۳ دی ۱۴۰۲، ۱۷:۵۱
کد خبرنگار: 936
کد خبر: 85331992
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

یک نمایش از اصفهان راهی جشنواره فجر شد

۳ دی ۱۴۰۲، ۱۷:۵۱
کد خبر: 85331992
یک نمایش از اصفهان راهی جشنواره فجر شد

اصفهان- ایرنا - رییس هیات موسس انجمن هنرهای نمایشی اصفهان گفت: نمایش «چاهی که دیگه فقط یک چاه نبود» از اصفهان به بخش مسابقه چهل و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر راه یافت.

به گزارش ایرنا، روابط عمومی انجمن هنرهای نمایشی اصفهان روز یکشنبه به نقل از احسان جانمی افزود: هفت اثر نمایشی از بین ۴۸ نمایش رسیده به بخش تازه‌های تئاتر ایران برای حضور در بخش مسابقه چهل و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر انتخاب شد.

وی ادامه داد: نمایش «چاهی که فقط دیگه یک چاه نبود» یا «انگشتر و چاه» از اصفهان در میان آثار برگزیده بود.

نویسنده و کارگردان انگشتر و چاه گفت: این اثر جدال خِیر و شَر و رسیدن به ارزش‌های فراموش شده انسانی را نمایش می‌دهد و از وقایع اوایل دهه ۷۰ تا اواسط دهه ۹۰ شمسی در کرمان تا مرز بین عراق و شام الهام گرفته است.
جانمی اضافه کرد: در قسمتی از این نمایش مخاطب صحرایی می‌بیند خالی و برهوت، چاهی خشکیده، پسری و مادری که هر دو بر سر چاه هستند و عمویی که با پیغام مرگ پدر، بدست پسر انگشتر و تفنگی می‌دهد تا خون بریزد و انتقام گیرد.

کارگردان گروه «کاوش» با اشاره به اینکه نمایش«انگشتر و چاه» در مکتب «رئالیسم جادویی» کار شده است، خاطرنشان کرد: این کار نخستین بار در چهل و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به اجرا درخواهد آمد و امیدواریم بعد از آن، شاهد اجراهای عمومی آن در سراسر ایران از جمله اصفهان باشیم.

وی گفت: این یازدهمین دوره حضور گروه هنری تئاتر «کاوش» بعنوان نماینده اصفهان در جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر است.

به گزارش ایرنا، چهل و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر با دبیری مهدی حامدسقایان در بهمن ۱۴۰۲ برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha