مهدهای کودک غیرمجاز تهدیدی برای سلامت کودکان هستند

مشهد- ایرنا- معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: مهدهای کودک غیرمجاز تهدیدی برای سلامت کودکان هستند که گاه موجب ایجاد حوادثی برای کودکان و خردسالان می شوند.

آذر رشیدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در مشهد افزود: متاسفانه در حالی که متولی قانونی مهدهای کودک ، آموزش و پرورش است هم اکنون ۱۴ سازمان و مجموعه در این حوزه به موازات آموزش و پرورش در حال تولیگری هستند.

وی اضافه کرد: این مجموعه‌ها بدون توجه به استانداردهای قانونی و بهداشتی مهدهای کودک راه اندازی می کنند و آموزشهای متنوع و سلیقه‌ای به کوکان و خردسالان می دهند که این روند سلامت کودک و روند تعلیم و تربیت را با چالش مواجه می‌کند.

او ادامه داد: مربیگری و آموزش کودکان و دانش آموزان باید بر اساس استانداردهای آموزشی و قانونی پیش برود که متاسفانه موازی کاری در بخش مهدهای کودک را به شدت در استان شاهد هستیم.

گازگرفتگی چهار کودک در گلبهار

رییس اداره آموزش و پرورش شهرستان گلبهار خراسان رضوی هم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در مشهد گفت: هفته گذشته چهار کودک در یک مهد بدون مجوز از آموزش و پرورش دچار گازگرفتگی شدند.

محمود رضوانی کیا افزود: این حادثه در روز چهارشنبه هفته گذشته و در نوبت عصر در یکی از مساجد این شهرستان که در قالب یک مهد کودک فعالیت داشته است رخ داد.

وی با بیان این که چهار کودک یاد شده بر اثر استنشاق گاز مونواکسید کربن دچار مسمومیت شدند ادامه داد: این مهد کودک هیچ گونه مجوزی از آموزش و پرورش شهرستان گلبهار نداشته است بنابراین مسوولیتی متوجه این اداره نیست.

فرمانده انتظامی شهرستان گلبهار نیز با تایید این خبر اظهار کرد: در پی اعلام مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر گاز گرفتگی چند نفر داخل یک مهد کودک در یکی از مناطق شهر گلبهار، بلافاصله ماموران کلانتری ۱۱ امام رضا(ع) و تیم های امدادی به محل مورد نظر اعزام شدند.

سرهنگ محسن صبری پور افزود: بررسی های اولیه پلیس نشان داد در طبقه بالای مهدکودک غذا طبخ می شده است و به علت بی توجهی به نکات ایمنی و نداشتن کلاهک در مسیر خروجی دودکش، سطح اکسیژن طبقه پایین دچار کاهش گشته و چهار کودک مسموم شده‌اند.

وی ادامه داد: با وقوع حادثه بلافاصله مصدومان به محیط باز منتقل شدند و پس از اکسیژن رسانی حال عمومی این کودکان مساعد اعلام شده است.

تلاش چند ساعته خبرنگار ایرنا برای مصاحبه با روسای مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان و رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد گلبهار برای پاسخگویی در زمینه چرایی وقوع این حادثه و کم و کیف فعالیت این مهد کودک در یکی از مساجد این شهر بی نتیجه ماند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha