سرپرست وزارت امور خارجه افغانستان روز دوشنبه وارد مشهد شد

مشهد- ایرنا- امیر خان متقی، سرپرست وزارت امور خارجه افغانستان به منظور پیگیری اجرای توافقات دوجانبه امروز، دوشنبه وارد مشهد مقدس شد .

به گزارش خبرنگار ایرنا، امیر خان متقی که با تعدادی از مقام های افغانستانی به مشهد سفر کرده است، در فرودگاه بین‌المللی هاشمی نژاد این شهر مورد استقبال استاندار خراسان رضوی و تعدادی از مسوولان استانی قرار گرفت.

پیش از این استاندار خراسان رضوی برای افزایش همکاری های اقتصادی با هیات تجاری به افغانستان سفر کرده بود و امروز درباره نتایج همکاری و تسهیل کار تجار ایرانی در این کشور بحث و تبادل نظر خواهد شد.

سفر امیر خان متقی به مشهد همچنین در ادامه دیدارهای دیروز وی در تهران با وزیر امور خارجه و دیگر مقامات کشورمان صورت گرفته است.

سرپرست وزارت امور خارجه افغانستان روز دوشنبه وارد مشهد شد

سرپرست وزارت امور خارجه افغانستان در مشهد همچنین به منظور روانسازی تجاری و اقتصادی میان خراسان رضوی و افغانستان و مسائل کنسولی با مسوولان محلی دیدار و گفت وگو کرد.

پیش از این، نماینده ویژه رئیس جمهور در امور افغانستان با اشاره به گفتگوهایش با امیر خان متقی به همکاری های معاضدتی قضایی و تحکیم روابط دوجانبه به ویژه در حوزه های قضایی اشاره کرده بود.

حسن کاظمی قمی تاکید کرد: دو طرف خواستار هماهنگی و همکاری بیشتر در حوزه امنیت مرزی بوده و موضع جمهوری اسلامی ایران درباره لزوم برگزاری جلسات منظم کمیسیون های مشترک به اطلاع طرف افغانستانی رسیده است.

به گزارش ایرنا، خراسان رضوی از شرق و شهرستانهای صالح‌آباد، تربت‌جام، تایباد و خواف حدود ۳۰۲ کیلومتر با افغانستان مرز مشترک دارد.

گذرگاه مرزی دوغارون- اسلام قلعه مهم ترین مرز بین دو کشور محسوب شده و در حال حاضر یکی از مهم ترین مرزهای تجاری افغانستان به شمار می آید از سوی دیگر چالش های امنیتی و موضوعات مرتبط با قاچاق انسان و تردد غیرمجاز در مرزهای طولانی خراسان رضوی با افغانستان از موضوعات مورد توجه است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha