انجام معاملات نیروگاه‌های تجدیدپذیر در تابلوی برق سبز بورس با حضور رئیس جمهور

تهران - ایرنا - امروز با حضور ریاست جمهوری، معاملات نیروگاه‌های تجدیدپذیر در تابلوی برق سبز بورس انرژی با ظرفیت ۱۶.۳ مگاوات منصوبه و با بهای ۲۳۱۳ تومان به ازای هر کیلووات ساعت انجام شد.

به گزارش ایرنا از سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق امروز (دوشنبه چهارم دی ماه) با حضور حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور، علی‌اکبر محرابیان وزیر نیرو، کمانی معاون وزیر نیرو و سایر مسئولان، معاملات برق تجدیدپذیر در تابلوی برق سبز در محل وزارت نیرو به صورت برخط انجام شد.

بر اساس عرضه و تقاضای صورت گرفته برق تجدیدپذیر عرضه شده توسط سرمایه گذاران با ارزش ۵۵ میلیارد ریال و بهای ۲۳۱۳۰ ریال به ازای هر کیلووات ساعت بفروش رسید.

این معامله بین دو نیروگاه‌ خورشیدی در استان¬های خراسان رضوی و یزد به عنوان فروشنده و صنایع معدنی، فولادی، آلومینیومی و سایر صنایع سنگین در استانهای مرکزی، هرمزگان، اصفهان و خراسان شمالی به عنوان خریدار روی تابلو سبز به انجام رسید.

گفتنی است تابلوی برق سبز در بورس انرژی با هدف ایجاد فضای عرضه و تقاضای مستقیم و مردمی سازی اقتصاد تجدیدپذیر در تاریخ اول خرداد ماه سال جاری آغاز به فعالیت نموده و تاکنون بیش از ۱۹۲ میلیون کیلووات ساعت برق تجدیدپذیر ذیل این تابلو با ارزشی بالغ بر چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال مبادله شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار اقتصاد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha