انتقاد دیپلمات‌های ایران و روسیه از انفعال غرب در قبال غزه

تهران- ایرنا- مشاور ارشد وزیر امور خارجه ایران و نماینده ویژه وزیر امور خارجه روسیه در امور خاورمیانه از انفعال کشورهای اروپایی در قبال کشتار زنان و کودکان غزه انتقاد کرده و آمریکا را مسئول وضعیت انسانی نگران کننده در این منطقه دانستند.

به گزارش حوزه سیاست خارجی ایرنا، ولادیمیر سافرونکوف، نماینده ویژه وزیرامور خارجه روسیه در امور خاورمیانه صبح امروز - سوم دی ماه - با علی اصغر خاجی، مشاور ارشد وزیر امور خارجه ایران در امور ویژه سیاسی دیدار و در خصوص آخرین تحولات منطقه خاورمیانه به ویژه بحران غزه گفت وگو و تبادل نظر کرد.

در این دیدار، طرفین ضمن محکوم کردن شدید حملات رژیم صهیونیستی علیه غیرنظامیان و ابراز نگرانی عمیق نسبت به وضعیت انسانی در غزه و تداوم حملات نظامی‌ گسترده علیه غیرنظامیان و زنان و کودکان، در خصوص راه های سیاسی پایان بخشیدن به حملات وحشیانه رژیم اسرائیل، برقراری فوری آتش بس و ارسال کمک‌های انسانی مستمر برای مردم تحت محاصره و جنگ زده غزه تبادل نظر کردند.

همچنین دو طرف ضمن انتقاد از بی عملی و انفعال کشورهای اروپایی در قبال کشتار زنان و کودکان غزه، ریشه حوادث اخیر را در سیاست آمریکا و حمایت بی قید و شرط این کشور از رژیم اشغالگر قدس به ویژه در شورای امنیت سازمان ملل در جلوگیری از صدور قطعنامه های پیشنهادی علیه رژیم اشغالگر قدس دانسته و خواستار همکاری نزدیک تر و بیشتر ایران و روسیه در جهت حل و فصل مناقشات خاورمیانه از جمله لیبی، سوریه، یمن و فلسطین اشغالی شدند.

مشاور ارشد وزیر خارجه کشورمان با بر شمردن آخرین وضعیت میدانی و سیاسی بحران غزه، از جمله شهادت بیش از ۲۰ هزار تن از مردم غیر نظامی فلسطین که بیشتر آنها را زنان و کودکان تشکیل می دهند، جنایات رژیم اشغالگر قدس را نسل کشی خواند که در طول تاریخ بشریت سابقه ندارد.

وی آمریکا را به خاطر حمایت های همه جانبه سیاسی، مالی و نظامی از رژیم اشغالگر قدس، مسئول مستقیم جنایات های این رژیم دانسته و گفت: دست های آمریکا به طور قطع به خون مردم بیگناه فلسطین آغشته است.

طرفین در پایان بر همکاری نزدیک دو کشور در سازمان ها و مجامع بین المللی به ویژه در خصوص حل و فصل بحران های منطقه خاورمیانه و غرب آسیا نظیر سوریه، یمن، لیبی و فلسطین تاکید کردند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار سیاست خارجی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha