ناظری: ادغام فدراسیون سوارکاری و چوگان حقیقت ندارد

تهران- ایرنا- سرپرست فدراسیون چوگان در خصوص انتشار برخی اخبار مبنی بر ادغام ۲ فدراسیون سوارکاری و چوگان گفت: این مسائل شایعه و دور از واقعیت است. فدراسیون فعلی چوگان قدمتی بالای ٢٠ سال دارد و فدراسیون جهانی این ۲ رشته با هم متفاوت است.

اصغر ناظری روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایرنا، درخصوص ادغام فدراسیون چوگان و سوارکاری اظهار داشت: اینها شایعه است و حقیقت ندارد. فدراسیون فعلی چوگان قدمتی بیش از ٢٠سال دارد و فدراسیون جهانی این ۲ رشته با هم متفاوت هستند. برخی مسائل نیاز به تفسیر و ارزیابی فنی دارد و چنین چیزی غیر قابل وقوع می‌آید. در تلاشیم که تیم‌های نظامی را افزایش دهیم زیرا این رشته از اول مربوط به نظامی‌ها بوده و یگان‌های نظامی وقتی در زمان جنگ تحمیلی به نقاط مرزی اعزام شدند، این رشته تقریبا به فراموش سپرده شد و اگر تلاش علاقمندان و همچنین تاکیدات مقام معظم رهبری نبود، به طور قطع چوگان در سرزمین مادری به نابودی منجر می‌شد.

وی افزود: در حال حاضر با حمایت علاقمندان واقعی و نیروهای مسلح دوباره چوگان در حال گسترش است. هر قدر که شایعات و مشکلات موجود باشد، اجازه نمی‌دهیم رونق این رشته از بین برود و آن را با بهترین روند در پیش می‌گیریم و به شایعات اعتنایی نمی‌کنیم؛ بالغ بر ٢٠ تیم چوگان در کشور داریم و موفق شدیم تمرکز مسابقات را از تهران خارج کنیم و هفته هفدهم لیگ چوگان را در قزوین برگزار کردیم. هفته هجدهم نیز در منطقه ویژه اقتصادی بم برگزار خواهد شد. برای اولین بار در کرمان این برنامه را داریم که تیم‌ها با اسب‌های خودشان به رقابت بپردازند.

سرپرست فدراسیون چوگان با اشاره به دوران سرپرستی خود عنوان کرد: در حال حاضر انتخابات کمیسیون‌ها برگزار شده و مقدمات برای برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون آماده است. تاریخ پیشنهادی را به وزارت ورزش اعلام کردیم و همه چیز در انتظار دستور وزارت ورزش است تا انتخابات را برگزار کنیم.

ناظری در مورد مشکلات اصلی این فدراسیون خاطرنشان کرد: وزیر ورزش از همان هفته نخستی که آمد، پیگیر مسائل فدراسیون چوگان بود و جلسات حضوری را در همان روزها برگزار کردیم. بزرگ‌ترین مشکل فدراسیون بحث باشگاه‌ها بود که وی برای واگذاری باشگاه‌های دولتی چوگان به فدراسیون دستور قاطعی را به شرکت توسعه ابلاغ کرد، اما در شرکت توسعه مدیری وجود ندارد که اینکار را انجام دهد و مسائل را پیگیری کند. ورزشگاه آزادی همه مدیریت و افکار عمومی را به خود جلب کرده و شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی تقریبا از بقیه ورزش‌ها غافل شده است.

وی افزود: اسب‌های فدراسیون، توسط شرکت توسعه مصادره شده و این‌ها به گردن مدیران شرکت توسعه است. در حال حاضر تنها بخش خصوصی و نیروهای نظامی فدراسیون را زنده نگاه داشتند، با این حال نمی‌توانیم در بخش همگانی کاری انجام دهیم زیرا نه باشگاه و نه اسبی مانده است. با این روند، به فرهنگ و تاریخ خودمان آسیب می‌زنیم. کشور امارات بدون هیچ سابقه، موفق شده میزبانی جام جهانی ۲۰۲۶ چوگان را بگیرد در حالی که تا چند سال پیش اصلا چنین رشته‌ای در کشور امارات وجود نداشت ولی ما که صاحب این رشته ورزشی هستیم، هر روز آن را ضعیف‌تر می‌کنیم.

سرپرست فدراسیون چوگان با تاکید بر وضعیت بخش همگانی گفت: در بخش مردمی سه باشگاه دولتی در تهران داشتیم که خود فدراسیون هیچ گونه نقشی در مدیریت آن ندارد و چوگان بازان ما هم امکان بهره‌برداری کامل از این باشگاه‌ها را ندارند چه برسد به عموم مردم. اگر کمک نیروهای مسلح و باشگاه‌های خصوصی نباشد دیگر چوگانی نداریم. تیم‌های نوروزآباد و قصرفیروزه یا شهدا که پای ثابت رقابت‌های چوگان بودند، دیگر علاقه‌ای برای حضور در مسابقات را ندارند، زیرا وضع نابسامانی که شرکت توسعه ایجاد کرده اجازه فعالیت حرفه‌ای به این ورزشکاران را نمی‌دهد و حتی اجازه پانسیون برای چوگان‌بازان و اضافه شدن اسب‌های چوگانی را نمی‌دهند. شرکت توسعه در سال ١۴٠٠ بدون حکم قضایی نسبت به خلع ید فدراسیون در مجموعه شهدا اقدام نمود و تمامی اموال و دارایی‌های فدراسیون چوگان را مصادره کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha