۳ دی ۱۴۰۲، ۹:۲۰
کد خبرنگار: 1014
کد خبر: 85331258
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هفتمین کنگره بین المللی تحقیقات شیلات و آبزیان در البرز آغاز به کار کرد

کرج - ایرنا - هفتمین کنگره بین المللی «تحقیقات شیلات و آبزیان» روز یکشنبه به میزبانی مرکز آموزش عالی امام خمینی (ره) وزارت جهاد کشاورزی مستقر در استان البرز آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دبیر اجرایی هفتمین کنگره بین المللی «تحقیقات شیلات و آبزیان» در آیین آغاز به کار این رویداد گفت: کنگره بین المللی تحقیقات شیلات و آبزیان که به صورت حضوری و مجازی دنبال می شود و از ۱۷ کشور دنیا همچون ترکیه، عراق، پاکستان، هندوستان، عمان، آلمان، ایتالیا، سودان، کنیا، نیجریه، مراکس، آمریکا، مالزی و شیلی مقاله علمی به دبیرخانه آن ارسال شده است.

«شهرام دادگر» با اشاره به اینکه بیش از ۳۰۰ مقاله به دبیرخانه این کنگره رسیده است، اظهار کرد: پس از داوری های انجام شده از میان این آثار تعداد ۱۰۰ مقاله به صورت سخنرانی و ۸۵ مقاله به صورت پوستر در ۲۱ سرفصل برای ارائه در کنگره پذیرفته شد.

وی تصریح کرد: از جمله سرفصل های این همایش در موضوعات تکثیر و پرورش آبزیان، بهداشت و بیماری ها، هیدروبیولوژی، ارزیابی ذخایر و ماهیان زینتی است.

دبیر اجرایی هفتمین کنگره بین المللی «تحقیقات شیلات و آبزیان» افزود: در دوره های گذشته چهار سخنران کلیدی داشتیم در حالیکه در این دوره از برگزاری این همایش بین المللی ۶ سخنرانی کلیدی داریم که نخستین سخنران از ایران است.

دادگر گفت: بیشترین موضوع مقالات رسیده به دبیرخانه کنگره را به تعداد ۴۰ مقاله در بخش آبزی پروری برشمرد و گفت: ایران در موضوع آبزی پروری در سطح منطقه رتبه اول را دارد.

دبیر اجرایی هفتمین کنگره بین المللی تحقیقات شیلات و آبزیان افزود: پیش از آغاز به کار این رویداد علمی، روز گذشته سه کارگاه آموزشی با موضوعات پرورش زالو و فوائد آن، معرفی سیستم اکواپونیک (ترکیب فعالیت های کشاورزی و آبزی پروری ) و امکان به کارگیری آن در تولید آبزیان و معرفی باکتری های اتوتروف و هترو تروف و سازگار کردن آن ها برای فعالیت در دمای پایین برای حذف آمونیاک برگزار شده است.

کنگره بین المللی تحقیقات شیلات و آبزیان به مدت سه روز ادامه دارد که در سومین روز برگزاری آن که همزمان با آیین اختتامیه این رویداد علمی است، نخستین کارگاه رویداد فناوری های شیلاتی برگزار می شود.

رییس مرکز آموزش عالی امام خمینی (ره) وزارت جهاد کشاورزی نیز در این آیین با بیان اینکه ایران دارای پنج هزار و ۸۰۰ کیلومتر مرز دریایی و ساحل است، گفت: کشورمان از نظر جغرافیایی موقعیت ارزشمندی در حوزه دریایی دارد.

سید داوود میررحیمی با اشاره به اینکه قدرت جغرافیایی ایران در حوزه دریا توسعه یافته است، افزود: افزایش این قدرت مزیت های خوبی دارد که یکی از این مزیت ها دربخش تامین مواد غذایی است.

رییس مرکز آموزش عالی امام خمینی (ره)‌وزارت جهاد کشاورزی در ادامه با اشاره به اینکه برای افزایش این قدرت بایستی هر کسی همچون رسانه نقش خود را به خوبی بازی کند، اظهار کرد: به همین منظور تلاش می کنیم که از این موقعیت جغرافیایی، کشور بهتر بهره مند شود به طوریکه اکنون میزان تولید محصولات دریایی ایران یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن است که اگر با ۱۲۵ میلیون تن محصولات کشاورزی مقایسه کنیم حدود یک درصد از تولیدات بخش کشاورزی اختصاص به آبزیان و دریا دارد.

وی میزان تولید یک درصدی شیلات در بخش کشاورزی را نشان دهنده این موضوع دانست که صنعت شیلات هنوز جای کار زیادی در کشور ما دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha