نخستین بخش دیالیز بیمارستان «طالقانی» مشهد به همت خیران راه‌اندازی شد

مشهد- ایرنا- رییس مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی سوانح طالقانی مشهد گفت: نخستین بخش دیالیز بیمارستان سوانح «طالقانی» مشهد به همت و کمک ۱۰۰ میلیارد ریالی خیر سلامت راه‌اندازی شد.

دکتر سعیده صباغ سجادیه روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ساخت و تجهیز بخش دیالیز بیمارستان سوانح طالقانی پس از راه اندازی بخش دیالیز بیمارستان شهید کامیاب مشهد، دومین بخش دیالیزی است که توسط خیر نیک اندیش "علیزاده قناد" و یادبود پدرش "عبدالحسین علیزاده قناد" انجام شده است.

وی بیان کرد: تجهیزات بخش دیالیز بیمارستان طالقانی به عنوان دومین بیمارستان سوانح خراسان رضوی شامل پنج تخت بیمارستانی، مواد مصرفی دیالیز و داروی بیماران توسط دانشگاه علوم پزشکی مشهد تامین شده است.

رییس مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی سوانح طالقانی مشهد گفت: این بخش در ۲ شیفت با ۱۰ نیروی انسانی شامل یک پزشک، یک منشی، ۶ پرسنل تخصصی و ۲ کمک بهیار و خدمه به بیماران دیالیزی خدمات ارائه می دهند.

دکتر صباغ با بیان اینکه امروز نخستین بیمار دیالیزی در این بخش پذیرش شده است، افزود: هزینه درمان بیماران دیالیزی در این بخش با تعرفه دولتی محاسبه می‌شود که با توجه به اینکه بیماران دیالیزی جزو بیماران خاص به شمار می‌روند هزینه درمان آنان رایگان و توسط بیمه سلامت پرداخت می‌شود.

نخستین بخش دیالیز بیمارستان «طالقانی» مشهد به همت خیران راه‌اندازی شد

به گزارش ایرنا، بیمارستان سوانح طالقانی مشهد به عنوان دومین بیمارستان سوانح در خراسان رضوی شهریورماه ۱۳۸۶ به عنوان اولین بیمارستان امداد جاده‌ای استان با نام بیمارستان سوانح طالقانی افتتاح شد که با توسعه بیمارستان و افتتاح فاز دوم آن در سال ۱۳۹۱ مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی طالقانی نامگذاری شد.

بیمارستان سوانح طالقانی مشهد با وجود هشت بخش بستری و بیش از ۲۰۰ تخت فعال به صورت ۲۴ ساعته در حال خدمت‌رسانی به زائران و مجاوران بارگاه رضوی است.

این بیمارستان به طور میانگین پذیرای پنج هزار و ۵۰۰ بیمار در ماه است و تنها مرکز مجهز درمانی شمال شرق کشور برای امداد رسانی به مجروحان حوادث جاده‌ای به شمار می‌رود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha