کرملین نسبت به سوءاستفاده از اموال توقیف شده روسیه در غرب هشدار داد

مسکو-ایرنا-سخنگوی کرملین موضوع توقیف دارایی‌های روسیه در غرب را غیرقابل‌قبول خواند و عواقب این اقدام را برای سیستم مالی جهانی خطرناک توصیف کرد.

به گزارش روز جمعه ایرنا از منابع خبری روس، دمیتری پسکوف با اشاره به اوج گرفتن بحث‌ها درباره اموال مسدود شده روسیه در غرب گفت: «موضوع توقیف غیرقانونی دارایی‌های روسیه به طور مرتب در برنامه کار آمریکا و اروپا قرار دارد، اما این اقدام در درجه اول غیرقابل‌قبول و در وهله دوم به دلیل عواقب محتمل آن برای سیستم مالی جهانی بسیار خطرناک است.

به گفته پسکوف، آنهایی که قصد توقیف اموال روسیه را دارند یا تا به حال دست به این کار زده‌اند، باید بدانند که روسیه آن‌ها را آسوده نخواهد گذاشت. وی افزود: «در اروپا و آمریکا به خوبی می‌دانند که توقیف غیرقانونی دارایی‌های روسیه عواقب حقوقی بسیاری برای طراحان و مجریان این طرح دارد.»

وی همچنین هشدار داد که روسیه نیز در پاسخ به این اقدامات امکانات خود برای توقیف متقابل اموال غربی‌ها را در نظر خواهد گرفت.

پیشتر جان کربی هماهنگ‌کننده روابط استراتژیک شورای امنیت ملی کاخ سفید موضوع احتمال استفاده از اموال توقیف شده روسیه در بازسازی اوکراین را مطرح کرده بود.

عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا باعث نابودی این سازمان خواهد شد

پسکوف با اشاره به شروع گفت و گوها درباره عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا گفت: «عضویت کشوری مانند اوکراین در اتحادیه اروپا بدون توجه به مشکلات منطقه‌ای آن سیستم این سازمان را تضعیف می‌کند و آن را به نابودی خواهد کشید».

این دیپلمات روس خاطرنشان کرد، عضویت اوکراین بار سنگینی خواهد بود که اتحادیه اروپا نمی‌تواند آن را از جا بلند کند و خود از بین خواهد رفت.

وی همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص نگرانی مسکو از مرزهای خود پس از پیوستن اوکراین به اتحادیه اروپا گفت: «صحبت درباره مناطق جدید روسیه است که بخشی جدایی‌ناپذیر از خاک کشور هستند و مسکو نسبت به هر دست‌درازی احتمالی به آنها واکنش نشان خواهد داد».

واکنش کرملین به شایعات در خصوص مرگ پریگوژین

پسکوف در خصوص مقاله اخیر روزنامه وال استریت ژورنال و احتمال ارتباط نیکولای پاتروشف دبیر شورای امنیت روسیه با مرگ یوگنی پریگوژین رهبر گروه واگنر گفت: «این روزنامه اخیرا بسیار به تولید مطالب ژانر عامه‌پسند علاقه‌مند شده است.»

۲۳ اوت ۲۰۲۳ (اول شهریور 1402) هواپیمای حامل یوگنی پریگوژین در شمال مسکو سقوط کرد. در این حادثه پریگوژین و دیمیتری اوتکین، که به عنوان «دست راست» پریگوژین شناخته می‌شد، به‌همراه هشت سرنشین دیگر این هواپیما کشته شدند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha