استاندار خراسان‌رضوی: جذب سرمایه‌گذاری خارجی در این استان ۱۰ برابر شد

مشهد-ایرنا- استاندار خراسان رضوی گفت: رقم جذب سرمایه‌گذاری خارجی این استان در سال جاری نسبت به مدت مشابه ۲ سال گذشته، ۱۰ برابر افزایش داشته است.

به گزارش ایرنا و به نقل از استانداری خراسان رضوی، یعقوبعلی نظری روز دوشنبه و در حاشیه دیدار با سرپرست وزارت امور خارجه افغانستان با اشاره به جذب سرمایه‌گذاری خارجی اظهار کرد: موضوع اقتصاد در شرایط فعلی کشور و از جمله استان خراسان رضوی بسیار با اهمیت است، چراکه به مسائل معیشتی مردم بر می‌گردد و به صورت مستقیم در زندگی مردم تاثیرگذار است.

وی ادامه داد: بدیهی است طبق بیانات مقام معظم رهبری و تاکید ایشان بر اولویت مسائل اقتصادی، باید زیرساخت های آن به صورت همزمان تامین شود.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه «اقتصاد بدون نفت» و مردمی بودن آن از ویژگی‌های استان خراسان رضوی است، افزود: ۹۵ درصد از واحدها و کنش‌های اقتصادی این استان مبتنی بر نفت و گاز نیست و این واحدها ویژگی‌های مردمی را در بر می‌گیرد.

وی در خصوص وضعیت سرمایه‌گذاری خارجی استان خراسان رضوی عنوان کرد: سال ۱۴۰۰ حدود ۸۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در استان انجام شد که این میزان در سال ۱۴۰۱ به ۳۰۰ میلیون دلار رسید.

نظری با بیان اینکه سرمایه‌گذاری خارجی خراسان رضوی در سال ۱۴۰۲ یک میلیارد دلار هدف‌گذاری شده است، تصریح کرد: از این مقدار حدود ۸۰۰ میلیون دلار و پروژه‌های سرمایه‌گذاری پیرامون آن مصوب شده است.

وی ابراز امیدواری کرد: بسیار امیدوار هستیم که تا پایان سال بیش از رقم هدف‌گذاری سالانه‌ای که تنظیم کرده‌ایم، سرمایه‌گذاری خارجی جدید در استان خراسان رضوی صورت گیرد.

استاندار خراسان رضوی تاکید کرد: در این راستا یک مرکز جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی تاسیس شده است که خدمات ویژه‌ای همچون مجوزها، ثبت شرکت‌ و خدمات اقامت را به صورت متمرکز ارائه می‌ دهد.

وی با اشاره به بیشترین سرمایه‌گذاری های خارجی انجام شده در خراسان رضوی عنوان کرد: کره جنوبی بیشترین حجم سرمایه‌گذاری را داشته و امارات و عراق نیز جزو کشورهایی هستند که سرمایه گذاران آن‌ها حجم بالایی از سرمایه‌گذاری را در استان داشته‌اند. در حوزه تعداد طرح‌های سرمایه‌گذاری نیز کشور افغانستان بیشترین‌ تعداد طرح را ارائه داده است.

نظری ادامه داد: ️جذب سرمایه گذاری خراسان رضوی در سال گذشته سه برابر میانگین ۹ سال قبل از آن بوده است. در دو سال اخیر با برنامه ریزی برای اصلاح و بهبود فرآیندهای اداری و جلب اعتماد سرمایه گذاران خارجی، رشد خوبی در این زمینه حاصل شد.

وی به اقدامات تحولی در این حوزه اشاره کرد و گفت: ️برای تسهیل سرمایه گذاری در خراسان رضوی گام های مهمی برداشته شده است و بر اساس گزارش دفتر سرمایه گذاری و اشتغال، رکورد ثبت شرکت در این استان اگر مدارک فرد کامل باشد در یک روز انجام می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha