۵۰۰ میلیارد ریال برای ساماندهی جایگاه دفع زباله بابل اختصاص یافت

ساری - ایرنا - فرماندار بابل گفت: ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار در سه مرحله تا پایان سال جاری در راستای ساماندهی جایگاه دفع زباله انجیل سی این شهرستان اختصاص یافت.

قاسم عزیززاده گرجی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان داشت: به رغم انتشار مطالب برخی از رسانه‌ها مبنی بر اینکه وزیر کشور صرفا برای افتتاح کمپ ترک اعتیاد به بابل سفر کرده، باید اعلام کنیم که این سفر با پیگیری استاندار مازندران و فرماندار ویژه بابل به طور کامل برنامه ریزی شده و به منظور بررسی و رفع مشکل سایت انجیل سی بوده است.

وی اضافه کرد: مدتی قبل در ملاقات با وزیر کشور در تهران درباره رفع مشکل زباله بابل و اولویت مهم این شهرستان و حمایت وزارت کشور برای رفع مشکل این جایگاه بررسی شد.

مقام عالی دولت در شهرستان بابل اظهار داشت: وزیر کشور در جریان اطلاعات کامل سایت انجیل سی بوده چرا که اطلاعات سایت بارها توسط مسئولان شهرستان و استان در اختیار وی قرار گرفت.

وی افزود: در نشست ۲ ساعته شب چهارشنبه ۲۹ آذر ماه در فرمانداری ویژه بابل با امضای صورتجلسه‌ای مقرر شد سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای رفع مشکل سایت انجیل سی به شهرداری بابل اختصاص دهد و شهرداری بابل نیز متعهد شد ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار دیگر برای رفع مشکل این سایت را تامین کند.

۵۰۰ میلیارد ریال برای ساماندهی جایگاه دفع زباله بابل اختصاص یافت

عزیززاده گرجی گفت: افزایش کمپوست و تعیین تکلیف مناقصه تصفیه خانه شیرابه ظرف مدت ۱۰ روز از دیگر مصوبات این جلسه بوده است.

فرماندار بابل اظهار داشت: با دستور و تماس تلفنی وزیر کشور کارشناسان سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور صبح پنج شنبه هفته گذشته عازم انجیل سی بابل شدند تا به صورت عملی پس از بررسی موانع و مشکلات این سایت نسبت به رفع مشکلات آن اقدام شود.

روستای انجیلسی یکی از روستاهای بالا دست بخش بابلکنار در جنوب بابل است که خودروهای زباله هفت شهر با عبور از مناطق بکر و حیرت انگیز جنگلهای هیرکانی که در فاصله ۲۵ کیلومتری جنوب بابل واقع شده، زباله ها را در وسط جنگل تخلیه می کنند و با توجه به فرا رسیدن فصل بارش های سنگین حجم شیرابه های زباله چند برابر بیشتر و در جنگلهای هیرکانی جاری می شود.

انجیلسی این طبیعت زیبا و دلکش حدود ۲۴ سال است که هر روز میزبان ۳۰۰ تن زباله از شهرهای بابل، امیرکلا، گلوگاه، مرزی کلاه، زرگرشهر، خوشرودپی و گتاب است و امروزه این طبیعت با بوی متعفن دیگر آن حال و هوای گذشته را ندارد.

۵۰۰ میلیارد ریال برای ساماندهی جایگاه دفع زباله بابل اختصاص یافت

مشکلی که قرار بود یک سال مردم منطقه تحمل کنند تا یک مکان مناسب برای زباله شهر بابل و شش شهر اقماری آن بیابند اما ۲۴ سال است که آسایش را از اهالی بخش بابل کنار ربوده و یک منطقه بکر و زیبای جنگلی را که آواز خوش پرندگان بر فراز آن طنین انداز بود این روزها آسمان انجلیسی جولانگاه کلاغ های سیاه بد شگون و پرندگان لاشخور و مردار خوری شده است که اهالی منطقه خواستار پایان این ماجرای غم انگیز و ادامه دار شدند.

پیش از این بر اساس حکم دادگاه که به مجموعه وزارت کشور و شهرداران مناطق هفت گانه بابل ابلاغ شد سایت زباله انجیلسی یا باید ساماندهی شود در غیر اینصورت قلع و قمع شود.

شهردار بابل بعد از این حکم بیان کرد که شهرداری بابل برای ساماندهی سایت زباله انجیلسی نقشه و راهبرد سه طرح زیرساختی برای این سایت را آماده و این امر چشم انتظار موافقتنامه جذب اعتبار می باشد، با اجرای این سه طرح زیرساختی که سایت انجیلسی ساماندهی می شود ۸۵ میلیارد تومان اعتبار اولیه نیاز است که این مبلغ از توان شهرداری بابل خارج است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha