نمایشگاه صنایع دریایی بوشهر فرصتی برای افزایش تولید ناخالص داخلی است

بوشهر-ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر گفت: نمایشگاه صنایع دریایی و دریانوردی بوشهر فرصتی برای افزایش تولید ناخالص داخلی بر پایه اقتصاد دریامحور است.

به گزارش ایرنا، "علی باستین" روز شنبه در نشست خبری با خبرنگاران در استانداری بوشهر اظهار کرد: نخستین نمایشگاه صنایع دریایی و دریانوردی ایران از ۱۲ تا ۱۵ دی ماه در محل نمایشگاه‌های بین المللی بوشهر برگزار می شود که یکی از هدف های اصلی نمایشگاه تحقق سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب در حوزه دریامحور است.

وی بیان کرد: در حال حاضر کمتر از چهار درصد از تولید ناخالص داخلی مربوط به حوزه اقتصاد دریا است که این رقم بسیار پایین است چرا که کشور در حوزه دریا، ساحل و پسکرانه ظرفیت‌های بسیار زیادی دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر تصریح کرد: در کشورهایی که بخوبی از مزیت دریا استفاده کردند تولید ناخالص داخلی آنها در حوزه اقتصاد دریا بیش از ۵۰ درصد است که مقرر شده این سهم در ۱۰ سال آینده براساس سند توسعه دریامور کشور که اکنون در دست تدوین است ۲ برابر چشم انداز کنونی باشد.

باستین ادامه داد: یکی از اقدام های موثر در این حوزه برگزاری نمایشگاه ها است که یکی از این بخش‌ها صنایع دریایی و دریانوردی است.

وی یادآور شد: ۱۹ تا ۲۲ دی ماه جاری نیز نمایشگاه صنایع شیلاتی در بوشهر برپا می شود.

باستین اظهار کرد: در نمایشگاه صنایع دریایی و دریانوردی ایران در بوشهر ۱۲ استان شامل استان‌های بوشهر، تهران، خوزستان، هرمزگان، فارس، اصفهان، مرکزی، چهارمحال بختیاری، قزوین،خراسان رضوی، آذربایجان شرقی و مازندران حضور دارند.

معاون استاندار بوشهر عنوان کرد: این نمایشگاه در ۶۱ غرفه و در سطح یک هزار و ۸۰۰ مترمربع است که همزمان با آن یک سری کارگاه های تخصصی آموزشی و رویدادهای برای ارتقا بخش صنایع دریایی شکل می گیرد.

وی افزود: در نمایشگاه صنایع دریایی و دریانوردی ایران برای بومی سازی تجهیزات و قطعات تحریمی در بخش صنایع دریایی گام‌های بسیار موثری برداشته می‌شود تا به طور مستقیم عرضه و تقاضای فناوری صنایع دریایی و فراساحلی در نمایشگاه شکل گیرد.

باستین اظهار کرد: شرکت‌های دانش بنیان با حضور در این نمایشگاه متناسب با نیاز بخش‌های دولتی و خصوصی تداراکات لازم برای تامین کالاهای مورد نیاز فراهم می‌کنند.

وی گفت: نمایشگاه صنایع دریایی و دریانوردی ایران بدون به تردید به یافتن فرصت‌های سرمایه گذاری در بنادر و بویژه بنادر استان بوشهر و ارائه به سرمایه گذاران کمک می‌کند.

باستین افزود: مجری برپایی این نمایشگاه یکی از شرکت های دانش بنیان استان است که برای برپایی نمایشگاه صنایع دریایی و دریانوردی ایران هماهنگی‌های بسیار خوبی در سطح استانی و ملی انجام داده است.

وی اظهار کرد: در این نمایشگاه در کنار شرکت یاد شده دستگاه‌های دیگری از جمله شرکت نمایشگاه های بین المللی، اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر و موسسه شهید محلاتی بوشهر نیز مشارکت دارند.

باستین گفت: مهمانان سطح ملی نمایشگاه نیز فرماندهان نیروی دریایی سپاه و ارتش و رئیس دبیرخانه شورای عالی صنایع دریایی هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha