۳ دی ۱۴۰۲، ۱۲:۳۱
کد خبرنگار: 1014
کد خبر: 85331605
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

درآمد ارزی سالانه شیلات کشور حدود ۶۰۰  میلیون دلار است

کرج - ایرنا - دبیرکل اتحادیه تولید و تجارت آبزیان ایران اعلام کرد: اکنون درآمد کشور از محل صادرات شیلات سالانه حدود ۶۰۰ میلیون دلار است که ظرفیت افزایش آن به یک میلیارد دلار وجود دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «علی اکبر خدایی» روز یکشنبه در آیین آغازین هفتمین کنگره بین المللی «تحقیقات شیلات و آبزیان» که در مرکز آموزش عالی امام خمینی (ره) وزارت جهاد کشاورزی مستقر در استان البرز برگزار شد، افزود: محصولات آبزیان و شیلات ایران به ۵۵ کشور دنیا صادر می شود که شاخص بسیار مهمی به شمار می رود.

وی ادامه داد: این امر بیانگر آن است که اصول استانداردهای بین المللی بازارها را رعایت می کنیم.

دبیرکل اتحادیه تولید و تجارت آبزیان ایران در عین حال گفت: در حوزه صید و صیادی فشار زیادی بر ذخایر دریایی کشور وجود دارد که در کنترل و نظارت در این بخش ضعف داریم در عین حال در بخش آبزی پروری به پیشرفت هایی دست یافته ایم.

وی با بیان اینکه آموزش و استفاده از روش های نوین آبزی پروری یکی از اهداف هفتمین کنگره بین المللی شیلات و آبزیان است، اظهار کرد: دولت توجه خوبی به موضوع آبزی پروری دارد ضمن اینکه رهبر معظم انقلاب بر طرح توسعه دریامحور تاکید دارند.

دبیرکل اتحادیه تولید و تجارت آبزیان ایران گفت: برای رفع چالش های شیلات کشور تکیه بر علم و دانش و حرکت به سمت اصلاح ساختارهای تولید با استفاده از فناوری های نوین ضروری است.

وی بیان کرد: با تمام ناملایماتی که بر کشورمان تحمیل شده اما گام های پیشرفت با سرعت رو به جلو است و در حوزه آبزی پروری نیز رشد تولید در ایران نسبت به دنیا مناسب است.

خدایی گفت: صنعت شیلات نسبت به سایر زیربخش های کشور جوان است و ظرفیت بالایی برای توسعه دارد .

دبیرکل اتحادیه تولید و تجارت آبزیان ایران اظهار کرد: سرانه مصرف آبزیان در ایران از یک کیلوگرم در سال های ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی اکنون به ۱۴ کیلوگرم رسیده است.

هفتمین کنگره بین المللی «تحقیقات شیلات و آبزیان» از امروز یکشنبه به مدت سه روز در مرکز آموزش عالی امام خمینی (ره) وزارت جهاد کشاورزی مستقر در استان البرز آغاز شد که در سومین روز این کنگره نخستین رویداد «کارآفرینی و فناوری در شیلات» برگزار می شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha