رنگرز: نگاه مردم به قهرمانان کشتی متفاوت از سایر رشته‌ها است

تهران- ایرنا- سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی با بیان اینکه کشتی ریشه در تاریخ ایران دارد، گفت: مردم انتظارات بیشتری از قهرمانان این ورزش در بعد پهلوانی و فرهنگی دارند.

به گزارش ایرنا، مراسم اختتامیه دوره تربیت مربی فرهنگی در ورزش، امروز یکشنبه سوم دی ماه با حضور وزیر ورزش و جوانان در فرهنگسرای آدینه برگزار شد. در این مراسم کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان و شماری از مربیان تیم‌های ملی از جمله حسن رنگرز سرمربی تیم کشتی فرنگی ایران حضور داشتند.

حسن رنگرز در حاشیه این مراسم با تقدیر از وزارت ورزش و جوانان به خاطر برگزاری این دوره آموزشی، اظهار داشت: باید از شخص وزیر ورزش و جوانان تشکر کنم. حلقه مفقوده روز ورزش کشور اخلاق است امیدوارم با آموزش این مربیان و فعالان ورزشی اتفاقات خوبی رخ دهد. آنچه مردم از ورزش انتظار دارند متفاوت از سایر عرصه‌ و حوزه‌ها است. امیدوارم بعد از این دوره‌ها بتوانیم مروج فرهنگ پهلوانی و منش و سجایا اخلاقی باشیم که در فرهنگ، تمدن و دین و آئین ما به آن تاکید شده است.

سرمربی تیم کشتی فرنگی ادامه داد: کشتی رشته ملی و دینی ما و واجد ریشه‌های غنی فرهنگی است. به عبارتی مردم در کوچه و بازار آنچه که از یک قهرمان ملی در رشته کشتی مطالبه دارند متفاوت از قهرمانان است. تقید قهرمانان به ارزش‌های دینی و انسانی بسیار مهمتر از مدال است زیرا آنان الگوهای نسل جوان جامعه هستند. در چند سال گذشته این مهم کمی کمرنگ شده زیرا تاکید بر سفر، سکه و سکو بوده است.

رنگرز در خصوص پیکارهای قهرمانی ایران نیز افزود: نفرات برتر مسابقات کشتی قهرمانی کشور به مسابقات زاگرب اعزام خواهند شد و بعد از آن این نفرات به همراه نفرات منتخب به تورنمنت وهبی امره ترکیه اعزام می‌شوند. بعد از این تورنمنت مسابقات قهرمانی است. در پایان رقابت‌های قاره کهن به رقابت‌های گزینشی المپیک در آسیا اعزام می‌شوند. ما به دنبال کسب سهمیه در ۷۷ و ۸۷ کیلوگرم هستیم و امیدوارم بتوانیم این ۲ سهمیه کسب شود. البته در ادوار گذشته سهمیه کامل نگرفتیم و به ندرت تیم کامل اعزام شده است.

وی در خصوص هدف گذاری برای حضور در المپیک گفت: کسب سهمیه هدف نهایی ما نیست بلکه کسب بهترین نتیجه، هدف نهایی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha