تخلف برخی فروشگاه های متصل به طرح کالا برگ در کهگیلویه و بویراحمد

یاسوج- ایرنا- برخی از شهروندان در کهگیلویه و بویراحمد می گویند: فروشگاه‌های متصل به طرح کالابرگ الکترونیکی در این استان ، هنگام خرید کالا از مشمولان طرح کالابرگ مبلغی کسر می کنند که این موضوع موجب نارضایتی آنان شده است.

به گزارش ایرنا، هدف از اجرای طرح کالابرگ در استان کهگیلویه و بویراحمد افزایش اعتبار یارانه‌ای حمایت دولت از خانوارهای کم‌درآمد است و با این طرح، دولت بخشی از افزایش قیمت‌ها را پوشش می‌دهد.

طرح ملی کالابرگ الکترونیک برنامه ای ساده‌ برنامه برای مردم است تا خرید آسانی داشته باشند.این طرح کاملاً اختیاری است و مردم می توانند مثل روال قبل یارانه خود را نقدی برداشت کنند یا می‌توانند از فرآیند کالابرگ استفاده کنند و از ۱۲۰ هزار تومان مشوق استفاده کنند.

طبق اعلام معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی کشور؛ با هدف تسهیل دسترسی مردم به مزایای طرح کالابرگ الکترونیکی تاکنون ۱۴۵ هزار فروشگاه خرد و زنجیره‌ای در این طرح مشارکت دارند.

یکی از شهروندان یاسوجی درباره خرید از فروشگاه های مشمول طرح کالا برگ الکترونیکی در یاسوج به ایرنا گفت: برخی فروشگاه ها درصدی از حساب مشمولان کم می کنند و مابقی را کالا تحویل می دهند.

این شهروند ادامه داد: برخی مواقع فروشگاه حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار نومان از حساب یارانه مشمول یارانه را برای خود برمی دارد که این کار موجب نارضایتی مردم شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرح اجرای کالابرگ الکترونیکی یک تکلیف قانونی در بودجه است که از سوی دولت در سال جاری اجرا شده و برای تشویق مردم به خرید کالاهای ۱۱ گانه مورد نظر دولت شامل شیر، ماست، پنیر، قند و شکر، مرغ، تخم‌مرغ، گوشت قرمز منجمد، روغن، برنج، حبوبات و ماکارونی است.

نوذر شبرنگ اضافه کرد: در ابتدا فقط سه دهک کم‌ درآمد مشمول یارانه تشویقی بودند که با اجرای این طرح دهک‌های اول تا آخر دهک هفتم مشمول یارانه تشویقی مضاعف می‌شوند.

مدیر رفاهی و امور اجتماعی تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: در سطح استان تمام فروشگاه هایی که ۱۱ قلم مذکور را دارند به سامانه نصب شده اند در تمام روستاها و شهرها مردم به راحتی می توانند خرید خود را انجام دهند.

علی دانشی عنوان کرد: چندین بار مشاهده شده فروشگاه‌های سطح استان برای برداشت یا خرید مبلغ کالابرگ یارانه‌ها درصدی از این مبلغ را (حدود ۹ تا ۲۰ درصد) به حساب خود برداشت می‌کنند که این کار برخلاف قانون است.

وی تاکید کرد: این فروشگاه ها تحت هیچ شرایطی حق ندارند که درصدی از یارانه و کالابرگ افراد برای خود برداشت کنند و انجامک این کار تخلف محسوب می شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha