آمادگی برای مواجهه با چالش‌های جدید طبیعی و غیرطبیعی یک ضرورت است

تهران- ایرنا- رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: با توجه به تغییراتی که در اقلیم شرایط جغرافیایی و زندگی انسان‌ها ایجاد می‌شود باید همواره برای مواجهه با انواع چالش‌ها و بلایای طبیعی و غیرطبیعی آماده بود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدحسن نامی روز دوشنبه در حاشیه افتتاح دومین نمایشگاه ایران قوی ۱۴۰۲ افزود: روز به روز ما باید آمادگی بیشتری برای مواجهه و مقابله با بحران‌های مختلف داشته باشیم که در نهایت هدف از این آمادگی حفظ جان و مال مردم است.

وی یادآورشد: نخستین رویداد ایران قوی سال گذشته در چنین روزهایی برگزار شد و امروز دومین رویداد آن آغاز به کار می‌کند و شرکت‌های دانش‌بنیان و تمامی دستگاه‌های عضو شورای عالی بحران که ۳۱ دستگاه هستند و با اضافه کردن دستگاه‌های زیرمجموعه نهاد رهبری به ۳۴ دستگاه می‌رسد در آن حضور دارند.

نامی اظهارداشت: وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و شرکت‌های صنعتی مرتبط با تولیدات بحران و همچنین شرکت‌های دانش‌بنیان که محصولات جدیدی در جهت پیشگیری و مقابله و بازسازی و بازتوانی تهیه کرده‌اند، امسال جدیدترین تولیدات خود را تولید کرده‌اند در این نمایشگاه به نمایش می‌گذارند.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور اعلام کرد: انتظار می رود جهان روز به روز با چالش‌های جدیدی با توجه به تغییرات در شرایط اقلیمی و آب و هوایی مواجه شود به ویژه در ایران که بخش اعظم اقلیم آن را مناطق جغرافیایی گرم و خشک تشکیل داده است.

وی خاطر نشان کرد: برای حفاظت از جان و مال مردم در شرایط بحرانی راهی جز اینکه ما مجهز به آخرین دستاوردهای روز دنیا و دستاوردهای دانشمندان خودمان در زمینه تولید فناوری‌های جدید مجهز شویم نداریم که از همه این تولیدات در نمایشگاه بحران رونمایی خواهیم کرد.

نامی ادامه داد: در این نمایشگاه نمایندگان سازمان‌های بین‌المللی مستقر در ایران،‌ از جمله سازمان بهداشت جهانی و همچنین سازمان ملی مهاجرت حضور دارند.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در پاسخ به این پرسش که چه میزان آمادگی در سازمان مدیریت بحران برای مقابله و پیشگیری از حوادث طبیعی وجود دارد افزود: در مقایسه با کشورهای جهان نمره ما بالا است، ضمن اینکه در مواقع بحران امتیاز کشور ما بر این است که مردم نیز امدادرسانی و کمک‌رسانی می‌کنند البته مدیریت همه این امدادرسانی‌ها در ستاد بحران انجام می‌شود.

به گزارش ایرنا، دومین رویداد بین‌المللی نمایشگاهی مدیریت بحران «ایران قوی ۱۴۰۲» که از امروز در مصلای بزرگ تهران برپا شده است، به معرفی محصولات فناورانه از شرکت های دانش بنیان سراسر کشور می پردازد.

این رویداد شامل نمایشگاه بین‌المللی، کنفرانس علمی ارائه دستاوردهای تحقیقاتی، نشست‌های تخصصی راهبردی، رویداد استارت‌آپی دانش‌بنیان، جشنواره فرهنگی هنری، مانور و بیش از ۵۰ کارگاه‌ آموزشی تخصصی با تمرکز بر موضوعات کلیدی به‌روز مخاطرات کشور ایران است که تا ششم دی ماه ادامه داد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha