مدیرکل محیط زیست سمنان: رفع بخشی از آلایندگی فروسیلیس تایید شد

سمنان - ایرنا - مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان گفت: جذب ۷۰ درصد از فرار لحظه‌ای دود خط تولید فروسلیکو منیزیم از سوی شرکت فروسیلیس ایران در سمنان مورد تایید این اداره‌کل است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، شرکت فروسیلیس ایران در سمنان دارای ۲ خط تولید فروسیلیسیم، فروسلیکو منیزیم است و پودر میکرو سیلیکا از محصول‌های فرعی در فرآیند تولید حین غبارگیری به دست می‌آید.

بهرامعلی ظاهری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: خط تولید فروسلیکو منیزیم شرکت فروسیلیس ایران در سمنان ۱۰۰ درصد فرار دود لحظه‌ای داشت که با اعلام اخطار اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست استان سمنان اکنون با نصب تجهیزات لازم، امکان جذب ۷۰ درصد فرار دود لحظه‌ای را دارد و این شرایط مورد تایید اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان سمنان است.

وی ادامه داد: جذب ۷۰ درصد فرار دود لحظه‌ای خط تولید فروسلیکو منیزیم شرکت فروسیلیس ایران در سمنان در صورتی است که خط تولید در شرایط مناسب و پایدار فعالیت داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه اداره‌کل حفاظت محیط زیست با واحدهای آلاینده بدون هیچ نوع چشم پوشی برخورد می‌کند، تصریح کرد: اگر هر زمان در کارخانه فروسیلیس ایران و یا هر کارخانه دیگر با به‌روزترین دستگاه‌ها، آلایندگی از سوی خط و دستگاه تولید وجود داشته باشد، این اداره‌کل ورود و اخطار آلودگی صادر می‌کند.

این مقام مسوول گفت: کارشناسان اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان سمنان از شرکت فروسیلیس ایران بازدید کردند و گزارشی کامل از بازدید تهیه شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان اظهار کرد: دادستان عمومی و انقلاب مرکز سمنان از شرکت فروسیلیس ایران بازدید کرد و پیرو این بازدید کارشناسان حفاظت محیط زیست استان نتیجه بررسی خود از شرکت را به دادستان اعلام کردند.

شهرهای بزرگ استان سمنان در پاییز امسال در برهه‌های مختلف وضعیت هوای آلوده را تجربه کردند؛ به طوری که در نیمه های آذر به صورت نیمه‌حضوری و یا یک روز تعطیل شدند. در لحظه انتشار این خبر(حدود ساعت ۱۳ یکشنبه سوم دی) سمنان با شاخص عدد ۹۸ در وضعیت زرد و قابل قبول و شاهرود با شاخص عدد ۱۰۹ در وضعیت نارنجی و ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، شرکت فروسیلیس ایران واقع در شهرک صنعتی سمنان در زمینی به مساحت ۵۰ هکتار در دهه ۶۰ در فاصله ۱۱ کیلومتری شهر سمنان و به دور از تراکم جمعیتی با تولید سالانه ۲۵ هزارتن فروآلیاژ(ماده اولیه صنایع فولادی) آغاز به کار کرد و اکنون با توسعه شهر، تغییرات اقلیمی و جهت وزش باد، آلایندگی آن بیشتر به تراکم جمعیتی شهر سمنان نزدیک شده است.

با توجه به مطرح بودن بحث آلایندگی شرکت فروسیلیس ایران، خبرنگاران در نشست رسانه‌ای مدیرکل بازرسی استان سمنان ورود سازمان بازرسی به موضوع را مورد پرسش قرار دادند و رسیدگی این نهاد را خواستار شدند و حجت‌الاسلام علی‌اکبر رشیدزاده گفت که این موضوع در دست بررسی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، فروسیلیسیم، فروسلیکو منیزیم و پودر میکرو سیلیکا سه محصول تولیدی در شرکت فروسیلیس ایران در سمنان و خوراک شرکت‌های فولادی و بتن‌سازی است و پودر میکرو سیلیکا از محصول‌های فرعی در فرآیند تولید حین غبارگیری به دست می‌آید.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha