اعدام نتانیاهو، تصویری از آینده

۳ دی ۱۴۰۲، ۸:۱۴
کد خبر: 85330369
عیسی پاشاپور
اعدام نتانیاهو، تصویری از آینده

اردبیل - ایرنا - جنایات اسرائیل و مظلومیت ملت غزه از موضوعات اصلی افکار عمومی و آثار هنری این روزها شده است و کاریکاتوریست اردبیلی با درک واکنش‌های مردم، تنفر از رژیم کودک‌کش صهیونیستی و وضعیت کودکان، زنان و مردان در خون غلطیده را به تصویر کشیده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، جنایات رژیم غاصب صهیونیستی در غزه همچنان ادامه دارد به طوری که تاکنون بیش از ۲۰ هزار نفر از مردم فلسطین که حدود نیمی از آنها کودکان هستند، به شهادت رسیده‌اند.

بر اساس گزارش خبرگزاری "شهاب" وزارت بهداشت فلسطین در بیانیه خود آورده است: از ۷ اکتبر (۱۵ مهرماه) تاکنون ۵۳ هزار و ۳۲۰ نفر نیز بر اثر تجاوز رژیم صهیونیستی، در نوار غزه زخمی شده‌اند.

افکار عمومی در نقاط مختلف جهان نگران استمرار این جنایت‌ها هستند و هنرمندان رشته‌های مختلف هنری نیز از این قضایا تاثیر پذیرفته‌اند و تجلی نفرت از رژیم اسرائیل و محکومیت آن و همچنین درد و رنج و شهادت مردم مظلوم فلسطین و غزه در آثارشان مشهود است.

کاریکاتور از هنرهایی است که به لحاظ داشتن زبان و درون مایه طنز، آشکارا به تصویر وقایع و انتقاد از وضعیت موجود می‌پردازد و عنوان کاریکاتور که از کلمه ایتالیایی Caricare گرفته شده، به معنای بارگیری و شارژ کردن است و یک کاریکاتوریست با بزرگنمایی یا ساده کردن سوژه مدنظر خود، توجه مخاطبان را بر آن جلب می‌کند.

فیروز اسوار کاریکاتوریست اردبیلی، این روزها آثاری مرتبط با مظلومیت غزه و جنایات رژیم جعلی اسرائیل را می‌آفریند و قصد دارد به زودی نمایشگاهی از کاریکاتورهای خود مرتبط با این موضوع و مضمون را برای علاقه‌مندان در اردبیل دایر کند.

وی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در معرفی خود و توضیح آثارش گفت: متولد ۱۳۵۰ در روستای قره داغلو شهرستان پارس‌آباد هستم و از دانشکده علمی و کاربردی خبر اردبیل در رشته کارشناسی روابط عمومی و امور رسانه فارغ‌التحصیل شده‌ام و شغلم آزاد است و از سال ۷۰ کاریکاتور می‌کشم و درآمدی از این هنر ندارم بلکه به خاطر تعلق خاطر و عشق به این هنر به آن می‌پردازم.

اسوار افزود: از استادانی همچون "سلطانی" در تهران و "زند" در ارومیه بهره‌ برده‌ام و در دوران جوانی به تهران کوچ کرده بودم و از سال ۹۳ به اردبیل بازگشته‌ام و در کنار زندگی و شغل آزاد، کاریکاتور می‌کشم و مردم به آثارم توجه و لطف نشان می‌دهند.

اعدام نتانیاهو، تصویری از آینده

وی گفت: مسائل روز، همواره موضوعات تشکیل دهنده فکر و حرکت یک هنرمند را تامین می‌کنند و من نیز ناخودآگاه صحنه‌های قلدری و کشتار رژیم اسرائیل و مقاومت و شهادت مظلومان غزه و فلسطین را به شکل کاریکاتور به تصویر می‌کشم.

این هنرمند ادامه داد: آرزوی محاکمه و اعدام نتانیاهو به عنوان جانی و خون ریز بزرگ معاصر، سبب شد تا حداقل در قالب کاریکاتور، صحنه اعدام و پای چوبه دار رفتن او را روی کاغذ بکشم و به دادخواهی و تظلم اعراب و کشورهای مسلمان اشاره کنم و امیدوارم روزی نه چندان دور شاهد انسجام کشورهای عربی و اسلامی در مقابل رژیم کودک‌کش باشیم.

اعدام نتانیاهو، تصویری از آینده

جنایت‌های رژیم صهیونیستی با حذف خبرنگاران فراموش نخواهد شد

اسوار شهادت خبرنگاران در حملات وحشیانه اسرائیل به غزه را از دیگر موضوعات مدنظر در کاریکاتورهای خود اعلام کرد و گفت: با به شهادت رساندن و از میان برداشتن خبرنگاران و رسانه‌ها، جنگ افروزی و کشتار رژیم جعلی در غزه فراموش نخواهد شد بلکه خون خبرنگاران شهید، حس و انگیزه مطالبه‌گری و مواخده افکار عمومی جهان بخصوص کشورهای عربی و مسلمان را روز به روز تحریک می‌کند.

کاریکاتوریست اردبیلی ادامه داد: در عالم هنر، همه چیز امکان‌پذیر است و گاهی هنر، آینده را پیشگویی می‌کند و اگر به تاریخ هنرهای تجسمی و کاریکاتورهای معروف دقت کنیم، کم نیست آثاری که زمانی موضوعات آنها آرزو و آرمان بوده اما بعدها به نحوی تحقق یافته است.

اسوار گفت: آرزو می‌کنم جنگ در غزه هر چه زودتر پایان یابد و اسرائیل که برخلاف ادعایش، در باتلاق نیروهای مقاومت گرفتار شده است، پوشالی بودن هیبت و هیمنه خود را بپذیرد و از قتل عام کودکان و زنان دست بردارد، اما جنایات او در آثار هنری ثبت می شود و کاریکاتورها و دیگر تابلوهای هنری برای همیشه، جنایات اسرائیل را برای تاریخ بازگو خواهند کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha