عضو شورای شهر: سه ناحیه پایلوت میراثی در سه منطقه تهران ایجاد می‌شود

تهران بزرگ - ایرنا - رییس کمیته میراث و گردشگری شورای اسلامی شهر تهران، گفت: سه ناحیه در سه منطقه پایتخت به صورت پایلوت به عنوان نواحی میراثی ایجاد می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیداحمد علوی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این نواحی تاریخی و میراثی در سه منطقه یک، ۱۲ و ۲۰ تهران ایجاد خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین معاونت شهرسازی، یک اصلاحیه به مصوبه شورای پنجم در خصوص نوسازی بازار تهران داشت و قرار است لایحه‌ای جدید برای تسریع نوسازی در مرمت بناهای تاریخی ارائه دهد.

به گفته علوی، مردم مایل به مرمت هستند اما قوانین ما دست و پا گیر است؛ نکته اینجاست که طبق قانون بازسازی و نوسازی توسط مالک باید انجام شود اما اکثرا بازاریان سرقفلی دارند.

وی اضافه کرد: مرمت بازار تهران مساوی با ایمنی بازار است چرا که با مشارکت شهرداری مشکل سیم کشی‌ها و بسیاری از مسایل ایمنی آنجا هم حل می‌شود.

علوی در خصوص تاسیس سازمان گردشگری تهران هم یادآور شد: موضوع اصلی در حوزه گردشگری این بود که شهردار تهران گفت هلدینگ گردشکری را تشکیل می‌دهیم.

وی تاکید کرد: تردد اتوبوس‌های گردشگری با محوریت بخش خصوصی از شب عید امسال شروع می‌شود و ۳۵۴ خانه گردشگری محلات نیز بر مبنای توسعه گردشگری شهری تهران ایجاد می‌شود.

به گفته علوی، طرح گردشگری محلات شهر تهران در شب عید آغاز می‌شود و توافقی با وزارت میراث فرهنگی داشتیم که اماکن تحت نظر آنها مثل کاخ‌ها و موزه‌ها هم در مسیر گردشگری قرار گیرد تا تعداد مسیرهای گردشگری پایتخت را زیاد کنیم.

وی در مورد سمن‌های فعال تهران هم گفت: ۳۵۴ سمن فعال در تهران داریم که اینها را در مدیریت محلات مشارکت داده‌ایم البته در دوره‌های قبل هیات امنای محلات به شکل صوری بود اما امروز از سمن‌ها در این بخش استفاده کردیم و برای آنها حکم زده شده و تاییدیه امنیتی برای سمن‌ها انجام شد تا در مدیریت محلات مشارکت کنند.

علوی یادآور شد: دوره آموزشی توانمندسازی هم برای فعال سازی سمن‌ها را شروع کرده‌ایم که به مدت ۲ هفته برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha