۳ دی ۱۴۰۲، ۱۱:۲۳
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 85331436
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

۴۵ پروژه آبرسانی روستایی در گیلان آماده بهره‌برداری شد

رشت - ایرنا - سرپرست شرکت آب و فاضلاب گیلان گفت: ۴۵ پروژه روستایی برای خدمات آبرسانی به ۵۹ روستا در این استان آماده بهره‌برداری است.

علیرضا غیاثی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه اجرای این پروژه‌ها در دولت سیزدهم آغاز و دهه فجر امسال به بهره‌برداری خواهد رسید، اظهار کرد: با بهره‌برداری از این پروژه‌ها، بیش از ۹ هزار و ۵۰۰ خانوار روستایی از آب شرب بهره‌مند خواهند شد.

وی با اشاره به نگاه ویژه دولت سیزدهم به خدمات رسانی در حوزه روستایی و اجرای طرح های محرومیت‌زدایی اضافه کرد: ۱۴ پروژه از این محل برای آبرسانی به ۲۴ روستا، سه پروژه از محل صندوق توسعه ملی برای آبرسانی به هفت روستا و ۲۸ پروژه نیز از محل اعتبارات استانی برای خدمات‌رسانی به ۲۸ روستا با اعتبار بیش از ۶۷۴ هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال اجرا شده‌است.

غیاثی خاطر نشان کرد: برای بهره‌مندی ۹ هزار و ۵۱۰ خانوار روستایی از خدمات آبرسانی، ۸۷ کیلومتر شبکه توزیع آب و ۳۷ کیلومتر خط انتقال اجرا شد و با حفر و تجهیز ۲ دهنه چاه و بهسازی ۲ دهنه چشمه، ۴۴ لیتر در ثانیه بر ظرفیت تولید آب این روستاها افزوده می شود؛ ضمن اینکه به منظور تامین فشار مناسب برای توزیع آب در این مناطق ۱۳ باب مخزن ذخیره نیز به ظرفیت یک هزار و ۵۹۰ متر مکعب احداث شد.

وی خاطر نشان کرد: سه پروژه آبرسانی در حوزه شهری نیز به ارزش ۲۳۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری خواهد رسید و بر این اساس حدود ۲.۵ کیلومتر خط انتقال اجرا شده است که بیش از ۳۶۵ هزار نفر از مزایای این پروژه‌ها بهره‌مند می شوند.

سرپرست آب و فاضلاب استان گیلان بیان کرد: اجرای ۵۲۵ متر خط انتقال آب در شهرستان رشت و توسعه و اصلاح شبکه توزیع آب بخشی از شهر آستارا ، عملیات اجرایی احداث لخته ساز و همزن تصفیه خانه آب بهارستان را از پروژه‌های آبرسانی حوزه شهری عنوان کرد.

بر اساس آخرین آمارهای دریافتی، ۲ میلیون و ۶۵۰ هزار و ۶۴۲ نفر از جمعیت شهری و روستایی استان تحت پوشش شبکه آب و فاضلاب هستند که ۹۹.۹۹ درصد جمعیت شهری و حدود ۸۶ درصد جمعیت روستایی استان آب شرب سالم بهره‌مند هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha