۴ دی ۱۴۰۲، ۱۹:۱۲
کد خبرنگار: 5284
کد خبر: 85333319
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

تبلیغات کشتیرانی دانمارک برای حضور نظامی آمریکا در دریای سرخ

تهران-ایرنا- شرکت کشتیرانی دانمارک عملیات نظامی آمریکا و متحدانش در دریای سرخ را موفقیت آمیز خطاب کرده و می‌گوید به زودی به مسیر دریای سرخ بازمی‌گردد.

به گزارش ایرنا به نقل از پولیتیکو، شرکت کشتیرانی دانمارکی مرسک‌لاین روز یکشنبه طی بیانیه‌ای مدعی شد که به خاطر حضور ائتلاف نظامی عملیات دریایی چندملیتی به رهبری آمریکا در دریای سرخ قصد دارد به کشتی‌هایش اجازه دهد به طور مجدد از طریق دریای سرخ تردد کنند.

حملات حوثی ها منجر به اختلال در حمل و نقل از طریق کانال سوئز و دریای سرخ شده است که یکی از مهمترین شریان‌های تجارت نفت، گاز، غلات و کالاهای مصرفی بین اروپا و آسیا است.

در بیانیه شرکت کشتیرانی دانمارکی، اقدام ائتلاف چندملیتی برای محافظت از مسیر کشتیرانی دریای سرخ «موفقیت آمیز» توصیف شده است.

جنبش مقاومت حوثی‌ها گفته است بدون توجه به حضور نظامی آمریکا و متحدانش در دریای سرخ به حملاتش علیه کشتی‌های به مقصد اسرائیل ادامه خواهد داد. غربی‌ها ادعا می‌کنند حوثی‌ها به کشتی‌های دیگر با پرچم کشورهای مختلف نیز حمله می‌کنند.

شرکت‌های بزرگ کشتیرانی مثل مرسک در هفته‌های گذشته مسیر دریایی خود را به سمت آفریقای جنوبی تغییر داده‌اند که گفته می‌شود هزینه‌های بیشتر سوخت و بیمه برای این شرکت‌ها به همراه داشته است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha