ثبت احوال نهاد کارآمد برای حفظ هویت ایرانی اسلامی است

بیرجند - ایرنا - استاندار خراسان جنوبی گفت: ثبت احوال نهاد کارآمد برای حفظ هویت ایرانی است و کارکنان ثبت احوال مرزبانان هویت ایران اسلامی هستند که رسالت آنان را سنگین می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا جواد قناعت روز یکشنبه در دیدار با مدیرکل، معاونین و روسای واحدهای ثبتی اداره کل ثبت احوال استان با اشاره به اهمیت دقت و صحت در داده‌های ثبت احوال گفت: البته سرعت اجرای کار هم مورد تاکید است چون موجب افزایش رضایتمندی مردم می‌شود.

وی افزود: آمارهای مهم و دقیق در اختیار سازمان ثبت احوال است که در تصمیم‌گیری‌های سیاست‌گذاران در سطوح ملی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

استاندار خراسان جنوبی اجرایی کردن سیاست کلی جمعیت ابلاغی رهبر معظم انقلاب و تحقق سیاست‌های کلان دولت سیزدهم در زمینه فرزندآوری و تعالی جمعیت را از وظایف سنگین ثبت احوال ذکر کرد و گفت: امروز کاهش جمعیت، کشور را تهدید می‌کند و جمعیت ایران به سمت پیر شدن پیش‌ می‌رود.

وی بیان کرد: در آینده نزدیک شاهد کاهش و پیری جمعیت خواهیم بود و باعث می‌شود نتوانیم در میادین مختلف حرف برای گفتن داشته باشیم.

قناعت افزود: کار زیرساختی فقط در انجام کارهای عمرانی نیست بلکه بزرگداشت مفاخر و کار مهم ثبت احوال هم نوعی کار زیرساختی در حوزه فرهنگی و هویتی ایرانی است.

وی عنوان کرد: سازمان ثبت احوال نقش کلیدی در انتخابات دارد و باید همه ما انتخابات را جدی بگیریم چون اساس موجودیت نظام است.

استاندار خراسان جنوبی گفت: انتخابات باعث تحول، ایجاد نشاط و بالندگی در کشور است و هرچه مجلس قوی‌تر باشد قوانین و نظارت بهتری صورت می‌گیرد.

وی با تاکید بر اینکه هر کسی که مردم را از انتخابات دلسرد کند در پازل دشمن بازی می‌کند، تصریح کرد: مشارکت بالای مردم در انتخابات، امنیت کشور و قدرت چانه‌زنی جمهوری اسلامی را در سطح بین‌المللی افزایش می‌دهد.

قناعت گفت: انتخابات پایه تحول است و اگر می‌خواهیم مشکلات کشور کم‌ و رفع شود باید حضور پررنگی در انتخابات داشته باشیم.

وی از ادارات ثبت احوال خواست ارتباط تنگاتنگی با ستاد انتخابات استان داشته باشند تا شرایط برای انتخابات باشکوه آماده و تسهیل شود.

استاندار خراسان جنوبی همچنین برای اختصاص ۲۰ میلیارد به منظور تکمیل ساختمان اداری ثبت احوال شهرستان‌های بشرویه و سرایان قول مساعد داد.

این دیدار به مناسبت سوم دی روز ثبت احوال در دفتر استاندار انجام شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha