۱ دی ۱۴۰۲، ۱۵:۴۸
کد خبرنگار: 3005
کد خبر: 85329833
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

تداوم جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه/ بیش از ۲۰ شهید و ده‌ها زخمی

تهران- ایرنا- رژیم صهیونیستی روز جمعه نیز با بمباران مناطق مسکونی غزه به جنایت‌های خود ادامه داد و دست‌کم ۲۰ تن را به شهادت رساند.

به گزارش روز جمعه ایرنا از رسانه‌های فلسطینی، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی مناطق مختلف این منطقه را از بامداد امروز بمباران کردند.

بمباران یک منزل مسکونی در اردوگاه جبالیا در شمال غزه تاکنون ۱۶ شهید و بیش از ۵۰ زخمی برجای گذاشته است و تلاش برای بیرون کشیدن اجساد دیگر قربانیان از زیر آوار ادامه دارد.

هواپیماهای جنگی رژیم صهیونیستی گروهی از شهروندان را در خان یونس هدف قرار داد و تاکنون شماری از شهدا و مجروحان به بیمارستان «ناصر» منتقل شده اند.

بمباران یک منزل مسکونی دیگر در جبالیا نیز ۴ شهید و شماری زخمی برجای گذاشت و محله «الجرن» جبالیا نیز از صبح جمعه تاکنون بارها بمباران شده است.

در بمباران شهرک «عبسان» در شرق خان یونس نیز دو نفر به شهادت رسیدند.

رسانه های فلسطینی از درگیری شدید میان نظامیان اشغالگر و مبارزان فلسطینی در محله «المناره»، «التفاح» و «الدرج» در شمال غزه خبر می دهند.

وزارت بهداشت فلسطین روز جمعه اعلام کرد که شمار شهدای نوار غزه از ابتدای تجاوز رژیم صهیونیستی تاکنون به ۲۰ هزار و ۵۷ شهید رسید.

در بیانیه وزارت بهداشت فلسطین آمده است: از ۷ اکتبر (۱۵ مهرماه) تاکنون ۵۳ هزار و ۳۲۰ نفر نیز بر اثر تجاوز رژیم صهیونیستی، در نوار غزه زخمی شده اند.

براساس این بیانیه در ۴۸ ساعت گذشته و همزمان با قطع ارتباطات و اینترنت در نوار غزه ۳۹۰ فلسطینی شهید و ۷۳۴ نفر دیگر مجروح شدند.

جنگنده های رژیم صهیونیستی بامداد امروز نیز مناطق مختلف نوار غزه از جمله اردوگاه جبالیا در شمال نوار غزه را بمباران کردند که بر اساس اعلام رسانه های فلسطینی، تلاش ها برای بیرون کشیدن اجساد شهدا و زخمی ها از زیر آوار ادامه دارد.

به گزارش ایرنا، گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳، آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت. این رژیم برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و متوقف ساختن عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha