امام جمعه موقت قشم: مسوولان برای مقاوم سازی ساختمان ها تلاش کنند

قشم - ایرنا - امام جمعه موقت قشم گفت: مسوولان بزرگ ترین جزیره ایرانی خلیج فارس تمام توان و تلاش خود را در جهت استحکام بناها و ساختمان ها بکار گیرند تا در برابر زلزله و حوادث غیر مترقبه احتمالی در سرزمین آب و آفتاب استواری و پا بر جایی لازم را داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، این مطلب را حجت الاسلام و المسلمین روح الله معصومی در خطبه‌ های نماز جمعه این هفته قشم که در مصلی امام علی (ع) این شهرستان برگزار شد، با اشاره به روز پنجم دی که مصادف با روز ملی ایمنی در برابر زلزله نامگذاری شده است، عنوان کرد.

وی گفت: این روز تنها نباید به شعار و اجرای یک برنامه در این جزیره خلاصه شود بلکه باید در کمک به کاهش بلایای طبیعی برنامه ریزی مدونی از نظر اصولی و مهندسی انجام شود.

امام جمعه موقت قشم در ادامه با اشاره به سالروز وفات حضرت ام البنین (س) و روز تکریم از مادران و همسران شهدا تصریح کرد: این بانوی بزرگ و فداکار نماد ولایت مداری و صبر در نهضت عاشوراست و بقای اسلام و انقلاب مرهون خون شهدا و مجاهدت و ایثار استقامت خانواده شهدا به ویژه مادران و پدران شهدا است.

حجت الاسلام معصومی توضیح داد: اقتدار و سربلندی ایران اسلامی مدیون مادران و همسرانی است که با پرورش فرزندان و همسرانی ایثارگر در پیروزی رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس و پس از آن نقش آفرینی کردند.

وی با گرامیداشت پنجم دی سالروز تشکیل سپاه حفاظت هواپیمایی در برقراری امنیت پروازها در سطح کشور گفت: با فرمان تاریخی حضرت امام (ره) در این روز مبنی بر ورود سپاه به عرصه امنیت پرواز و همکاری تمامی دستگاه های امنیتی امروزه صنعت هوایی جمهوری اسلامی ایران یکی از امن ترین صنعت هاست.

خطیب موقت نماز جمعه قشم در ادامه به فرازی از ایثارگری کارکنان سپاه حفاظت هواپیمایی در برقراری امنیت عرصه امنیت پرواز پرداخت و افزود: حضور این مجاهدان خاموش و چشمان آسمان در عرصه حفاظت هواپیمایی بر ملا کننده دسیسه های استکبار جهانی است و خون های مقدسی به پای این افتخار مقدس ریخته شده است.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha