۵ دی ۱۴۰۲، ۷:۴۳
کد خبرنگار: 895
کد خبر: 85333071
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پنج میلیارد ریال به قنات "زوزن" خواف خسارت وارد شد

خواف- ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی خواف گفت: بخشهایی از قنات زوزن این شهرستان به دلیل عبور و مرور وسایل نقلیه سنگین به تازگی ریزش کرده و این مساله علاوه بر خسارت پنج میلیارد ریالی به آن منجر به پس زدگی آب قنات شده است.

خالد فقیری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به دنبال ریزش و آسیب به قنات زوزن خواف با بهره گیری از کمکهای فنی و اعتباری جهاد کشاورزی، بنیاد علوی، اداره راهداری و خودیاری مردم منطقه شکاف در عرض جاده مسیر جدید برای هدایت آب قنات در حال ایجاد است.

وی اضافه کرد: عرض بلواری که قنات زوزن زیر آن قرار دارد حدود ۴۰ متر است که قسمتی از این مسیر بوسیله باکس های بتنی و قسمتی دیگر به وسیله آجر و مصالح بتنی پیش ساخته بازسازی می شود.

مدیر جهاد کشاورزی خواف گفت:با ساخت مسیر جدید از عرض جاده آسفالته علاوه بر استحکام مسیر عبور و مرور ، آبدهی قنات افزایش و نگرانی کشاورزان منطقه کاهش می یابد.

قنات زوزن در فاصله ۵۰ کیلومتری از شهر خواف و در حاشیه روستای زوزن و مسجد ملک زوزن قرار دارد و ۱۰۰ هکتار از زمینهای کشاورزی منطقه زوزن که بیشتر باغهای پسته هستند از آب این قنات بهره مند می شوند.

شهرستان خواف دارای بیش از ۱۰۰ رشته قنات است.

مرکز شهرستان خواف با چهار بخش "جلگه زوزن، سلامی، سنگان و مرکزی" و ۱۲۳ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان در فاصله ۲۶۷ کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha