وزیر اقتصاد: خلیج گرگان بستر رونق اقتصادی گلستان است

گرگان - ایرنا - وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: خلیج گرگان که با لایروبی در دولت سیزدهم احیا شده است، فرصت مناسبی برای رونق صنعت گردشگری و اقتصاد استان گلستان محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، احسان خاندوزی روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان بندرگز اظهار کرد: دولت سیزدهم ریل‌گذاری جدیدی برای حرکت اقتصادی کشور ایجاد کرد و در این مسیر نیز توجه ویژه‌ای به بهره‌گیری و احیای ظرفیت‌ استان‌ها دارد.

وی با بیان این که اقتصاد ایران سال‌های طولانی به درآمدهای نفتی وابسته بود، خاطرنشان کرد: اقتصاد کشور باید با ریل‌گذاری جدید به سمتی هدایت شود که هر استان منبع درآمدی مستقلی برای مردم و اقتصاد کشور باشد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی اظهار کرد: تولیدکنندگان کشور باید به سمتی حرکت کنند که با تکمیل زنجیره تولید و صادرات موجب ایجاد ارزش افزوده برای تولیدات داخلی شوند.

خاندوزی با اشاره به سفر هیات دولت به استان گلستان تصریح کرد: دولت تلاش کرد زیرساخت‌های این استان را تقویت کند و در همین زمینه گام‌های خوبی برداشت که کاهش ناترازی آب و برق از جمله سرمایه‌گذاری‌های ارزشمند دولت سیزدهم در گلستان است.

وزیر اقتصاد: خلیج گرگان بستر رونق اقتصادی گلستان است

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: با توجه به آمار بالای بیکاری گلستان و ظرفیت های خوب اشتغال زایی در این خطه، صنایع تبدیلی باید رونق یابد.

خاندوزی گفت: لبنیات، میگو و صنایع دستی از جمله ظرفیت های گلستان است که باید صنایع تبدیلی در این بخش رونق یابد.

وی با ذکر این مطلب که خام فروشی دستاورد زیادی برای گلستان ندارد، بیان داشت: اگر خواهان اشتغال پایدار و کاهش بیکاری در سطح استان هستیم باید صنایع تبدیلی را گسترش دهیم.

به گزارش ایرنا، وزیر امور اقتصادی و دارایی همزمان با دومین روز سفر هیات دولت به استان گلستان ضمن ادای احترام به مقام شامخ شهدای گرانقدر از کنارگذر شرقی بندرگز،ساحل بندرگز، و رودخانه نوکنده هم بازدید کرد.

افتتاح متمرکز چند طرح عمرانی و اقتصادی به همراه نشست با نخبگان واقشار تاثیر گذار شهرستان بندر گز از جمله برنامه های دیگر وزیر اقتصاد و دارایی در دومین روز سفر هیات دولت به استان گلستان است.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رییس‌جمهور در دور دوم سفرهای استانی به گلستان برای دیدار با مردم، بررسی مصوبات سفر دور اول و افتتاح پروژه‌های کلان، متوسط و کوچک صبح دیروز پنجشنبه از طریق فرودگاه بین‌المللی شهدای گرگان وارد گلستان شد.

طبق اعلام استاندار گلستان، در دور نخست سفر رییس جمهور به گلستان بیشترین مصوبات در بین استان‌های کشور برای استان گلستان اختصاص یافت.

افتتاح لایروبی کانال ارتباطی دریا و خلیج گرگان، افتتاح متمرکز پروژه‌های آب، برق و فاضلاب از جمله بهره‌برداری از تصفیه‌خانه فاضلاب گنبدکاووس پس از ۳۰ سال، شروع مجدد عملیات اجرایی پتروشیمی گلستان پس از ۱۸ سال، از جمله برنامه‌های روز اول سفر استانی رییس جمهور در گلستان بود.

شماری از وزیران و معاونان رییس‌جمهور، آیت‌الله رییسی را در این سفر همراهی می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha