ظرفیت‌های صنعتی استان مرکزی مورد توجه ویژه مسوولان قرار گیرد

اراک - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: این استان از ظرفیت‌های بسیاری در حوزه صنعت برخوردار بوده و ظرفیت‌های استان باید مورد توجه ویژه مسوولان قرار گیرد.

به گزارش ایرنا، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی روز شنبه در آیین رونمایی از تولید نخستین دستگاه بیل هیدرولیکی ۷۵ تن در کشور افزود: شرکت «آذرآب» هم از جمله ظرفیت‌های مهم استان مرکزی بوده و نیاز است این شرکت مورد حمایت مسوولان قرار گیرد تا بتواند با قدرت به تولید خود ادامه دهد.

وی ادامه داد: نمایندگان باید به اصل ۴۴ دقت ویژه داشته باشند، برای واگذاری صنایع ۶ شرط اساسی را باید رعایت شود تا از بروز مشکل برای صنایع جلوگیری شود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی خاطرنشان کرد: رشد هشت درصدی اقتصادی کشور در برنامه هفتم توسعه پیش بینی شده و رهبری معظم انقلاب به رشد هشت درصدی اقتصادی و کاهش تورم تاکید داشتند و راهکار اصلی این مساله سرمایه گذاری در تولید است.

وی ادامه داد: شرکت هپکو با حمایت های وزارتخانه صمت، سازمان تامین اجتماعی، استانداری و مهندسان در آستانه تحول ملی و بین المللی قرار دارد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی خاطر نشان کرد: امید است با تلاش مهندسان و کارگران داخلی ماشین آلات هپکو در کشورهای عراق، سوریه، لبنان و تمامی کشورهای منطقه حضور فعال داشته و شاهد رشد و پیشرفت این شرکت در حوزه‌های مختلف باشیم.

آیت الله دری نجف آبادی با تاکید بر تخصیص ارز به نیازهای ضروری کشور گفت: ارز باید به تولید و نیازهای ضروری تخصیص داده شود و هر یک سنت آن باید حساب و کتاب داشته‌ باشد.

وی خاطرنشان کرد: سرمایه گذاری ویژه و پشتیبانی بیشتر در حوزه قطعات در شرکت هپکو، قطع وابستگی هرچه بیشتر این شرکت را به همراه دارد.

آیت الله دری نجف آبادی گفت: شرکت هپکو باید اتاق فکر، قطعه سازی و ارتباط با شرکت‌های دانش بنیان و شرکت‌های خارجی در بازار داخل و خارج حضور پررنگتری داشته‌ باشد.

وی ادامه داد: با تلاش متخصصان داخلی باید کشور در این صنعت نیز، همانند صنعت موشکی روی پای خود ایستاده و جمله ما می توانیم محقق شود.

تولیدات شرکت هپکو از تولید ماشین آلات راهسازی به تولید ماشین آلات راهسازی و معدنی تغییر کرد

استاندار مرکزی نیز در این نشست گفت: اتفاقات مناسبی در چند سال اخیر در شرکت هپکو اراک رخ داده و تغییر سهامدار غیر اهل به سهامدار اهل از جمله این تغییرات‌ است.

فرزاد مخلص الائمه افزود: تغییر راهبردی شرکت هپکو اراک از ساخت ماشین آلات راهسازی به ساخت ماشین آلات راهسازی و معدنی از دیگر اتفاقات مناسب در این شرکت‌ است.

وی ادامه داد: امید است شرکت هپکو اراک در کلاس جهانی قرار گرفته و در آینده شاهد صادرات ماشین آلات این شرکت به سراسر جهان باشیم.

استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: اتفاقات بزرگی نیز برای شرکت آذرآب اراک افتاده‌ است و این شرکت پس از پنج و نیم ماه با دستور ریاست جمهور از سهامدار غیر اهل به سهامدار اهل واگذار شده‌ است.

مخلص الائمه گفت: شرکت واگن پارس اراک با همت مهندسان و کارکنان این شرکت رکورد زد و یک هزار واگن را تحویل خطوط ریلی کشور داد.

وی اظهار کرد: با دستور ریاست جمهور، ظرفیت واگن سازی متروی تهران که در انحصار یک شرکت بود بین شرکت‌های واگن سازی تقسیم شده و قسمتی از آن به واگن پارس اراک اختصاص یافته و به زودی شاهد دریافت بخشی از این تقاضا در اراک هستیم.

هپکو در سال ۱۳۵۱ در زمینی به وسعت ۹۰ هکتار با هدف مونتاژ ماشین آلات راه سازی در اراک تاسیس و از سال ۱۳۵۴ شروع به فعالیت کرد.

هپکو ۲۵ نوع ماشین آلات راه‌سازی از جمله گریدر، لودر و غلتک تولید می‌کند که هشت نوع از محصولات آن تحت لیسانس کشورهایی چون ژاپن، آلمان، سوئد تولید می‌شود.
شرکت هپکو در اوج پیشرفت و بالندگی در سال ۱۳۸۵ به بخش خصوصی واگذار شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha