۲ دی ۱۴۰۲، ۱۵:۰۷
کد خبرنگار: 2211
کد خبر: 85330621
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کاهش دید افقی در کهگیلویه و بویراحمد پیش بینی می شود

یاسوج- ایرنا- رییس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت:کاهش دید افقی در شهرها و جاده های مناطق گرمسیری و سردسیری استان پیش بینی می شود.

ولی بهره مند روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه اوج پدیده کاهش دید افقی کهگیلویه و بویراحمد در بامداد روز دوشنبه چهارم دی ماه پیش بینی می شود تاکید کرد: هم اکنون دید افقی در جاده های پرتردد یاسوج به بابامیدان، گچساران به سمت باشت، پاتاوه به دهدشت کم است و ضرورت دارد تا رانندگان نکات ایمنی را رعایت کنند.

دید افقی در هواشناسی: میزان دیدی است که دیده بان با چشم غیر مسلح می توان اندازه گیری و گزارش نماید اساس اندازه گیری در این روش تجربی می باشد

وی بیان کرد: این کاهش دید افقی به علت رطوبت بالای هوا و سامانه بارندگی حاکم بر جو استان ایجاد شده است.

رییس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در سامانه بارندگی که بامداد امروز وارد استان شده تاکنون ۱.۶ میلیمتر باران در یاسوج،۲.۲ سی سخت،۱.۸ دوگنبدان،۱.۹ دهدشت۱یک میلیمتر امامزاده جعفر،۱.۶ مارگون،۶.۵ لنده و کمتر از یک میلیمتر در لیکک باران ثبت شده است.

بهره مند تصریح کرد: این سامانه بارشی تا پایان روز یکشنبه سوم دی ماه در استان فعال خواهد بود.

وی وزش باد،باران پراکنده و کاهش دما را از دیگر پدیده های هواشناسی استان در شبانه روز آینده ذکر کرد.

رییس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت: با کاهش ۱ تا ۳ درجه ای حداقل دمای هوا بامداد فردا سوم دی ماه دمای هوای سه شهر استان به نزدیک صفر یا کمتر می رسد.

وی افزود: بامداد فردا دمای مناطق سردسیری یاسوج یک ، سی سخت صفر و مارگون یک درجه زیر صفرپیش بینی می شود.

رییس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: همچنین دمای هوای دیگر ایستگاه های هواشناسی استان در دوگنبدان ۸،دهدشت ۳،امامزاده جعفر ۷،لنده ۱۰ و لیکک نیز ۱۱ درجه سانتیگراد پیش بینی شده است.

وی بیان کرد:حداقل دمای هوای بامداد امروز در یاسوج ۳.۴،سی سخت ،مارگون ۲،دوگنبدان ۹.۲،دهدشت ۳.۳،امامزاده جعفر ۷،لنده ۱۰ و لیکک ۱۲.۲ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

کهگیلویه و بویراحمد با مساحتی حدود ۱۶ هزار و ۲۴۹ کیلومترمربع، سرزمینی مرتفع و کوهستانی با اقلیم سردسیری و گرمسیری در جنوب غربی ایران قرار دارد.

این استان با ۷۲۶ هزار نفر جمعیت یک درصد مساحت کشور را در اختیار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha