۲ دی ۱۴۰۲، ۱۱:۴۱
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 85330325
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

زیرساخت های برق طرح نهضت ملی مسکن بجنورد تامین شد

بجنورد-ایرنا- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی گفت: یک پست برق در جنوب شهر بجنورد برای تامین برق پروژه نهضت ملی مسکن مرکز استان اختصاص یافت که این امر نشان از توجه دولت به تسریع در اجرای این پروژه ها است. 

به گزارش ایرنا از کانال اطلاع رسانی استانداری خراسان شمالی، مهدی رشیدی روز شنبه در نشست بررسی روند تامین انرژی طرح نهضت ملی مسکن بجنورد اظهار کرد: اقدامات خوبی در ۲ سال گذشته برای برق رسانی انجام شده است که زمینه ساز رشد و توسعه استان بود، برخی از کارها از ۱۰ تا ۱۵ سال پیش معطل مانده بود که در این دولت به سرانجام رسید.

وی تصریح کرد: ۱۰ پروژه در زمینه توسعه زیرساخت برق استان در دست انجام است که ۲ پروژه در مراحل پایانی و امسال بهره برداری می شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی خاطرنشان کرد: تکمیل این پروژه ها به بیش از پنج هزار و ۸۷۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

به گزارش ایرنا، ساخت ۲۴ هزار واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن استان در دست اجرا است که به طور میانگین بیش از ۴۱ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. تاکنون بیش از ۸۰۰ هکتار زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن تامین شده است و اجرای این طرح در شهرهای مختلف استان پنج تا ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

۸۰ هزار نفر در استان با ثبت نام در سامانه، متقاضی دریافت مسکن دولتی در قالب طرح نهضت ملی مسکن شدند که بیش از ۳۰ هزار نفر تایید نهایی و تاکنون برای حدود هفت هزار نفر تخصیص طرح انجام شده است.

طرح نهضت ملی مسکن یکی از اقدامات مهم دولت سیزدهم است که بر مبنای اجرای قانون "جهش تولید مسکن" مصوب مجلس شورای اسلامی از همان آغاز به کار دولت اجرا شد و مهمترین تحول آن نسبت به طرح‌های قبلی از جمله مسکن ملی و مسکن مهر در تغییر الگوی ساخت و تعداد است.

سهم خراسان شمالی از این طرح سالانه ۱۱ هزار و ۶۹۰ واحد مسکونی و در مدت چهار سال، ۴۶ هزار و ۷۶۱ واحد مسکونی است.

خراسان شمالی با یک میلیون نفر جمعیت در شمالشرق کشور واقع است و ۲۵ نقطه شهری دارد که ۴۴ درصد از جمعیت این استان در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha