنان در دفاع از حق، تاریخ تکرار شد و فقدان از دست دادن چنین سرمایه‌هایی، داغی بزرگ بر دل‌های انسان‌های بیدار گذاشت.

معراجی از جنس شهادت؛ سردار سیدرضی موسوی سروقامتی دیگر از استان سمنان

سردار شهید سیدرضی موسوی از برجسته‌ترین فرماندهان نیروی قدس

در پی شهادت سید رضی موسوی مستشار ارشد سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران در حمله رژیم جنایتکار صهیونیستی به منطقه زینبیه دمشق، خبرنگار شبکه خبری المیادین شامگاه چهارم دی از دمشق گزارش داد که «دشمن با استفاده از سه موشک، سید رضی را به شهادت رساند.»

خبرنگار المیادین در تهران نیز ادامه داد: شهید موسوی یکی از بزرگ‌ترین و برجسته‌ترین فرماندهان نیروی قدس سپاه پاسداران بود.

شهید رضی موسوی از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سوریه بود که در تمام مراحل پشتیبانی در جنگ سوریه شرکت کرده بود، او در نبردهای صحرا و حومه دمشق شرکت داشت و از افراد ثابت‌قدمی بود که حمله غرب حلب را دفع کرد. طی سال‌های گذشته چندین بار مورد سوء‌قصد رژیم صهیونیستی قرار گرفته بود.

تجمع مردم سمنان در خون‌خواهی سردار سید رضی موسوی فرزند این دیار

مردم استان سمنان به صورت خودجوش با اجتماع در معراج شهدای این شهر ساعاتی پس از اعلام شهادت سردار سرتیپ سید رضی موسوی فرزند افتخارآفرین روستای چاشم از توابع شهرستان مهدیشهر استان سمنان، انزجار خود از اقدام ددمنشانه رژیم غاصب اسراییل در ترور فرمانده سرافراز جبهه مقاومت فرزند سرافراز این استان اعلام کردند و فریاد زدند راه شهدا ادامه دارد.

معراجی از جنس شهادت؛ سردار سیدرضی موسوی سروقامتی دیگر از استان سمنان

علَم سرداران شهید بر زمین نمی‌ماند

حجت الاسلام و المسلمین مرتضی مطیعی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان در توییتی اعلام کرد که پس از شهادت سردار شاطری توسط اشقی الاشقیا در سوریه، سید رضی موسوی یکی دیگر از فرزندان استان سمنان و همرزم شهید سردار حاج قاسم سلیمانی به یاران شهیدش پیوست.

در متن پایانی توییت نماینده ولی فقیه در استان سمنان آمده است: ما ملت امام حسینیم. دلاورمردان این استان علم سرداران شهید را بر زمین نمی‌گذارد و آرمان نابودی اسراییل را تحقق می بخشد.

سردار موسوی سردار سرافراز در مبارزه با استکبار جهانی

روابط عمومی سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان در پیامی ضمن تسلیت شهادت مظلومانه سردار سید رضی موسوی چاشمی، اعلام کرد: بزرگ‌مرد شجاع میدان دفاع از حریم اهل بیت(ع)، سرباز جانباز اسلام و ایران، سردار سرافراز مبارزه با استکبار جهانی، مجاهد گمنام و بی ادعا و فرزند برومند استان سمنان، با تیر توطئه و خباثت رژیم کودک‌کش صهیونیستی و آمریکای جنایتکار در خون خفت، ولی دل‌های داغدار ملت ایران بیدار است.

در ادامه این پیام آمده است: مردم ولایت‌مدار ایران اسلامی با تاسی از مکتب عاشورا و اراده ای راستین، پاسدار خون شهیدان گرانقدر انقلاب اسلامی خواهند بود.

بخشی دیگر از این پیام گفته شده است: بدون تردید خون پاک شهید سید رضی موسوی چاشمی و دیگر شهدای مقاومت همچون سردار دل‌ها سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، چهره پلید شیطان بزرگ و رژیم غاصب صهیونیستی را رسوا خواهد کرد و این اقدامات مذبوحانه و ناجوانمردانه در به شهادت رساندن اسوه های ایثار و شهادت، نابودی و شکست رژیم جعلی صهیونیستی را تسریع خواهد کرد.

در بخش پایانی پیام آمده است: سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان با تبریک و تسلیت شهادت مجاهد نستوه شهید سید رضی موسوی چاشمی به ملت شریف ایران، مردم ولایت‌مدار استان سمنان و خانواده معظم این شهید والامقام، اعلام می دارد راه این شهید گرانقدر و همرزمانش در محور مقاومت ادامه خواهد داشت و بی شک سرنوشت اشغالگران قدس شریف فرجامی جز شکست و نابودی نخواهد بود.

سردار سیدرضی موسوی تربیت‌شده مکتب بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی بود

حجت الاسلام محمد بارانی امام جمعه مهدیشهر در پی شهادت سردار سید رضی موسوی در پیامی بیان کرد: شهادت سردار سرافراز سپاه اسلام، طلایه‌دار عرصه‌های مقاومت و ستیز با دشمنان اسلام ناب محمدی(ص) سردار سید رضی موسوی که همواره عشق و شور جهاد فی‌سبیل‌الله در سر داشت را به محضر امام عصر(عج) و نایب بر حق امام خامنه‌ای، خانواده معظم آن سردار عالیقدر و آحاد مردم شریف و شهیدپرور ایران اسلامی و نیز جبهه مقاومت اسلامی به ویژه مردم ولایت‌مدار شهرستان مهدیشهر و اهالی شهیدپرور روستای چاشم تبریک و تسلیت عرض می‌کنم.

در بخش دیگر این پیام آمده است: این شهید والامقام نمونه برجسته ای از تربیت شدگان اسلام و مکتب امام خمینی(ره) بود که همه‌ عمر خود را به جهاد در راه خدا گذرانید. شهادت پاداش تلاش بی وقفه‌ او در همه‌ این سالیان بود و به برکت آرمان‌های بلند انقلاب اسلامی و پیروان پیامبر اعظم(ص) و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) باب مجاهدت و شهادت در راه خدا برای مردان بزرگ همچنان گشوده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مراسم تشییع و وداع با پیکر مطهر شهید سردار سید رضی موسوی به زودی اعلام می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha