مخوف ترین سارقان مسلح تهران دستگیر شدند/همدستی دختر برای قتل پدر
عکس تزئینی است

تهران بزرگ - ایرنا - رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ از شناسایی و انهدام مخوف‌ترین باند سارقان مسلح پایتخت خبر داد و گفت: در این راستا ۱۵ نفر دستگیر شدند.

به گزارش ایرنا از پلیس تهران بزرگ، سردار کارآگاه علی ولی‌پور گودرزی روز شنبه اظهار کرد: در پی وقوع سرقت‌های سریالی به روش مسلحانه از منازل شهروندان، موضوع رسیدگی به این پرونده در دستورکار تیمی زبده از کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان در ادامه شناسایی و دستگیری و انهدام باند سارقین مسلح شرور که در نقاط مختلف استان‌های کشور اقدام به سرقت منازل شهروندان کرده و همواره در فضای مجازی نیز با انتشار تصاویر خود که مسلح به سلاح گرم هستند در جامعه ایجاد رعب و وحشت می‌کردند.

سردار ولی‌پور گودرزی تاکید کرد: کارآگاهان در سه ماهه اخیر نیز با استفاده از شیوه‌های نوین کشف جرم و اقدامات گسترده و شبانه روزی تعداد ۱۵ نفر از این اشرار را در عملیات‌های متعدد دستگیر و به اداره یکم انتقال دادند.

همچنین در ادامه این دستگیری‌ها عوامل اداره یکم پلیس آگاهی موفق به شناسایی هویت و مخفیگاه سه نفر از آنان شدند که طی یک عملیات پلیسی و ضربتی با پشتیبانی یگان نوپو فراجا موفق به دستگیری تمامی اعضای این باند شده و در بازرسی از مخفیگاه آنان ۲ قبضه سلاح کلت کمری و ۲ قبضه کلاشینکف و همچنین تعداد چهار خشاب و فشنگ‌های مربوطه کشف و ضبط شد و به اداره یکم پلیس آگاهی منتقل شدند.

سردار ولی‌پور گودرزی ضمن تقدیر و تشکر از گروه ویژه نوپو فراجا که کمک بسیاری در دستگیری این باند مخوف و تبهکار داشت، ادامه داد: متهمین با صدور قرار قانونی از سوی مراجع قضایی، جهت کشف دیگر جرائم و شناسایی سایر شکات و همچنین یافتن دیگر اعضای این باند در اختیار اداره یکم پلیس آگاهی قرار گرفتند.

مرد ۵۰ ساله قربانی ارث شد/همدستی دختر برای قتل پدر 

رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ همچنین با اشاره به قتل یک مرد ۵۰ ساله در شمال تهران، گفت: پنج نفر از همدستان قاتل در این قتل دستگیر شده‌اند.

سردار کارآگاه ولی پور گودرزی اظهار کرد: اوایل شهریور ماه سال جاری در پی وقوع یک فقره قتل در منزلی واقع در شمال شهر تهران، موضوع رسیدگی به این پرونده در دستور کار تیمی زبده از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان در گام نخست طی بررسی میدانی از محل وقوع جرم مشاهده کردند؛ فردی حدودا ۵۰ ساله در اتاق خواب خانه به صورت خون آلود به پهلو افتاده است.

در بررسی‌های مقدماتی از جسد آثار جراحتی سمت راست گردن، چهار جراحت سمت چپ قفسه سینه، ۱۵ جراحت در پشت گردن و پنج جراحت در سمت چپ گردن و دست چپ، پنج جراحت سمت چپ سرشانه و آثار دفاعی در مچ دست چپ مشهود بود.

وی تاکید کرد: کارآگاهان در گام بعدی طی تحقیق از افراد حاضر در صحنه که از همکاران مقتول بودند، دریافتند؛ مقتول به علت داشتن مشکلات خانوادگی، روز حادثه در محل کار حاضر نشده به همین خاطر نگران، به درب منزل وی مراجعه و به کمک همسایگان وارد منزل شده و با جسد خون آلود وی مواجه شده‌اند.

به گفته سردار ولی پور گودرزی، در ادامه از خواهر مقتول که در صحنه جرم حضور داشت توسط کارآگاهان تحقیق به عمل آمد که او در تحقیقات گفت: روز پیش از حادثه همسر اول مقتول، که حدود ۱۴ سال قبل با وی متارکه کرده، به همراه دخترش در منزلش بودند، همسر دوم مقتول نیز ۶ ماهی است که منزل را ترک کرده و مقتول در این مدت مجردی زندگی می‌کرد.

رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ در ادامه با بیان اینکه کارآگاهان با انجام اقدامات میدانی و اطلاعاتی دریافتند همسر اول متهم به همراه شوهر و دخترش در این قتل نقش داشته‌اند، اضافه کرد: کارآگاهان با محرز شدن دخالت همسر اول مقتول و همسرش در قتل، مخفیگاه وی در غرب تهران را شناسایی و طی عملیاتی ضربتی و هماهنگ زن و شوهر به همراه دختر مقتول که با آنها زندگی می‌کرد را دستگیر و به اداره دهم پلیس آگاهی انتقال دادند.

سردار ولی پور گودرزی در ادامه یادآور شد: متهمین هر گونه اطلاع یا دخالت در ارتکاب قتل را منکر شدند ولی با انجام بازجویی جداگانه و ارائه دلایل و مدارک مستند، هر سه نفر به مشارکت در قتل اقرار کردند.

متهمان در ادامه گفتند؛ انگیزه‌شان از ارتکاب قتل، بخاطر ارث و میراث و دارایی مقتول بوده که پس از مرگ به تنها دخترش می رسید.

آنها افزودند: مع الوصف روز واقعه پنج نفر با تاکسی اینترنتی از شمال کشور به نزدیکی محل سکونت مقتول واقع در تهران مراجعه، شوهر همسر اول مقتول با ۲ نفر از افراد اجیر شده هماهنگی های لازم را انجام داده، سپس با دخترش به محل کار مقتول در یکی از بانک‌های دولتی در شعبه شمال شهر تهران مراجعه و مقتول پس از ۶ ماه دخترش را مشاهده با خوشحالی از آنان پذیرایی می‌کن و قرار بر این می‌شود که دختر ساعت ۱۳ همان روز به نزد آنها بازگردانده شود، پس از صرف ناهار مقتول خوابیده، دخترش، قاتلین را به منزل دعوت و خود از منزل خارج می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه کارآگاهان طی اقدامات فنی و کارآگاهی موفق شدند هویت و مخفیگاه ۲ نفر از قاتلین را شناسایی کنند، اظهار کرد: کارآگاهان با انجام اقدامات گسترده و مراقبت‌های شبانه روزی ۲ نفر از متهمین را در ۲ عملیات غافلگیرانه و منسجم در شمال شهر تهران ساکن در یک مسافرخانه دستگیر و به اداره دهم پلیس آگاهی انتقال دادند.

در بازجویی‌های اولیه آنها هرگونه آشنایی با متهمین و اطلاع از قتل را انکار کردند اما با ارائه دلایل و مستندات و مواجهه حضوری با متهمین به ارتکاب قتل اقرار و گفتند: از طریق فردی با شوهر همسر اول مقتول آشنا شدیم و قرار بر این شد که در ازای دریافت ۲ میلیارد تومان فردی را در منزل به قتل برسانیم.

پس از برنامه ریزی های انجام شده در نهایت به کمک دختر مقتول وارد منزل شدیم و پس از اینکه مقتول متوجه حضور ما شد، سعی بر این داشت که از دخترش محافظت کند اما خبر نداشت که دخترش از منزل خارج شده و با فریاد و مقاومت سعی بر غلبه به ما را داشت که با استفاده از چاقو وی را به قتل رساندیم و سپس متواری شدیم.

سردار ولی پور گودرزی تاکید کرد: متهمین با صدور قرار قانونی از سوی مراجع قضایی، ۲ نفر از قاتلین را به جرم قتل عمد روانه زندان و سه نفر از متهمین (همسر اول و شوهر به همراه دخترشان) به جرم معاونت در ارتکاب قتل روانه زندان شدند.

دستگیری سارق حرفه ای قطعات خودرو

رییس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی تهران بزرگ نیز از دستگیری سارق حرفه‌ای خودرو هنگام پرسه زنی با خودروی مسروقه خبر داد.

سرهنگ علی قاسم‌پور اظهار کرد: ۲۸ آذر ماه امسال، در راستای اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی، ماموران کلانتری ۱۳۳ شهر زیبا در محدوده بلوار «فردوس» در حال گشت‌زنی بودند که به یک خودروی پراید مشکوک شدند و تحقیقات ابتدایی را آغاز کردند.

وی افزود: با بررسی‌های اولیه ماموران و اشراف اطلاعاتی مشخص شد راننده خودرو سارق حرفه‌ای محتویات خودرو است که همین سرنخ کافی بود تا دستور ایست وسیله نقلیه مذکور صادر شود.

رییس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی پایتخت ادامه داد: راننده خودروی پراید پس از مشاهده گشت پلیس بلافاصله به طرز خطرناکی متواری شد و با حرکات مارپیچ به خودروی‌های عبوری شهروندان آسیب وارد کرده که نهایتا پس از برخورد با دو خودرو عبوری متوقف شد.

وی اضافه کرد: متهم پس از خارج شدن از خودرو قصد فرار به صورت پیاده را داشت که با درایت ماموران پس از تعقیب و گریز کوتاهی دستگیر شد.

سرهنگ قاسم‌پور با بیان اینکه پس از انتقال متهم به کلانتری موفق به شناسایی مخفیگاه متهم شده و پس از اخذ حکم قضایی از مخفیگاه متهم آلات و ادوات سرقت، هشت دستگاه ضبط، ۲ عدد باطری، به ارزش ۸۰۰ میلیون ریال کشف شده است، افزود: متهم در تحقیقات ابتدایی به جرم خود مبنی بر سرقت محتویات خودرو در سطح معابر تهران اعتراف کرد.

رییس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی تهران بزرگ یادآور شد: پرونده تشکیل و متهم به همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

دستگیری سارق حرفه ای در نمایشگاه بین المللی 

فرمانده یگان‌های حفاظت فیزیکی پلیس پیشگیری فاتب (فرماندهی انتظامی تهران بزرگ) نیز گفت: با تلاش و هوشیاری عوامل انتظامی نمایشگاه بین المللی یک جیب بر حرفه‌ای که از اتباع کشورهای دیگر سرقت می‌کرد، دستگیر شد.
سرهنگ بهزاد نوری اظهار کرد: امروز در پی گزارش چند فقره سرقت از نمایشگاه بین المللی، پی گیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار تیمی از ماموران انتظامی زبده مستقر در نمایشگاه قرار گرفت.

وی افزود: یکی از اتباع بلغارستانی به ماموران انتظامی مراجعه و اعلام کرد فرد سارق کیف پول دستی‌ام که حاوی ۱۴ هزار و ۲۶۰ یورو، یک هزار و ۳۵۵ دلار و ۲۰۰ لوا بلغارستانی بود، سرقت کرده و از محل متواری شد.

به گفته سرهنگ نوری، ماموران با بررسی دوربین‌های مداربسته محل‌هایی که مورد دستبرد سارق قرار گرفته بود دریافتند، مردی با استفاده از شلوغی نمایشگاه و در غفلت غرفه داران و بازدید کنندگان اقدام به کش روی وجوه نقد اتباع بلغارستانی می‌کنند.

وی ادامه داد: ماموران انتظامی نمایشگاه با بدست آوردن مشخصات ظاهری متهم، تحقیقات میدانی گسترده‌ای را آغاز و محل‌های احتمالی تردد سارق را تحت نظر قرار دادند.

سرهنگ نوری گفت: ماموران انتظامی در بازرسی از متهم اسکناس‌های سرقت شده کشف و در حضور امضا کنندگان تحویل شاکی شد.

وی تاکید کرد: متهم پس از انتقال به کلانتری ۱۴۵ ونک در مواجهه با ادله و مستندات پلیس به چند فقره سرقت با روش کش روی از داخل نمایشگاه بین المللی به فروش اموال مسروقه به افراد مالخر اعتراف کرد.

سرهنگ نوری یادآور شد: با توجه به گزارش سرقت‌های مشابه تحقیقات از متهم برای کشف دیگر جرایم احتمالی با هماهنگی مقام قضایی ادامه دارد و دستگیری همدستان متهم در دستور کار پلیس قرار گرفت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha