موسسات طرف قرارداد با بیمه سلامت لرستان به یک هزار و ۸۰ مورد افزایش یافت

خرم آباد - ایرنا - مدیرکل بیمه سلامت لرستان گفت: موسسات طرف قرارداد با این بیمه به منظور بهره مندی جامعه هدف بیشتر از خدمات در استان به یک هزار و ۸۰ مورد افزایش یافته است.

محسن اسدبیگی روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا با بیان اینکه ۵۹ کدخدمتی در حوزه توانبخشی برای بیمه سلامت تعریف شده است، افزود: ۱۲ مرکز فیزیوتراپی، کاردرمانی، شنوایی سنجی، ارتوپدی و فنی، گفتاردرمانی و بینایی سنجی طرف قرارداد هستند که تاکنون ۲۰ میلیارد ریال به این مراکز پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه موسسات طرف قرارداد بیمه سلامت استان طی سال گذشته ۷۶۲ مرکز بوده است اظهار داشت: سال جاری با پیگیری های انجام شده این تعداد به یک هزار و ۸۰ موسسه رسیده است.

مدیرکل بیمه سلامت لرستان با بیان اینکه سال گذشته یک هزار و ۷۹۶ بازدید از موسسات طرف قرارداد انجام شد که امسال این تعداد تاکنون به یک هزار و ۳۸۲ مورد رسیده است، ادامه داد: سال گذشته ۷۴ تذکر کتبی و دعوت ارایه توضیح به موسسات طرف قرارداد ارسال شد که امسال این تعداد تاکنون به ۱۵۷ مورد رسیده است.

اسدبیگی تاکید کرد: سال گذشته یک هزار و ۵۶۳ میلیارد و ۲۱۰ میلیون ریال به موسسات خصوصی طرف قرارداد پرداخت شد که امسال یک هزار و ۲۶۰ میلیارد ریال در این حوزه هزینه شده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته مبلغ پرداختی به خدمات روستایی سطح یک در استان یک هزار و ۴۴۶ میلیارد و ۵۴۰ میلیون ریال بوده است افزود: در این راستا امسال ۷۸۸ میلیارد ریال هزینه شده است.

اسدبیگی گفت: سال گذشته چهار هزار و ۴۲۵ میلیارد و ۱۹۰ میلیارد ریال و امسال ۲۷۸ میلیارد ریال به بیمارستان های دولتی و غیردولتی پرداخت شده است.

وی افزود: امسال ۶ میلیون و ۶۹۲ هزار و ۲۶۸ مراجعه سرپایی به موسسات و مراکز درمانی طرف قرارداد استان ثبت شده است و همچنین ۱۶۶ هزار و ۱۳۴ پرونده بستری برای افراد تحت پوشش این سازمان در استان تشکیل شده است.

مدیرکل بیمه سلامت لرستان گفت: تاکنون یک هزار و ۱۳۸ زوج نابارور در این استان شناسایی شده که در راستای درمان این افراد امسال ۳۷ میلیارد ریال هزینه شده است.

اسدبیگی با بیان اینکه برای پرداخت هزینه بستری در بیمارستان شفا و مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی هشت میلیارد و ۴۲۲ میلیون ریال هزینه شده است، اظهار داشت: همچنین میزان پرداختی در حوزه خسارت های متفرقه نیز هفت میلیارد و ۶۵۹ میلیون ریال بوده است.

موسسات طرف قرارداد با بیمه سلامت لرستان به یک هزار و ۸۰ مورد افزایش یافت

اسدبیگی با بیان اینکه بیشترین میزان هزینه کرد، در حوزه درمان سرپایی زوج های نابارور استان است، ادامه داد: بیش از ۲۱ میلیارد ریال نیز در این حوزه هزینه شد.

وی تاکید کرد: پارسال ۶۶۲ زوج نابارور از خدمات مراکز درمان ناباروری استان بهره مند و طی این مدت سه هزار و ۸۴۰ نسخه صادر شد، همچنین از ابتدای سال جاری تاکنون نیز ۴۷۶ زوج تحت پوشش خدمات این مراکز قرار گرفته و ۳۵۰ نسخه نیز صادر شد.

وی همچنین به احداث سه طرح ساختمان اداری در سطح استان اشاره کرد و گفت: تاکنون ساختمان اداری شهرستان چگنی ۹۵ درصد، دلفان ۸۷ درصد و ازنا ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و ۱۷۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

اسدبیگی با اشاره به لزوم بهره مندی مردم لرستان از خدمات و حمایت های بیمه سلامت اضافه کرد: ۶۷۷ هزار نفر در صندوق روستایی، ۱۲۰ هزار نفر بیمه کارمندی و مابقی در صندوق سایر اقشار حمایتی قرار داشته و ۹۹۰ هزار نفر بیمه رایگان هستند و سال گذشته بیش از هشت میلیارد ریال جهت درمان افراد تحت پوشش به موسسات درمانی پرداخت شده است.

از مجموع جمعیت یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفری استان، حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر معادل ۶۵ درصد تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha